Frantisek Batki (Bátki Ferenc) Sahy (Parassapuszta után az első helyiség)
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
JAWA-CZ rajongóknak!
Collapse
X
-
Sziasztok
Megtisztelő hogy rám gondoltok és szívesen segítek is de a képen látott megoldás - ugyan gyári - de tapasztalatom szerint nem túl gyakori a piacokon , illetve ha van az sem olcsó. Annyit kell tudni a 362-ben jelent meg a különolajzás (Fergusson jól látod még nincs bekötve a gépemen ) aztán a Bizon (633) gépeknek is volt különolajzásos változata. Ami hazánkba nagyobb darabszámban eljutott az a CZ 477/1 típus (lánykori nevén 175 Sport ) . Annak ellenére hogy a Jawa gépek estében Oilmaster névvel , míg a CZ-k esetében Posilube névvel illetett rendszer , mindkettőnek ugyanaz a JAWA Motorpal szivattyú volt a lelke, csupán egy-két alkatrész eltéréssel (erre most nem térnék ki) amely biztosította a különböző lökettérfogatú gépek olajigényét.
Lényeg hogy a 634-esekből illetve a kép tanúsága szerint a CZ 472- ből is csináltak különolajzásos változatot ( ismereteim szerint alapvetően a nyugati vagy inkább az USA piac számára) . Ezeket később a 638/9/40 valamint a CZ 180 típusok különolajzása követte amelybe már Mikuni szivattyút építettek (megjegyzem az MZ is Mikunival kínálta a nyugati piacra szánt ETZ-ket)
Nos az átépítés nem lehetetlen de kellően elszántnak kell lenni hozzá. Ha egyáltalán találsz hozzá szet-et ( dekli, szivattyú , tartály ), bele kell marni egy hornyot a főtengely végébe , mely a szivattyu csigakeréktengelyét hajtja ( a tartály egyszerű az Sport CZ-vel egyező)
Én a neten eddig csak a 638+ típusokhoz találtam alkatrészeket , de ezek összes ára valahol az 50- 100- között mozgott ha jól emlékszem. A 634/472 típusokhoz a szivattyú nem nehéz ügy , megoldható a 477/1 szivattyújának módosításával. A legnagyobb baj a bal motorfedél , na ilyet még eddig nem láttam (egyszer sikerült szereznem Ausztriából a 360-as gömbölyű blokkjához , de stílustörés lenne rá feltenni )
Szóval , ha megyek a tavaszi Brno-i vásárra és találok, szivesen meghozom bárkinek, de eddig 4x voltam ott és egyszer sem láttam ilyen cuccot. Természetesen ha egyéb módon tudok segíteni, akkor senki ne tartsa vissza magát a kérdésektől.
Üdv Ba701
- 5 likes
Komment
-
Nézzétek mit találtam:
1974 Jawa 350 Left Engine Cover | eBay
egy baj van , kicsit messze van
Ami viszon érdekes és eddig én sem tudtam, hogy hol a szivócső ezeknél.
Visszanéztem a 472-es képét , ez a dekli valószínű a Bizoné lehet , annak volt oly alacsonyan az olajtartályaUtoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 nov. 15, 13:25.
- 3 likes
Komment
-
egy baj van , kicsit messze van
Tartály van az e-bayen:
http://www.ebay.de/itm/1969-CZ-Jawa-...item23417e604e
Az e-motorpartsnál nálunk is van, most 8 ezerért:
http://e-motorparts.addel.hu/39021-u...51963939510czeUtoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 13:28."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
A 634-01 re elsősorban. De a Cz re ugyanolyan jó, Cz középboxom és olajtartályom van. A karburátor is más...
- - - Updated - - -
mindkettőnek ugyanaz a JAWA Motorpal szivattyú volt a lelke, csupán egy-két alkatrész eltéréssel"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Más a bowdentárcsa hornya amibe a löketkorlátozó csap fut , és másképp van hézagolva a dugattyú . A múltkor megmértem , de hülye fejjel csak egy papírlapra írtam fel. Ha megtalálom a lapot akkor közzéteszem. ezen felül találtam még egy dolgot , ami a rajzokon egyforma de a valóságban kis eltérés. A CZ-nél a szivattyú kilépő nyílásánál van egy visszacsapó szelep. A Californian szivattyújánál ilyet nem találtam pedig két szivattyúm is van.
- 2 likes
Komment
-
A CZ-nél a szivattyú kilépő nyílásánál van egy visszacsapó szelep."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Ez a téma az én fantáziám is piszkálja ,jó lenne tudni miben kellene módosítani a 400-as szivattyút,hogy jó lenne a 634 Cz blokkhoz. Még nem vettem le a bal deklit a 350-esen. Nem néztem hozzá így mert a 477-re van tartalék balos deklim mit reményem szerint szét lehetne vágni és össze hozni a kettőt.
Komment
-
Én ezen az úton indultam el(ETZ olajszivattyú itt az alany, de a csatlakozó méretek-20-as átmérő, 3 mm mélység, egyeznek a Cz vel):
Sajnos a menet nem sikerült jól, rosszul mértem le az emelkedést, így a jövő héten új átalakítót kell csinálnom(nem fog ennyire elállni, sokkal közelebb lessz a tárcsa a blokkhoz, most nem tudtam végig rátekerni). A könyöktől elfér, kipróbáltam, és felmegy rá a Posilube szivattyú is, annyi változtatással, hogy annak a hátuljára akkor fel kell szerelni 2 kivezető csövet(gyárilag az alufedélben vannak a csatornák).
Ha nem jön be, egyszerűen felfúrom a dekli oldalára.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 19:13."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBiztos, hogy van valakinek "odakint" ismerőse közöttünk...Na, azzal kellene felvenni a kapcsolatot és a többi már gördül, akarom mondani, megy magától
"odakint" -röl vagyok ! Mostanában ritkán vagyok jelen , de ha tudok segitek !
Üdv !
- 2 likes
Komment
Komment