joker eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePöcök, hozd a föttögésgátlót....
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemég hányszor kell elmondani : m a g y a r o r s z á g o n n i n c s k r ó m o z á s
- 1 like
Komment
-
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Múlt héten elmentem Szlovákiába CZ alkatrészért ott azt mondták Ők is a csehekhez hordják
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
És a csehek hova hordják?
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok!
Van itt Orosházán egy galvanizáló dinasztiának a középső sarja,aki jelenleg is folytatja a szakmát.Napjainkban a déli ipartelepen működtet egy díszhorganyozással és kadmiumozással foglalkozó céget,egy általa építtetett korszerű telephelyen.A munkáit,nagyjából 90%-ban exportra szánt fémtömegcikkek teszik ki.Korábban dolgoztunk együtt,ezért jó kapcsolatom van vele.Egyik beszélgetésünkkor megkérdeztem tőle,hogy miért nem vállalnak krómozást,-talán be van tiltva?A következőket válaszolta,nincs betiltva,de a műveletek során keletkező galvániszaptól legálisan megszabadulni igen sokba kerül,főleg a krómozás első fázisaként,a vörösréz bevonathoz szükséges cianidos fürdő iszapjától,tekintettel arra,hogy a környezetszennyezésen túl különösen mérgező is.A válasz második fele arra vonatkozott,hogy amikor még krómoztak (ez még a szocialista rendszerben volt),a megrendelők minden porózusra korrodált vackot szerettek volna gyári új fényben látni,de aki egy cseppet is tisztában van a galvanizálást megelőző felületkikészítéssel az tudhatja,hogy ez nem egy egyszerű dolog.A különösen tagolt alkatrészekhez,mit pl.egy csonkokkal ellátott légszűrőház,még vörösréz drótból különböző segédelektródákat is hajlítgatni kell,mert a króm nem egyenletesen rakódik fel a tagolt felületekre.A megrendelők pl. a kipufogódobokat belül teli koksszal és olajsárral vitték el a műhelybe,amely anyagok elszennyezték a galvánfürdőt,amit drága költségeken ki kellett cserélni,mert alkalmatlanná vált a további munkákhoz,-no és a fizetség,hát az is nyögvenyelősen csordogált,mert mindenki sokallt mindent.A beszélgetés további része napjaink munkáiról szólt,-szériában automatikus anyagtovábbítással mennek az alkatrészek a fürdőbe,egyszerű technológia a létező legkevesebb bonyodalmakkal és munkással,a pénz meg megvan így is,-sőt.Utoljára feltette nekem még az alábbi kérdést,-különben is mondd meg nekem,hol találnék manapság olyan embereket,akik értenek is a szakmához,nem kell a szájukba rágni a feladatokat és azt is vállalják,hogy egész nap úgy néznek ki mint a küldött ördög és még a munka az egészségre is különösen veszélyes?Azt már nem tette hozzá,hogy mindezt minimál bérért,vagy annál egy kicsit többért,mert gondolom túl nem fizet itt már senki,-de ez csak az én gondolatom és nem rosszmájúságból fogant bennem,csak a realitás.
Nos,-úgy gondolom a fentiek miatt nincs jó króm Magyarországon,de ahogy elnézegetem az újabban vásárolt krómozott eszközökön a,viszonylag rövid időn belül megjelenő korróziós jeleket,-úgy vélem az egész világon is kevés helyen készülhet időt álló krómbevonat.
A krómozás technológiájáról nem írok itt,mert azt már kitárgyaltuk és valahol megtalálható a fórumon,aki kíváncsi rá,keresse meg!
Üdvözlettel:Che
- 9 likes
Komment
-
Begbac az ideg. Egy frissen restaurált R51/2 motort kell beindítanom,beüzemelnem,hátsó defektet javítanom.... A kerék kiszerelésekor... lazák a küllők. Nem gond majd meghúzom. Probléma: újravágott menetek, niplikben nagyobb menetek... javíthatatlan mert a küllőmeneten szabadon húzgálható az anya.. Plusz a defekt azért mert az ányából 5mm-re kiáll a küllő ami kiszúrta a belső gumit. Kis bosszúság ami orvosolható új küllőkkel. Mai nap a műhelyben a motor alatt a kipuffogóról lepergett króm fogadott. Állóhelyben!!!! Ész + minden megáll... Mi lesz ha indítom? Persze nem tartok még ott,de egy kis félsz van bennem,mert pár "apró" bibit még találtam.
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBegbac az ideg. Egy frissen restaurált R51/2 motort kell beindítanom,beüzemelnem,hátsó defektet javítanom.... A kerék kiszerelésekor... lazák a küllők. Nem gond majd meghúzom. Probléma: újravágott menetek, niplikben nagyobb menetek... javíthatatlan mert a küllőmeneten szabadon húzgálható az anya.. Plusz a defekt azért mert az ányából 5mm-re kiáll a küllő ami kiszúrta a belső gumit. Kis bosszúság ami orvosolható új küllőkkel. Mai nap a műhelyben a motor alatt a kipuffogóról lepergett króm fogadott. Állóhelyben!!!! Ész + minden megáll... Mi lesz ha indítom? Persze nem tartok még ott,de egy kis félsz van bennem,mert pár "apró" bibit még találtam.
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése-érdekel ?
Komment
Komment