Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A láncolajozásban segítsetek. A leírás szerint 1000km-enként kellene tisztítani és olajozni a láncot. Kerozint javasolnak a tisztításhoz, kiemelik, hogy benzin (gasolene) és hasonló termékek károsítják a láncszem „O” gyűrűjét.
Valamint sűrűbb (heavy-weight) motorolaj használatát az olajozáshoz.
Ti mivel tisztítjátok és mivel olajozzátok?
Soha nem tisztítottam láncot.
Olajozni láncspray-vel szoktam. nem x km-enként hanem amikor a lánc kéri.
Ha a láncot befújod akkor a görgők elszíneződnek, szürke, fehér a spray-tól függően. Ezt a színt megtartják sokáig nekem 600-700 km-en.
Ha a görgők kifényesednek újra kell fújni.
Mivel Te is túraenduróval nyomulsz, célszerű láncsprayből áttölthetőt venni, ami azt jelenti hogy lehet kapni kicsit és nagyot ugyanabban a márkában. A kicsi qrva drága viszont kivehető a fújkodó-nyomkodójuk és ekkor a nagyból áttölthető a kicsibe az anyag. így tudod magaddal vinni egy 1-2 fújásnyi adagot ami kb 2dl helyt foglal el ami nem utolsó szempont.
A grafitos faggyúban áztatás nem ez a szint. Az új lánc be van áztatva jó anyaggal. szerintem egy x gyűrűs tömítés se ki se be nem enged semmit.
Létezik továbbá olajzó szerkezet, ami megspórolja a fújkálást. a motor vákumkivezetését hazsnálva csepegteti az olajat egy tartályból a láncra. Vettem ilyentaztán láttam hogy a felesleg hogy összetrutymóz mindent én inkább nem szereltem fel. Persze biztos be lehet állítani tökéletesre, de én még olyant nem láttam.
Végül az ekkora motorokon még véletlenül sem használunk patentszemet, annak valahol 50LE a vége.
Erről jut eszembe: kibontogattam ma az e-bayről rendelt karburátort, meg fel is raktam az YBR125-re.
Nem tudom milyen motorról bontották vagy mit csináltak vele, de ez a karbi kívül-belül valami gyönyörű állapotban van ahhoz képest amit vártam.
Kérdés csak az, hogy működni is így fog-e. De remélem.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Azt majd hiszem, ha jár a blokk és veszi a fordulatot... Azaz kb. 31-én. Igaz önindító még nincs hozzá, de megnézem mennyire baj, aztán ha "belül" nincs ami elszabaduljon, akkor ledugózom a helyét.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Nem szoktam, csak első indítás alkalmával.
Ha zártan hagyom a csapot akkor pont az a gond hogy leragad az úszó és ezért nem indul minden henger.
Már megvettem a felújító készleteket a karburátorsorhoz, Keyster gyártmány. Állítólag ez a legjobb a gyári után...
Minden esetre köszönöm hogy szóltál. Elzárom és pár hetente max rányitok egyszer.
A többinél így szoktam..
Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 dec. 30, 11:44.
A kétüteműeknél ? Na azt meg nem tanácsolom ! Lehetőleg kijáratni az utolsó cseppig zárt benzincsappal, aztán eltenni tavaszig. Ha nem így teszel, vakarhatod a mocskot tavasszal a karbiból.
Na ezzel még tényleg nem volt gondom. Mióta meg van a Jawa lassan öt éve egyszer sem állt télen annyit hogy a benzin ilyen "nyomot" hagyjon
De ez sem egy-két hónapos dzsuva?
Vagy csak jó helyen tankolok?
Ha javasolhatom télre 100-as benzinnel tele tankkal tegyük le a motort. A 100-as benzinben nincs bioetanol ami gyakorlatilag a ragacsot okozza. Ráadásul kipróbáltam a kúton kapható bioetanolt alkatrész mosásra, ellentétben az állítottakkal, semmit nem old fel tehát nem jó erre a célra sem. Az megint egy kérdés, hogy valóban az E10 10% etanol tartalmú-e.
Természetesen a 100-as benzinnek át kell járnia a porlasztót, nem elég a fél tank 95-re rátankolni.
A csapot természetesen zárvas tartsd. A PRI állást használhatod az első indítás alkalmával, nem kell megvárni, hogy kialakuljon a vákum a csapban.
A PRI állást használhatod az első indítás alkalmával,
Korábban mindig így csináltam. Csak mivel az állás alatt a benzin eltűnt a karbiból az úszó leragadt és hiába az átfolyó állás csak három henger indult. Ekkor jött a karbi kocogtatás stb.
A Kawasakiba mindig 100-ast tankolok.
Már megvan a felújító készlet a karbi sorhoz, talán ez majd hoz javulást...
Kicsit visszakanyarodva az elejére, már korábban is izgatott a gondolat (amikor még az SR Yamamákat selejtezték) hogy ezek vajon mennyire vannak lerugott állapotban? Csak azokat selejtezik, amik már nagy ráfordítást igényelnének? Vagy x évenként, és ennél fogva ki lehet fogni akár azonnal hadrafogható darabokat is?
Mekkora ráfordítással tudod használhatóvá tenni, ill. a vételárral együtt számolva el lehet mondani, hogy jó vétel volt?
Tetszenek ezek a kis gépek. Egyszerűek mint a faék és strapabírók (legalábbis az SR-ekről ódákat zengenek a mai napig).
Komment