Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Alkatrészek modern(ebb) technikához

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mikor vettem a "nyugati" motoromat, már kb húsz éve nem ültem motoron.
    Dkari, nem igazán ismerem a típusokat. Ez név szerint milyen motor?

    A láncolajozásban segítsetek. A leírás szerint 1000km-enként kellene tisztítani és olajozni a láncot. Kerozint javasolnak a tisztításhoz, kiemelik, hogy benzin (gasolene) és hasonló termékek károsítják a láncszem "O" gyűrűjét.
    Valamint sűrűbb (heavy-weight) motorolaj használatát az olajozáshoz.
    Ti mivel tisztítjátok és mivel olajozzátok?

    Komment


      #32
      Dkari, nem igazán ismerem a típusokat. Ez név szerint milyen motor?
      Ez "hivatalosan" '91-es Kawasaki Zephyr ZR 750 C.

      Az én gépkönyvem 600km-enként ajánlja a lánc karbantartását.
      Egy biztos semmilyen olyan anyaggal nem érdemes tisztítani ami károsíthatja a gumit.
      Tisztítani a féktisztító spray is jó lehet, de ez nem a legolcsóbb megoldás.
      Részemről Castrol láncolajzó sprayt használok.

      Komment


        #33
        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Beleszólnék de nem tudok. A sok elektromos kütyüt nem szeretem mert nem látom mit csinál az áram..
        A feszültség alatt levő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint a nem feszültség alatt levő, csak más a fogása.

        Komment


          #34
          Click image for larger version

Name:	Turbó 001.jpg
Views:	1
Size:	202.2 KB
ID:	147902A jobb oldali is Suzuki , bár elég ritkán fordul elő "élőben" . Így egyben látni ezeket a műszaki "érdekességeket" - főleg élőben - valószínűleg szinte reménytelen . Üdvözlettel. ( Már mind veterán - a 30 évet figyelembe véve . )
          Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2015 dec. 29, 11:17.

          Komment


            #35
            Zephyr... Én megpróbáltam cirill betűként kiolvasni, csak nem állt össze semmi értelmes...

            A féktisztító spray gyakorlatilag adalékmentes benzin... Egyes gumikat biztos károsít.
            Ugye a kerozin magasabb szénláncú szénhidrogén, ami valszeg már nem oldja annyira a gumit.
            Azon agyaltam, hogy petróleum kapható, ami nekem gyanús, hogy a kerozin magyar nyelvterületes megfelelője.
            Vagy hasonló. Vagy lehet paraffinolajat, ami egy adalékmentes, híg ásványi olaj.

            Komment


              #36
              Szervusztok . "Régen" meleg , grafitos olajban / ha jól emlékszem / fürdettük a láncot , mivel akkor még nem voltak tömítettek a csapok . Olajos is volt a hátunkon a ruha egy jó darabig. A mostaniak "O" gyűrűsek így a belső kenésük nem megoldott a gyakorlatban . Saját tapasztalatomból adódóan , ha lehet / itt a szerelhetőség és a kényelem másodlagos kérdés ! / használjon mindenki "elszegecselhető" patentszemet , mert biztonságos . Olaj sáros blokkoknál használtunk valamilyen vízzel lemosható szert / nem jut eszembe a neve - aki tud , segítsen /, ami nem károsította a gumi alkatrészeket. Ezzel nyugodtan lemosható a lánc és sűrített levegővel alaposan kiszárítható . A spray a jó megoldás , ami jól tapad a görgőkhöz . Márkát nem tudok mondani , de vannak biztosan jók is ( sz.r az több van ). Kérdezni kell a többi "láncost". A kilométerhez kötött kenés egy viszonylagos dolog . Nézni kell mindig az állapotot . Esőben a legjobb kenőanyag kb. 400 km alatt eltűnik , bár jó időben 1500 -at is kibír . Üdvözlettel.

              Komment


                #37
                Vízzel lemosható a brigéciol. Ez petróleum alapú, valamint van benne tenzid is. Magyarul leviszi a fő mocskot, de ha vizet kap, akkor a szappan segíti lekapni a maradékot.

                Komment


                  #38




                  bokor 28!


                  Egy kis adalék "cirill betűshöz"

                  Kawasaki Zephyr 750

                  A Kawasaki Zephyr 750 1991-ben felidézte a Z1-es legendás küllemét, és elindította azt a naked bike hullámot, amelynek elsöprő ereje máig érezhető.

                  Vajon sejtették-e a Kawasaki piaci stratégái, mit indítanak el azzal, hogy ismét életre keltenek egy régi motorkoncepciót? Az 1990-es IFMA-n legalábbis mindenki ámulattal nézte azt a motort, ami a legendás - 18 évvel korábban bemutatott - Z1-esre emlékeztetett. Pedig csak saját magát másolta a Kawasaki. Sőt csak elő kellett venni a Z 750-es blokkját, belehelyezni egy acélcső dupla bölcsővázba, hozzátenni a két rugóstagos lengővillát, és körérajzolni a Z1-es formáit. Szerencsére a Z1-es veszedelmes labilitását kihagyták.

                  Ez az egyszerű koncepció azóta nem csak bevált, de gyakorlatilag az összes gyár lemásolta, és ma épp a naked bike-ok kategóriájának jósolják a legrózsásabb jövőt. 1995-ben a Kawasaki átdolgozta a kipufogót és szekunder légrendszert szerelt fel, egyúttal 72-ről 76 lóerőre növelve a teljesítményt. Egy évvel később aztán egy lépéssel még tovább ment a Kawasaki: fűzött kerekeivel és a Z1-es kétszínű fényezésével méginkább hasonlatossá tette a Zephyrt híres elődjéhez. Aztán 1999-ben a Zephyr-rajongók számára érthetetlenül beszüntették a gyártását, mivel a ZR-7-et gazdaságosabb volt gyártani. Annak motorja különben szintén a régi Z 750-es erőforrásból származik.

                  Ez a négyhengeres a mai napig ugyanolyan meggyőző, mint a 80-as évek elején. A léghűtéses kétszelepes nyomatékrugalmas és nagyon megbízható. Sok Zephyr már több mint 80 000 kilométert futott gond nélkül. Nyomaték-rugalmasságának titka a rövid szekuder áttétel, és ez a kanyargós országutakon nagyon élvezetessé teszi a hajszát, hosszú utakon viszont idegesítő. Ezért, aki főleg túrázni akar, annak ajánlatos az első 15-ös fogaskereket 16-osra lecserélni. Evvel a benzinfogyasztás is csökken. Az első évjáratnál gyakran panaszkodtak, hogy szivárgott a szelepfedél tömítése. Azóta a Kawasaki más anyagból készült tömítést használ. Ha még ennél is szivárogna az olaj, akkor ajánlatos megnézni, hogy rendesen le lettek-e tisztítva a tömítési felületek, és nem maradt-e rajtuk egy darab a régi tömítésből. Eleinte hidegindítási problémái is akadtak a Zephyrnek, de ezt 1995-ben megoldották: azóta fűtőszálat alkalmaznak a karburátorokon. A régebbi modelleknél Dynojet-kittel lehet orvosolni a hidegindítási problémákat.

                  Nagyon kezes a Zephyr futóműve, nagyon hatékonyak és jól adagolhatóak a fékek, és a két állítható hátsó rugóstagra sem lehet panasz. Viszont az első teleszkópvilla kicsit puhára sikerült. De éppen ezért több gyártó is kínál hozzá keményebb vagy progresszív villarugókat. Ami a gumikat illeti, a hosszú élettartam miatt a túrázók a széria Dunlop D 505-ösöket szeretik, a sportosabb frakció viszont a Metzeler ME Z1 és ME Z2-őre szavaz.

                  dkari!

                  Remélem, nem haragszol, hogy az általad feltöltött képpel illusztráltam a "mondandómat"...

                  Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 dec. 29, 19:29.

                  Komment


                    #39
                    Dafkó közel jársz a megfejtéshez. A teljes megoldás a grafitos faggyúban való áztatás- főzés. Ez szerintem a mai láncoknak is jó lenne legelőször a felrakás előtt csak akkor kevesebb lánc fogyna. Én lehet, hogy vaskalapos vagyok de felrakás előtt még mindíg ezt alkalmazom. Utána én is lánc sprét használok. Azért a mai utakon való közlekedésben jóval kevesebb kosz kerül a láncra is és jó használatot tesz a feledésbe kerülő Petróleum mely sokszor nagy segítség! Ha valakit bánt a szaga van már szagtalan is. A lánc belsejébe kevés anyag jut be a poron kívül! és én ezért szeretem használni a hagyományost mert a csapot és a görgőt kell elsődlegesen kenni belülről és az én gépemen még nincs "O" gyűrűs lánc. Az utólagos láncsré meg divatos dolgok csak a megnyugtatásnak való meg a szinük " feldobja a gépet" igazából nem ott ken ahol nagyon kellene.

                    Komment


                      #40
                      Ez a grafitos faggyú nekem mindig kicsit furcsa az űrtechnológiás műanyagok, olajok, adalékok és teflonok világában.
                      A koncepciót értem. Az olvadt anyag menjen be a szűk résekbe, ott kössön ki, majd ne is folyjon onnan ki, a grafit pedig ken. Melegítésre számos zsír szerkezetileg módosul és nem szilárdul vissza.
                      Viszont a faggyú képes avasodni, vizet vesz fel, szappanosodhat, reagálhat az ásványi olajokkal stb. Érzésem szerint ez kényszermegoldás volt a maga idejében, ami nem zárja ki, hogy nem jó. Csak macerás.

                      Az olaj be tud kúszni a résekbe és egy ideig ott is marad. A láncspray amíg ott az oldószer, elég szépen tud kúszni, majd az elpárolgása után szilárdul.

                      A rendszeresség itt is fontos lenne, mert 1000km az nem sok.
                      Még a Pancsiba is tettem annyit az előző időben és természetesen a láncot elfelejtettem utána kenni...

                      Komment


                        #41
                        Már kiváltható a grafitpehely teflonnal.... mert aki egyszer rendesen kikeni magát grafitos zsírral... Annó a munkahelyemen a vicceskedvűek megtöltötték vele a samponos flakont... Volt vidámság...(de elég egyoldalú volt)

                        Komment


                          #42
                          Az utólagos láncsré meg divatos dolgok csak a megnyugtatásnak való meg a szinük „feldobja a gépet” igazából nem ott ken ahol nagyon kellene.
                          Ha azonnal elindulsz vele akkor tuti. Este elrakás előtt fújd be vele és akkor jó lesz(meg kapható ún "száraz" láncspray is).

                          @Atti69
                          Nem akarok senkit megsérteni de így jár az aki nem tudja megkülönböztetni a gépzsírt a sampontól....
                          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2015 dec. 29, 14:50.

                          Komment


                            #43
                            így jár az aki nem tudja megkülönböztetni
                            Zuhany alatt csukott szemmel tapogatva.. Napi 8 órát hegesztettünk szalagon. Műszak végén úgy néztünk ki mint az ördögök.

                            Komment


                              #44
                              - És nagymama, miért olyan nagy és vörös a szemed?
                              - Mert a rohadt biciklidet pajzs nélkül hegesztettem!

                              Komment


                                #45
                                Ezért, aki főleg túrázni akar, annak ajánlatos az első 15-ös fogaskereket 16-osra lecserélni.
                                Ha nem hosszú túrára használja az ember akkor is. Én is kicseréltem.

                                - - - Updated - - -


                                Eleinte hidegindítási problémái is akadtak a Zephyrnek, de ezt 1995-ben megoldották: azóta fűtőszálat alkalmaznak a karburátorokon.
                                Nem szokott gondom lenni a hideg indítással. A benzincsapon három állás van. Egy "sima átfolyó" egy vákuumos ez a zárt állapot is mivel csak a motor járásakor engedi át az üzemanyagot, és egy tartalék.
                                Az "átfolyón" szoktam hagyni így nem párolog ki a karburátorból a benzin. Ha így hagyom egy hónap állás után is simán indul.
                                De volt korábban hogy vákuumos állásban maradt, na akkor meg kellett küzdeni hogy rendesen induljon és nem akart mind a négy működni...

                                - - - Updated - - -


                                Viszont az első teleszkópvilla kicsit puhára sikerült.
                                Ezt egy előfeszítő közdarabbal oldottuk meg, de lehet beszerzek progresszív rugókat...

                                - - - Updated - - -


                                Ami a gumikat illeti, a hosszú élettartam miatt a túrázók a széria Dunlop D 505-ösöket szeretik, a sportosabb frakció viszont a Metzeler ME Z1 és ME Z2-őre szavaz.
                                Nyáron vettem rá Michelin Road 2-es gumikat. Ezek számomra tökéletesnek bizonyultak. Nagyon megbízható és irányítható vele a motor. És ami a lényeg esőben szinte a legjobb tulajdonságokkal bír. Bár kerülöm az esőben való motorozást de pont ezért ha elér szerettem volna egy megbízhatóbb gumit.
                                A sportgumival amúgy is az a bajom hogy ahogy én motorozok úgy soha nem éri el az üzemi hőmérsékletet viszont azok ott fognak igazán...

                                - - - Updated - - -


                                Remélem, nem haragszol, hogy az általad feltöltött képpel illusztráltam a „mondandómat”...
                                Természetesen nem, sőt..
                                De az igazsághoz hozzá tartozik hogy ez is inkább a 95-96-os modellre hasonlít mert akkor jöttek ki küllős kerekekkel.
                                És én is vettem rá. Valamint más az első sárvédő, hátsó rész stb.

                                - - - Updated - - -

                                Click image for larger version

Name:	Kawasaki Zephyr 750 91.jpg
Views:	1
Size:	70.1 KB
ID:	147903Click image for larger version

Name:	Kawasaki-Zephyr_750_1996.jpg
Views:	1
Size:	200.5 KB
ID:	147904

                                Ezek a különbségek a kettő között.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X