Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
megmértem , igaz csak digi multiméterrel . Ezzel 35,3 Ohmot mértem. Gondolom 35 Ohmos lehet . Ha a tiéd is ilyen érték akkor nem zárlatos , lakkozd le a tekercset aztán ok. Egyébként nem kell hogy tekercs legyen , a teljesítménye viszont lényeges. Jó biztonsággal egy 5W-os ellenállás kéne oda.
Köszi sz infót. Ma délután kiprobaljuk. Remélem bejön. Ha nem, akkor viszem a forgoreszt kimeretni. De hátha arra nem lesz szükség.
Sziasztok. Próbáltam kimérni a forgórészt digmüszerrel, de minden szegmens csipog minden szegmenssel. Az baj-e? Viszont a vasmaghoz viszonyítva nem csipog, tehát nem zárlatos. Help pls
Zsolti a simmeringet ha jót akarsz magadnak minden képen cseréld ki. A mérete30x52x12-es de ezt gondolom tudod. Ami még Cz betegség és a lánckerék körül engedi az olajat a kuplung rudazat végében található " Ó " gyűrű mely meg öregszik. Én is most cseréltem a simmeringgel együtt mert meguntam az olaj foltot a gép alatt. Grafitos silikon zsírral raktam össze az automatát és mindjárt megtalálható lett az üres álló helyben!. Az pedig ne bántson, hogy a karbi alól a lánckerékhez folyik az esetleges olaj az a lusta karbantartót pótolja de ha be vakolod a víz ha esik az eső vagy netán mosod a gépet nem fog elfolyni!. Amit javaslok és már írtam tedd ki a kondikat egy réz lapra a tank alá a vázra. Nem fognak veszíteni a kapacitásukból a hő miatt és ezáltal tartósabbak lesznek a megszakító párok. És még egy javaslat ha tehetek ilyet még mikor teszed fel a deklit a gyújtás körül a tömítő felületre tegyél motor tömítőt jól fog jönni ha szakadó esőben vagy sterimobos mosáskor nem ázik be.
A dinamó rotorának ellenörzése:A rotor tekercsének ell. rövidzárlatra? hogy 12-24 v-os áramot kapcsolunk be és egy 5w-os égőt használunk. A vezeték egyik végét a rotor vázára tesszük és a másikkal a kolektoron mozgunk. Azégő csak hiba esetén világít! / ez a gyári séma/ EDWARD-nak tisztelettel: Sepy.
Köszi a jó tanácsot. Mindenképpen cserélem, már csak amiatt a sok reteksár miatt is, amit leszedtem róla és a környékéről. Az O-gyűrűt még nem találtam meg, de a logikai érzékelőim már jelezték hiányát. Mindenképpen jól le akarom tömíteni.
A karbi teknőjénél nem akarom bevakolni a furatot, csak lefolyócsövet csinálok neki, hogy ne a lánckerékre menjen a sok benzines szutyok, mert az ugye jól zsírtalanít, a száraz por meg csiszol. A 634-es 350-es Jawa láncvédő burkolatát fogom lekoppintani (megvenni drága) és meghajtani acél (vagy alu) lemezből.
A többi tanácsodat is köszönettel megfogadom. (Egyébként rájöttem, hogy miért lóghat ki a szimmering annyira a fészekből. A JAWA 634-nél ez központosít(hat)ja a lánckerékburkolatot. Szerelve nem láttam még, de logikusnak tűnik. Ha nem, akkor nyugodtan javítsatok ki.)
szia zsolti! bocsi hogy zavarlak de nem nagyon boldogulok ezzel a szr internettel. én is csabán lakom. nem tudnál segíteni, abban hogy, elnavigálj itt a forumon. 2013.09.08.-án lesz találkozó csabán.
előre is köszi.
bocsi hogy zavarlak de nem nagyon boldogulok ezzel a szr internettel. én is csabán lakom. nem tudnál segíteni, abban hogy, elnavigálj itt a forumon.
Szia Csűri!
Végre egy csabai! Szívesen segítek neked természetesen. Nem tudom, hogy milyen navigációra gondoltál? Szerintem írd le privát üzenetben a problémákat, utána segítek egyenként kipipálni. Neked milyen motorod van? El tudsz jönni a találkozóra? Írj és kérdezz bátran. (Legfeljebb ketten leszünk tanácstalanok )
Egy nagyon pici o gyűrű van, a kuplungkinyomó rúdon. A bakelitdugó helyett pedig csinálj kicsit nagyobbat, hogy ne essen ki, vagy keress olyat, ami nem annyira kopott.
Hali. Dinamó cserénél elég lenne csak az állórészt kicserélnem vagy a forgórészt is ki kell? Gyula-bá adta a tippet, hogy 634 es dinamót tegyek az 559 re- mert az erősebb. van 634 es dinamóm- de a forgórésze zárlatos. Elég lenne az állórész kicserélnem, hogy negatív testelésű legyen a moci?
Mindkettőt ki kell cserélni, ha a régi forgórészt benne hagyod az nem jó. Nézd meg, jóval vékonyabb (= kisebb keresztmetszetű / mielőtt Gyula Bá megszólna a pongyolaságért) huzallal van tekercselve.
A negatív testelés nem ettől függ , a régi dinamót is át lehet fordítani . Amúgy semmi műszaki előnye sincs a negatív testelésnek a pozitívhoz képest, hacsak nem annyi hogy ahhoz többféle elektronikus szabályzót lehet kapni. Azért azt megjegyezném itt is, hogy egy negatív testelésű Jawára az MZ szabályzója nem jó !
Sziasztok!
Van egy 634-es jawam melyen ma állítottam gyújtást az jó is lett pöcre indult, de a jobboldali henger csak 1000-1500-as fordulaton kezd csak el dolgozni. Esetleg valaki tudna nekem tippet adni mi lehet a probléma? Előre is köszönöm!
Geri
Most megnéztem kicsit mintha engedne a gyújtás felőli. A holnapi napot ki kell, hogy bírja el kell mennem vele Csongrádra remélem hazahoz Köszönöm a segítséged ptm004.
Komment