Arra lennék kíváncsi, hogy az 50ccm-is motorkerékpárok hány kilométerre képesek.Szeretném ha megírnátok hogy kinek mennyi kilométer van-volt a motorjában és hogy milyen motorral tette ezt meg:
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kinek mennyi kilométert ment a motorja?
Collapse
X
-
Valahol azt olvastam, hogy az 50-es kismotorok 15-20ezer kilométert futnak. Utána teljes felújítás (fúrás, csapágyak, szimeringek cseréje...)
Persze nyilván nagyon nagy különbségek vannak. Milyen az anyagok minősége, mekkora fordulaton üzemel a gép, stb.
Én egyenesen csodának tartom, ha a mai robogók elfutnak ennyit! Egy ideig hajtottam robogót, de hülyét kaptam tőle, hogy rommá kellett pörgetni már az elinduláshoz! Amikor fúratni kellett, nem is tudtam bejáratni Már elindulásnál esélyes volt a dugattyúszorulás!
Azt pedig nem tudtam kivitelezni, hogy beindítom, aztán hadd ketyegjen napokig, mire bejáródik valamennyire...
Szerencsére ellopták. Kinlódtam vele annyit, hogy tényleg nem sajnáltam, csak azt a pár szerszámot, ami a csomagtartójában volt . Röhögtem a markomba, elképzeltem, hogy az újdonsült "tulajdonos" tolja éjszaka az országút mellett, és örül a szerzeménynek!!!Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 nov. 11, 09:41.
- 3 likes
Komment
-
Szép sztori...
Én még mindig a Babettát nyúzom. 7000 körüli km volt benne amikor megvettem, azóta kb 5000 km-t hajtottam bele és közbe persze jöttek a gondok meg a javítások(a jikov karbi még mindig a sorára vár pl)... Jelenleg is motorozás helyett a szívás megy de ez majd egy másik topik témája lesz amint le ellenőrzök pár elméletet.
- 3 likes
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn még mindig a Babettát nyúzom
Persze a karburátor egy sarkos pontja a szerkezetnek, annak nagyon jó állapotúnak kell lennie, és nagyon precízen kell beállítani, hogy jól működjön a gép. A 207-es Babetta motorjával sincs sok tennivaló a felújítása óta...
A forma pedig az idő múlásával egyre kevésbé zavar. Valahogy úgy vagyok vele, mint a Swiftemmel. Azt sem azért vettem, mert tetszett, hanem praktikussági okokból. Aztán a formájával is megbarátkoztam, meg is szerettem, ma már nem válnék meg tőle.
- 4 likes
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyedül a karbija rémálom ha hozzá kell nyúlni...
Azok a lehellet vékony csavarok abban a gyenge furatban! Nagyon észen kell lenni a meghúzásnál, hogy már ne szívjon falsot, ne szeleljen, de még ne szakadjon meg az a gyenge kis menet. A Babetta 207-nél a kipufogó rögzítésénél mindkét menet meg is van szakadva. És fogalmam sincs, hogyan lehet zsákfuratba nagyobb (6-os) menetet készíteni. Mindegy, egyelőre tettem bele hosszabb csavarokat, ami leér a furat aljáig, ott még van egy kis menet, amiben kapaszkodik.
Szóval természetesen van egy-két gyenge pontja ezeknek a gépeknek, de egészében véve nagyon jók!
A Jikov karburátor is egy elég jó konstrukció (összehasonlítva egyéb keleti kismotorokéval), csak a beállítás, az kemény dió. Nekem is sok-sok kisérletezgetés árán lett jó.
- 2 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...na meg a tőcsvarok.
- 1 like
Komment
-
Az én Babettámon is ki volt szakadva a kipufogó menet. Léteznek direkt fenékmenetvágók, de nekem nincs ilyen, én sima M6-ossal vágtam a menetet. Nem vágta végig, de jól fogja az új tőcsavart így is. Hosszú tőcsavarokat csavartam be, hogy rá lehessen tenni két anyát. Nem kell meghúzni nagyon az alsó anyát(menetkímélő), és hála a kontra anyának a rezgéstől nem tud lecsavarodni sem. Egy szezont már kibírt.
Komment
-
Pár éve Győrben vettem egy Simson S50 B segédmotorkerékpárt. Az óra hajtása nem működött, a kilóméterszámlálója kb. 65.000 km-t mutatott. Saját erejéből tette meg az utat Zalaegerszegig. Azóta minden mozgó porcikája meg lett javítva. Festése a piros eredetiről téglavörösre változott az 1976-os gyártása óta.Utoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 nov. 16, 18:36.
- 1 like
Komment
-
86-ban kaptam egy új Szimót. S51B típust. 14900Ft volt. Rengeteget mentem vele, főleg mikor már a haveromnak is lett egy. Reggeltől estig nyúztuk a gépeket, az akkor még 20Ft-os benzinnel. 30000Km környékén járt, mikor eladtam. Akkor még az eredeti lánc volt rajta, a motor is tökéletesen működött. Csörögni nagyon hamar elkezdett, arra emlékszem. Többször voltunk velük a balatonnál, felcuccolva, sátor stb. Hihetetlen mit kibírtak.
- 2 likes
Komment
Komment