Közlemény

Collapse
No announcement yet.

JAWA-CZ rajongóknak!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Frantisek Batki (Bátki Ferenc) Sahy (Parassapuszta után az első helyiség)
    Nos, kedves márkatársak! itt a megoldás...már csak az a kérdés, hogy a kapcsolatot ezzel az úriemberrel hogyan vegyük fel anélkül, hogy ki kelljen utaznunk?!

    Komment


      #32
      Google - név , Sahy , gondolom az elérhetőség ( email , telefon ) megtalálható , ha nem, érdeklődésre "megtudakolom" és közzéteszem ( bár lehet , hogy ezért az információért "szerzek" néhány jóakarót ).Üdvözlettel.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Ha jól tudom Ba 701 nek van egy erdeti Californiája mely a Veterán újságban is megjelent. Én szeretném kérni Kvaga segítségét is ebben a témában.Ő esetlegesen könnyebben elérhető és Ő is képben van Jawa és Cz ügyben. Természetesen bármi segítséget megköszönök.

        Komment


          #34
          Sziasztok
          Megtisztelő hogy rám gondoltok és szívesen segítek is de a képen látott megoldás - ugyan gyári - de tapasztalatom szerint nem túl gyakori a piacokon , illetve ha van az sem olcsó. Annyit kell tudni a 362-ben jelent meg a különolajzás (Fergusson jól látod még nincs bekötve a gépemen ) aztán a Bizon (633) gépeknek is volt különolajzásos változata. Ami hazánkba nagyobb darabszámban eljutott az a CZ 477/1 típus (lánykori nevén 175 Sport ) . Annak ellenére hogy a Jawa gépek estében Oilmaster névvel , míg a CZ-k esetében Posilube névvel illetett rendszer , mindkettőnek ugyanaz a JAWA Motorpal szivattyú volt a lelke, csupán egy-két alkatrész eltéréssel (erre most nem térnék ki) amely biztosította a különböző lökettérfogatú gépek olajigényét.
          Lényeg hogy a 634-esekből illetve a kép tanúsága szerint a CZ 472- ből is csináltak különolajzásos változatot ( ismereteim szerint alapvetően a nyugati vagy inkább az USA piac számára) . Ezeket később a 638/9/40 valamint a CZ 180 típusok különolajzása követte amelybe már Mikuni szivattyút építettek (megjegyzem az MZ is Mikunival kínálta a nyugati piacra szánt ETZ-ket)
          Nos az átépítés nem lehetetlen de kellően elszántnak kell lenni hozzá. Ha egyáltalán találsz hozzá szet-et ( dekli, szivattyú , tartály ), bele kell marni egy hornyot a főtengely végébe , mely a szivattyu csigakeréktengelyét hajtja ( a tartály egyszerű az Sport CZ-vel egyező)
          Én a neten eddig csak a 638+ típusokhoz találtam alkatrészeket , de ezek összes ára valahol az 50- 100- között mozgott ha jól emlékszem. A 634/472 típusokhoz a szivattyú nem nehéz ügy , megoldható a 477/1 szivattyújának módosításával. A legnagyobb baj a bal motorfedél , na ilyet még eddig nem láttam (egyszer sikerült szereznem Ausztriából a 360-as gömbölyű blokkjához , de stílustörés lenne rá feltenni )
          Szóval , ha megyek a tavaszi Brno-i vásárra és találok, szivesen meghozom bárkinek, de eddig 4x voltam ott és egyszer sem láttam ilyen cuccot. Természetesen ha egyéb módon tudok segíteni, akkor senki ne tartsa vissza magát a kérdésektől.
          Üdv Ba701
          kvaga, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            ezért az információért „szerzek” néhány jóakarót).Üdvözlettel.
            Nem, jó barátot akartál írni? Kedves dafko54

            Komment


              #36
              Google - név , Sahy , gondolom az elérhetőség (email , telefon) megtalálható , ha nem, érdeklődésre „megtudakolom” és közzéteszem (bár lehet , hogy ezért az információért „szerzek” néhány jóakarót).Üdvözlettel.
              Szerintem Őt emlegette Joker Tiszakeszin, mint barátját.

              Komment


                #37
                Nézzétek mit találtam:
                1974 Jawa 350 Left Engine Cover | eBay

                egy baj van , kicsit messze van
                Ami viszon érdekes és eddig én sem tudtam, hogy hol a szivócső ezeknél.
                Visszanéztem a 472-es képét , ez a dekli valószínű a Bizoné lehet , annak volt oly alacsonyan az olajtartálya
                Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 nov. 15, 13:25.
                sepy, Fergusson és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  egy baj van , kicsit messze van
                  Kettő: elég erősen aranyár+szállítási költség. Bár ha nem jön be, amit tervezek, ez marad csak(kár hogy nincs benne a szivattyú).
                  Tartály van az e-bayen:
                  http://www.ebay.de/itm/1969-CZ-Jawa-...item23417e604e
                  Az e-motorpartsnál nálunk is van, most 8 ezerért:
                  http://e-motorparts.addel.hu/39021-u...51963939510cze
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 13:28.
                  sepy és Ba701 kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #39
                    Azt hittem a CZ-re akarod tenni

                    ismét egy arányáron mért portéka:
                    http://www.jawamarkt.cz/en/jawa-cali...-and-original-
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 nov. 15, 13:33. Oka: link beszúrás
                    sepy és wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      A 634-01 re elsősorban. De a Cz re ugyanolyan jó, Cz középboxom és olajtartályom van. A karburátor is más...

                      - - - Updated - - -

                      mindkettőnek ugyanaz a JAWA Motorpal szivattyú volt a lelke, csupán egy-két alkatrész eltéréssel
                      Esetleg mik ezek az eltérések a 2 tárcsás bowdentárcsán kívül?
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #41
                        Más a bowdentárcsa hornya amibe a löketkorlátozó csap fut , és másképp van hézagolva a dugattyú . A múltkor megmértem , de hülye fejjel csak egy papírlapra írtam fel. Ha megtalálom a lapot akkor közzéteszem. ezen felül találtam még egy dolgot , ami a rajzokon egyforma de a valóságban kis eltérés. A CZ-nél a szivattyú kilépő nyílásánál van egy visszacsapó szelep. A Californian szivattyújánál ilyet nem találtam pedig két szivattyúm is van.
                        sepy és wsievers kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          A CZ-nél a szivattyú kilépő nyílásánál van egy visszacsapó szelep.
                          A sárgaréz golyós szelepre gondolsz? A 350 esnek tényleg nincs olyan, annak máshol kell lenni, akkor a szivattyúban.(mert annál csak 1 cső megy le a karbiba). A hézagolás érdekel
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #43
                            Ez a téma az én fantáziám is piszkálja ,jó lenne tudni miben kellene módosítani a 400-as szivattyút,hogy jó lenne a 634 Cz blokkhoz. Még nem vettem le a bal deklit a 350-esen. Nem néztem hozzá így mert a 477-re van tartalék balos deklim mit reményem szerint szét lehetne vágni és össze hozni a kettőt.

                            Komment


                              #44
                              Én ezen az úton indultam el(ETZ olajszivattyú itt az alany, de a csatlakozó méretek-20-as átmérő, 3 mm mélység, egyeznek a Cz vel):
                              Click image for larger version

Name:	DSCF3426.jpg
Views:	1
Size:	201.5 KB
ID:	143043Click image for larger version

Name:	DSCF3427.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	143044
                              Sajnos a menet nem sikerült jól, rosszul mértem le az emelkedést, így a jövő héten új átalakítót kell csinálnom(nem fog ennyire elállni, sokkal közelebb lessz a tárcsa a blokkhoz, most nem tudtam végig rátekerni). A könyöktől elfér, kipróbáltam, és felmegy rá a Posilube szivattyú is, annyi változtatással, hogy annak a hátuljára akkor fel kell szerelni 2 kivezető csövet(gyárilag az alufedélben vannak a csatornák).
                              Ha nem jön be, egyszerűen felfúrom a dekli oldalára.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 19:13.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #45
                                Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Biztos, hogy van valakinek "odakint" ismerőse közöttünk...Na, azzal kellene felvenni a kapcsolatot és a többi már gördül, akarom mondani, megy magától
                                Sziasztok !
                                "odakint" -röl vagyok ! Mostanában ritkán vagyok jelen , de ha tudok segitek !
                                Üdv !
                                Fergusson és sepy kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X