Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kinek mennyi kilométert ment a motorja?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kinek mennyi kilométert ment a motorja?

    Arra lennék kíváncsi, hogy az 50ccm-is motorkerékpárok hány kilométerre képesek.Szeretném ha megírnátok hogy kinek mennyi kilométer van-volt a motorjában és hogy milyen motorral tette ezt meg:

    #2
    Annak idején a riga-12-el évente mentem közel ezer km-ert de ebben legalább egy dugattyú és számtalan eltört gyürücserével történt.Volt aki többet javitott!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Nekem volt egy sárga Jawa Mustang-om és 21000km volt benne ez volt a legtöbb ami nállam volt.Most van egy Romettem és 6500km és egy kék Jawa Mustang-om 5900km-nél járunk.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Rometó; 2013 febr. 11, 19:02.

      Komment


        #4
        Nekem a SIMSON 2000-2500 km-t szokot futni évente viszonylag hiba nélkül (gyújtás, rosz utángyártott alatrész) ebben szokot lenni egy 300-350 km-es túra (Süttő-Siófok) amit egy nap alatt tartunk. Ha baj van vele (ritkán) az út szélén szinte mindig javítható.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Simson az megbízható, nekem most a Romettembe van egy 100-as, de már rengeteget kellett rajta javítgatni, de megy rendesen, a Babettámba van 3000, és a AF-01 ees Hondámba 12000km

          Komment


            #6
            Valahol azt olvastam, hogy az 50-es kismotorok 15-20ezer kilométert futnak. Utána teljes felújítás (fúrás, csapágyak, szimeringek cseréje...)
            Persze nyilván nagyon nagy különbségek vannak. Milyen az anyagok minősége, mekkora fordulaton üzemel a gép, stb.
            Én egyenesen csodának tartom, ha a mai robogók elfutnak ennyit! Egy ideig hajtottam robogót, de hülyét kaptam tőle, hogy rommá kellett pörgetni már az elinduláshoz! Amikor fúratni kellett, nem is tudtam bejáratni Már elindulásnál esélyes volt a dugattyúszorulás!
            Azt pedig nem tudtam kivitelezni, hogy beindítom, aztán hadd ketyegjen napokig, mire bejáródik valamennyire...
            Szerencsére ellopták. Kinlódtam vele annyit, hogy tényleg nem sajnáltam, csak azt a pár szerszámot, ami a csomagtartójában volt . Röhögtem a markomba, elképzeltem, hogy az újdonsült "tulajdonos" tolja éjszaka az országút mellett, és örül a szerzeménynek!!!
            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 nov. 11, 08:41.
            Örs, Che és jagdtigger kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szép sztori...

              Én még mindig a Babettát nyúzom. 7000 körüli km volt benne amikor megvettem, azóta kb 5000 km-t hajtottam bele és közbe persze jöttek a gondok meg a javítások(a jikov karbi még mindig a sorára vár pl)... Jelenleg is motorozás helyett a szívás megy de ez majd egy másik topik témája lesz amint le ellenőrzök pár elméletet.
              szőrös, Che és dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én még mindig a Babettát nyúzom
                Amennyire idegenkedtem a Babettától, elsősorban a formavilága és a röpsúlyos kuplung miatt (mindig is a lábváltós motorokat szerettem jobban), az utóbbi időben annyira megkedveltem. Pl. a Robi 55 rotációs kapában a 210-es motorja dolgozik. Néha én magam is elcsodálkozom, hogy mi mindent kibír!
                Persze a karburátor egy sarkos pontja a szerkezetnek, annak nagyon jó állapotúnak kell lennie, és nagyon precízen kell beállítani, hogy jól működjön a gép. A 207-es Babetta motorjával sincs sok tennivaló a felújítása óta...
                A forma pedig az idő múlásával egyre kevésbé zavar. Valahogy úgy vagyok vele, mint a Swiftemmel. Azt sem azért vettem, mert tetszett, hanem praktikussági okokból. Aztán a formájával is megbarátkoztam, meg is szerettem, ma már nem válnék meg tőle.
                szőrös, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Egy dolog állandó, a változás . Amúgy tényleg strapás motorja van az biztos. Egyedül a karbija rémálom ha hozzá kell nyúlni...

                  Komment


                    #10
                    jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egyedül a karbija rémálom ha hozzá kell nyúlni...
                    ...na meg a tőcsvarok. Attól kiver a víz, ha fel kell tenni a kipufogót vagy karburátort!
                    Azok a lehellet vékony csavarok abban a gyenge furatban! Nagyon észen kell lenni a meghúzásnál, hogy már ne szívjon falsot, ne szeleljen, de még ne szakadjon meg az a gyenge kis menet. A Babetta 207-nél a kipufogó rögzítésénél mindkét menet meg is van szakadva. És fogalmam sincs, hogyan lehet zsákfuratba nagyobb (6-os) menetet készíteni. Mindegy, egyelőre tettem bele hosszabb csavarokat, ami leér a furat aljáig, ott még van egy kis menet, amiben kapaszkodik.
                    Szóval természetesen van egy-két gyenge pontja ezeknek a gépeknek, de egészében véve nagyon jók!
                    A Jikov karburátor is egy elég jó konstrukció (összehasonlítva egyéb keleti kismotorokéval), csak a beállítás, az kemény dió. Nekem is sok-sok kisérletezgetés árán lett jó.

                    Komment


                      #11
                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ...na meg a tőcsvarok.
                      Ne is mond, múlt héten volt egy szív roham közeli szitum, eltört a tőcsavar(szerencsére az anyánál)... Kicseréltem de azóta "szórakozik" velem :S .

                      Komment


                        #12
                        Az én Babettámon is ki volt szakadva a kipufogó menet. Léteznek direkt fenékmenetvágók, de nekem nincs ilyen, én sima M6-ossal vágtam a menetet. Nem vágta végig, de jól fogja az új tőcsavart így is. Hosszú tőcsavarokat csavartam be, hogy rá lehessen tenni két anyát. Nem kell meghúzni nagyon az alsó anyát(menetkímélő), és hála a kontra anyának a rezgéstől nem tud lecsavarodni sem. Egy szezont már kibírt.

                        Komment


                          #13
                          Pár éve Győrben vettem egy Simson S50 B segédmotorkerékpárt. Az óra hajtása nem működött, a kilóméterszámlálója kb. 65.000 km-t mutatott. Saját erejéből tette meg az utat Zalaegerszegig. Azóta minden mozgó porcikája meg lett javítva. Festése a piros eredetiről téglavörösre változott az 1976-os gyártása óta.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 nov. 16, 17:36.

                          Komment


                            #14
                            86-ban kaptam egy új Szimót. S51B típust. 14900Ft volt. Rengeteget mentem vele, főleg mikor már a haveromnak is lett egy. Reggeltől estig nyúztuk a gépeket, az akkor még 20Ft-os benzinnel. 30000Km környékén járt, mikor eladtam. Akkor még az eredeti lánc volt rajta, a motor is tökéletesen működött. Csörögni nagyon hamar elkezdett, arra emlékszem. Többször voltunk velük a balatonnál, felcuccolva, sátor stb. Hihetetlen mit kibírtak.

                            Komment


                              #15
                              Sziasztok . Szeretnék egy Honda Nx650 dominatort venni már olvastam miket kel átnézni rajta . Viszont érdekelne mennyire tartós motorok hány ezer km bír ki a blokkja ha karban van tartva. remélem jó témába írtam a kérdésem

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X