Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sziasztok!

    Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy milyen módon lehet megoldani néhány lámpaalj felületi tisztítását horganyzás előkészítése céljából. Sajnos nincs ötletem. Manuálisan próbálkoztam bronz kefével, de nem hozott nagy sikert. A homokfúvás szerintem tönkretenné az alkatrészt illetve a kisebb elemeket. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy ötlete?

    Komment


      Citromsav/citromlé. Lemarja a rozsdát. A horganyról leszedi az oxidréteget. Valahová tettem fel képet egy Csepel foglalatról, ami meglepően jól sikerült a módszerrel.
      Megvan:
      Click image for larger version

Name:	13183d1357549834-mesterfogasok-k-p-003.jpg
Views:	2
Size:	189.7 KB
ID:	140450
      (teljesen sötétbarna volt, engem is meglepett az állapota, lehet látni a rozsdás csavarokról, ez kb. 20 évet volt a földben előtte)
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 júl. 14, 21:01.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        Köszi! Ezt kipróbálom Gondolom ezután rögtön vinni kell a galvanizáló üzembe, nehogy korrodálódjon ismét.

        Komment


          Nem kell túl sokáig áztatni benne. kb 10 perc, lehet kevesebb is, utána körömkefe+víz.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            Én is bevetettem már a citromsavas módszert: az egyenletesen barna Csepel hengerekből egyenletes szürkét csinált. Utána borsónyi gépzsír és mehet fel a polcra.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              A hengerperselyt nem bántja? Én ecetsavba áztattam egyszer hengert, de azt nagyon megtámadta.
              A karburátor és a fúvókák viszont nagyon jók lettek ecetes vízben kívül-belül.

              Komment


                Nem akartam új topicot nyitni, ezért ide írom:

                AL-KO bc-4215 tip. fűkasza porlasztójának beállításával kapcsolatosan tud-e valaki segíteni. Kaszálás közben a gép hirtelen leállt. Igaz, nagyon melege volt. Teljesen úgy nézett ki, hogy elektromos baja van. De szikra az van. Próbáltam másik gyertyával, úgy sem indul.

                Szétszedtem a porlasztót is, mert teljesen száraz volt a légtorok. A membrán ebben valami celluloid-féleségből van. Ott ahol dolgoznia kéne egy elég mély horpadásszerűség látszik. A Briggsnél ezen a helyen egy kis tekercsrugó van, de ebben semmit se találtam. Beállítócsavarnak nyoma sics, amivel szegényíteni lehetne a keveréket. Most tiszta lucsok a gyertya minden indítási kísérlet után. Mit tegyek? Vegyek másik porlasztót?

                Előre is köszi a válaszokat.

                Komment


                  Ugyanez a tipus van nekem is (már ha csak elírtad, és a 4125-ről van szó...). Eddig csak fulladozósat játszott, időnként intenzíven masszírozni kell a gázkart hogy életben maradjon a motor, hallhatóan kevés anyagot kap olyankor. Viszont a karbit még nem szedtem szét. A héten szétkapom, úgyis van egyéb baja is (a motor erősen lötyög a száron ), ha látom a belét, és van tippem, megosztom.

                  - - - Updated - - -

                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ott ahol dolgoznia kéne egy elég mély horpadásszerűség látszik.
                  Mindenesetre elöljáróban annyit, hogy ha a briggsnél a membránon van ilyen horpadás, tehát kinyúlt a membrán, akkor nem mén, csak runnyog egy ideig, majd elhal... A gyári membránnal ment 5 évig, az utángyártottat pedig évente kell cserélnem (minden tavasszal egy 1000Ft-os beruházás)
                  Egy membráncserével lehetne próbálkozni, mielőtt még nagyobb költségekbe vered magad (kb.7000 Ft az új komplett porlasztó).
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 21, 07:38.

                  Komment


                    Igen, elírtam!

                    Az enyémnek eddig semmi baja sem volt. Ment, vágott, mint a bolond. Sajnos kénytelen leszek az internetről rendelni. Itt nálunk egy fazon foglalkozik vele. 2500-at kérne érte. A neten 990.

                    Komment


                      Drágább lesz!

                      Click image for larger version

Name:	IMG_20140721_184546.jpg
Views:	1
Size:	170.2 KB
ID:	140497
                      Ilyenkor szoktam másokat vigasztalni: "Ne aggódj, lesz egy szép új fűkaszád!"

                      Komment


                        Jesszus! Ez mit harapott be hogy ily nagyon elcsúfult??
                        Gyűrű törött?

                        Komment


                          Igen. A garancia lejárta után egy hónappal. A 36 mm-es átmérőjű dugattyúhoz illesztenek gyárilag egy 22 mm-széles kipufogócsatornát. Jellemző, hogy a felső gyűrű ezen szakasza gyárilag le van kerekítve. Tehát ők is tisztában vannak azzal, hogy ez cikis hely. Ráadásul a biztosítócsap alig 5 mm-rel van csak arrébb ettől a helytől. Sajna az történt, hogy a felső gyűrűből letört egy 10 mm-es darab, hosszába fordult, kijárta magának a hornyot és a kipufogóban landolt. Mindezt pár fordulat alatt. Kívülről nem is látszott a gyűrűtörés. Ha nem nyomja fel a dugattyút és az nem akad egy picit a felső holtpontban még most is rángatnám a zsinórt és káromkodnék, hogy mi baja lehet a porlasztónak.

                          Komment


                            Hülye megoldás. Pedig eddigi tapasztalataim szerint az alko-ra nem jellemző ez. Elég jó, strapabíró gépeknek tűnnek. (Nálam a márka képviselői közül szolgál egy gyepszegélyvágó, egy ágdaráló, meg a bc-4125.)
                            Tegnap én is nekiestem, hogy kiderítsem, miért billeg a motor a száron. Nos, a motor szárhoz való csatlakoztatása is olyan idétlenül van megoldva, hogy csak pislogtam egy ideig, hogy "ezt mér' így kellett???" Majd némi tanácstalan pislogás után inkább összeraktam, és konstatáltam, hogy ez ilyen és kész .
                            Mindegy, amúgy is csapnivaló napom volt, és nem is volt türelmem a szerelgetézhez sem... Olyankor pedig hajlamos vagyok kárt tenni, ennek tudatában nem is variáltam túl, inkább békénhagytam a gépet.
                            Igaz, éjjelre lehiggadtam, és nekifogtam egy terápiás feladatnak: az '52-es Csepel bringa kerekét fűztem be.
                            Természetesen elsőre nem sikerült, és természetesen ez csak a végén derült ki . Aztán összeszorított fogakkal szétfűztem, majd -immár helyesen- befűztem újra. Legalább az szép lett. Sőt, túl szép.
                            Ugyanis direkt célul tűztem ki, hogy ennek a bringának nem szabad túl szépnek lennie, azt akartam, hogy megbízható, tiszta, "gánymentes" legyen, de azért látszódjon rajta a kora is. Viszont a kerekeket mindenképpen szét kellett szedni, a ráfokat mindenképpen újra kellett festeni. Ezt direkt ecsettel csináltam, hogy ne legyen olyan tökéletes. Nos, a festék olyan szépen terült, nem folyt meg, hogy bizony tökéletes, csillogó-villogó fekete lett . Utólag pedig nincs szivem lerontani.
                            A Torpedo agyat drótkorongoztam, zsírral vékonyan kentem, így legalább ez az eleme a terveknek megfelelően sikerült.
                            És azért egy ilyen szerkezet is tud ám fejtörést okozni! A manapság már ritkán kapható gumifalcos köpenyekkel, a ma már ismeretlen, vastag (2,5-ös) küllőkhöz szinte beszerezhetetlen küllőanyákkal, stb...

                            Visszatérve a kaszához, így hengert is kell venned, vagy annak nem lett akkora baja?
                            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 23, 07:54.

                            Komment


                              A garancia lejárta után egy hónappal.
                              Őrületes mérnöki teljesítmény lehet a mögött, hogy minden pont a garancia lejárta után pár pillanattal hal meg.
                              Everything is better when you decide you don't care.

                              Komment


                                UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Őrületes mérnöki teljesítmény lehet a mögött, hogy minden pont a garancia lejárta után pár pillanattal hal meg.
                                A mérnököket már rég nem arra képezik ki, hogy tartós, örök darabokat hozzanak létre, hanem pont az ellenkezőjére.
                                És sajnos legtöbbször sikerül is nekik
                                Nekünk a hiperszuper mosógép halt meg hasonlóképpen! De kitoltunk a világgal, vettünk helyette 20ezerért egy huszonéves Energoluxot ami, köszöni szépen jól van. Ha ez elugrál még 2-3 évig, már nyertünk vele! De ha esetleg el is romlik valami, na bumm, kicseréljük az alkatrészt pár ezer Ft-ból. Ennél nem fogja vakarni a fejét a szerelő, hogy "hát, ennek kómás lett az agya, 40ezerért tudunk esetleg rendelni...", vagy "ennél a tipusnál a csapágyakat gyárilag nem kenték, ezért ment tönkre, viszont csak dobbal együtt cserélhető"...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 23, 09:07.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X