Petya0 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa & CZ
Collapse
X
-
Szia!-már kicsi szégyellem magam,mert úgy tűnhet,hogy okoskodó vagyok.A kerekek szétfűzése az egy merész vállalkozás lesz.Én is gondoltam erre,amig nem próbáltam szétfűzni egy 40 éve fűzött kereket.A meddő próbálkozást követően a "szétfűzést"erővágóval fejeztem be kb.3 perc alatt/kerék.Lényegében azért vetemedtem erre,mert a küllők és anyák használhatatlanná váltak,akkor meg minek erölködjek...Egyébként a szinterezés valóban elfogadható eredményre vezet,de az sincs ingyen.Már tényleg kiváncsi vagyok arra hogy mi lesz ebből?Olyanok vagyunk,mint a rabbi:"kár,hogy megdöglött az összes liba...Pedig még lett volna néhány tanácsom.."
Ja!-ha Te is az én sorsomra jutsz,vagyis vágsz,akkor előtte vegyed le a gumikat,mert később szinte lehetetlen levenni azokat.Bocsi,ha ez már tényleg túlzás volt a részemről.Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 jún. 28, 14:09.
- 3 likes
Komment
-
A ráfot nem lehet rendesem megcsiszolni a küllőknél, ezért nem lesz szép a krómozás után sem, hanem kráteres marad. Úgy kár beleölni a pénzt szerintem, mert egy új ráf 55euro és ez tökéletes. pl Jawamarkt.cz :: Ersatzteile f én innen vettem.
A szétfűzés valóban gyors a vágással, ha nagyon meg van rohadva akkor nem kell gondolkodni rajta, vágni kell. A küllő most 90Ft az Odor Motor >> Robogó alkatrész webáruház -nál, itt érdemes venni. Az anya réz, tehát csak rosszul néz ki, de valószínű nem rozsdás. Szétvágás után bele kell tenni egy befőttes üvegbe és felengedni benzinnel az anyás megmaradt részt. Egy nap vagy hét után már sérülésmenteses lehet szerelni. (Megjegyzem a fűzött kerék feszül és emiatt nehéz az anyát sérülésmentesen kitekerni rohadt kerékből, ha már nem húzott és a trutyi kioldódott akkor könnyen szétszedhető) tisztitás után lehet még használható is.
Ha lent a gumi akkor forgasd meg a ráfot ha a perem alatt hallod a rozsdát szaladni akkor mehet a MÉH-be, nem kell festeni sem.
Fűzés:
Fűzésnél zsírt kell tenni a menetes részre, hogy a következő szerelés problémamentes legyen. Jawa-t fűzni egyszerű mint a szög. a ráf pereme és az agy síkja között mindkét oldalt 2mm van. Azaz szimmetrikusra van fűzve. Nekem a Muharos Pista bácsi szokta meghúzni a kerekeket, őt ajánlom, de Csepelen él. Ha mindez megvan csak utána mehet fék szabályozásra, semmiképpen nem szétszedett állapotban, mert az agy deformálódik egy picit ha meg van húzva.
Remélem segít és belevágsz.
- 4 likes
Komment
-
Nem volt túlzás! Sőt köszönöm, hogy minden tapasztalatot megosztotok velem! Én olyan típus vagyok aki meghallgatja az összes tanácsot, és meg is fogadom azokat. Tudom, hogy ti már csináltatok ilyet, és ha azt mondjátok, hogy felesleges ezzel foglalkozni, akkor hiszek nektek.
Arra már én is gondoltam, hogy a krómokat használt szépekre cserélem, de nem találtam sehol. Tudtok valami linket adni esetleg?
Komment
-
40 ezerért pl. a vaterán már van új kipufogópár 559 hez...használtat pedig börzén találhatsz.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 29, 09:53.Petya0 kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Úgy látom nem érkezett válasz, elvben 10Ah-s már elég ("Simson" akku), a lényeg hogy beférjen a dobozba. Gyárilag talán 14Ah, de ezt a kézikönyvben bent van Nekem Yacht van bent és már 3. éve nyúzom, télen töltögetem és hibátlan. (igaz VAPE van fent, nincs töltés problémám) Ez az akksi kb 5-6e Ft. Láttam már kissebb kapacitású zseléssel szerelt változatot (riasztó akku) ami szinten tökéletesen működik kb fele ennyiből. Ha a töltés korrekt akkor nem lesz gond, ha a töltés rossz, akkor mindegy milyen az akku, mert nem fogja birni a hosszú távot.
(Mellesleg megjegyzem a Jawa 2db 4,5V-os lapos elemmel is elinditható.)
- 3 likes
Komment
-
Petya0, nem kérdezünk mindent hanem olvasni is kell, ha jól tudom benne van a szakirodalomban. Ha még ez eredeti oldaldobozos rögzítésű megoldás van biztosíték foglalatként, akkor olyat itthon csak kevés helyen kapsz, mert nem EU szabvany méret. Ha megvan az eredeti és nem kallódott el akkor meg lehet patkolni az eredetit is ésszel.
(25A-ost lehet venni jelenleg)
Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Poistka,malá - 25 A - Motoren
Ha nem boldogulsz sehogy sem, akkor nekem is van...Petya0 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
SziaPetya0!-papirforma szerint 16A-s biztositék kell.Ettől kissebbet ne használj,mert ha elfüstöl találgathatod,hogy mi volt a baj./vagyis: zárlat van valahol,vagy gyenge volt a biztositék/ Van olyan motoros bolt ahol lehet kapni külön,csak 16A-s biztositékot,igy nem kell venni olyan készletet,amiben van 2db 16-os és 8-10 db olyan amit nem tudsz használni.Egyébként
még akár 20A-ast is betehetsz,nem fog kigyulladni a motorod./persze ez akkor jön szóba,ha nincs más/.
Az akku folyásról:-ha Te töltöd be a savat /igy szokták árulni/ semmi esetre se töltsd túl a jelölt szint fölé.A túlfolyora rá kell húzni azt a műanyag csövet,amit általában szintén adnak az akkuval.Ez karikára hajtva elfér az akku mellé.Én a biztonság kedvéért szoktam a cső végébe tenni egy cigi filtert,de csak laza állapotban,hogy ne zárjon légmentesen.
- 3 likes
Komment
-
Üdv a fórumosoknak!
A hét eleje óta műszakis a sport Czetkám, és annak rendje és módja szerint elkezdtem használni. Egyik utam elején még rendesen töltött a dinamó, hazaérve tűnt csak fel a világító töltés visszajelző lámpa. Még jó, hogy nem mentem messzire. Levettem a feszültség szabályzó fedelét és jobb oldalt a két érintkező teljesen kiáll, gázadásra sem húz be. Nem vagyok nagy szakértője a dolognak, de azt tudom hogy a jobb szélső érintkezők összekapcsolódásakor tölt a dinamó. Próbaként összeérintettem az érintkezőket álló motornál ekkor a dinamóból zizegés hallatszott, többet nem is próbáltam Kicseréltem a szabályzót egy szintén mechanikusra, de a jelenség ugyanaz. Ha valaki tudna nekem segíteni a problémámban azt nagyon megköszönném.
- 2 likes
Komment
-
Hello
először is meg kéne mérned a dinamó két keféjén mennyia fesz. Ha ott megvan akkor az áramkapcsoló a hibás (ez mondjuk valószínűtlen ha egy másik szabályzóval sem működik) .
Aztán kellen adni neki egy direkt gerjesztést egy darab dróttal , megnézni hogy úgy felgerjed-e a dinamó, ha igen akkor a fesszab vagy annak a drótjainál lehet a baj.
Gondolom szénkefét, gerjesztőtekercs szakadást stb már megmérted. Ha nem tedd meg azt is
- 5 likes
Komment
Komment