Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Teleszkópfelújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Teleszkópfelújítás

    Sziasztok!

    Izs 49 első teleszkóp felújításához keresek bevált szakit, lehetőleg Budapesten. Oldalanként két-két bronzperselyt kellene gyártani és a csúszócsöveket hónolni, valamint a teleszkópszárakat ellenőrizni, szükség esetén javítani. Korábban ajánlottak már bevált vidéki mestereket, de hátha sikerül ugyanolyan jó minőségben egy helyen, a közelben elintézni.

    Köszönöm előre is!

    #2
    És szeretném abban is a tanácsotokat kérni, érdemes-e javíttatnom ezt az elnyalódott keréktengely-menetet, vissza lehet-e szakszerűen állítani az eredeti M14x1,5 balos menetet?

    Click image for larger version

Name:	DSCF8102.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	132921
    korompaiistvan kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szerintem csak egy mérettel nagyobbat lehet ilyenkor vágni már...
      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

      Komment


        #4
        persze hogy javítható -csak a kérdés az hogy mennyibe kerül egy másik a börzén

        Komment


          #5
          Van anyag, úgyhogy én kivágnám nagyobbra, és kapna egy kívül-belül menetes vállas perselyt, mint a gyertyáknál szokás, sőt lehet is kapni ilyen dolgokat, úgy hívják menetbetét.
          Pont vállasat nem találtam de ezt megéri megnézned:
          Ensat menetbetét 302 horganyzott | TAR Csavar Csapágy Kft.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 06, 19:19.
          Lemezjáték, joker és korompaiistvan kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            én nem találtam M14 balos menet betétet----viszont 6000 ft ért van menetfúró----igy az összes IZS tulajnak megigazíthatnád a menetét....
            soveny és korompaiistvan kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              6000ért komplett balos menetfúró jó vétel lenne

              Komment


                #8
                korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                6000ért komplett balos menetfúró jó vétel lenne
                Én ezt egyáltalán nem így gondolom. Még a fele is sok.
                OdinHEM, wsievers és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Én csak példának tettem fel, hogy el lehessen indulni valamerre. 6mm-esből van balos. Szerintem katalógusban a többiből is.
                  Ha nincs, ilyet kell csináltatni az esztergályos bácsival.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Köszönöm mindenkinek!

                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    persze hogy javítható -csak a kérdés az hogy mennyibe kerül egy másik a börzén
                    Nem szeretnék újabb beszerzésekbe bonyolódni, ráuntam már az állandó alkatrész-szaladgálásokra. Az üzemanyagköltséget meg az esetleges további rejtett hibákat figyelembe véve többe kerülne, mint ezt a teleszkópot megcsináltatni. Másrészt pedig azt is szempontnak látom, hogy hasonló mértékben kopott alkatrészeket újíttassak fel.

                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Van anyag, úgyhogy én kivágnám nagyobbra, és kapna egy kívül-belül menetes vállas perselyt, mint a gyertyáknál szokás, sőt lehet is kapni ilyen dolgokat, úgy hívják menetbetét.
                    Pont vállasat nem találtam de ezt megéri megnézned:
                    Ezzel a megoldással ki tudnék egyezni, de sajnos sem Ensat-ból, sem Helicoil-ból nem találtam balmenetes M14x1,5-est. Egy amerikai oldalon találtam megfelelőt (ez is valamilyen spirálos rendszerű menetjavító), de ehhez még szerszámot szerezni (egy spirál ára $3.75, egy készlet behajtóval erre a méretre pedig $750), plusz postaköltség...

                    Bevallom, néha egy kicsit sajnálom, hogy a motoromon az összes "szabvány" menet hibátlan, még a gyertyamenet is érintetlen. Nagyon érdekel ez a HeliCoil-os dolog, és büszke is lennék, ha lenne egy olyan furatom az Izsen, amelybe kedvemre szakítgathatom a 10.9-es csavarokat. (A gyakori méreteket állítólag 800-1000 Ft-ért is megcsinálják.) De sajnos csak kizárólag lehetetlen méretű, vagy öntöttvas javítandó menetekkel találkoztam a motoron.

                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Van anyag, úgyhogy én kivágnám nagyobbra, és kapna egy kívül-belül menetes vállas perselyt, mint a gyertyáknál szokás, sőt lehet is kapni ilyen dolgokat, úgy hívják menetbetét.
                    Igen, csak egy perselyhez nem kell túlzottan megfúrni a fészket? Nem lesz így nagyon kikönnyítve? A krumpli külső átmérője ~27mm, egy belül M14-es perselynek pedig gondolom legalább M18 a külső menete.

                    ----

                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha nincs, ilyet kell csináltatni az esztergályos bácsival.
                    Igen, ahogy írtam, az esztergályos bácsi a másik szűk keresztmetszet. Nem tudom, ne vegyétek tolakodásnak, de a Budapest környéki veteránosok ezek szerint nem szokták felújíttatni a motorkerékpárjuk teleszkópjait? Nem gondoltam, hogy pont az eredeti kérdésemre nem érkezik ötlet.

                    Komment


                      #11
                      Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 okt. 07, 21:25.

                      Komment


                        #12
                        Szia ApaE, köszönöm a választ! Nagyon hasznos, hogy összeállítottad a felújítós ügymenetet, ezek alapján már átlátom a részfolyamatokat. Legalább már az én fejem nem kavarog!

                        Köszönöm a menetjavításra adott összefoglalást is!

                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        De meg lehet próbálni egy (esetleg kettő) merőlegesen behajtott M4...5 csavarral 'megakasztani' a perselyt
                        Szerinted/tek egy megfelelő túllógással készített, majd a felmelegített fészekbe csavart persely nem lehet megoldás? Az M20x1,5 persellyel már megbarátkoztam, a keresztbe fúrt csavar-biztosítás (bár tudom, hogy egyáltalán nem ördögtől való megoldás) még kicsit feszélyez.

                        Azt azért megkérdezem még: felszórni/felhegeszteni nem lehetne a mostani menetet? Aztán újravágni bele ugyanezt az M14x1,5-öt.


                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha nem találsz erre Budapesten esztergályost - amit kétlek
                        Ez némileg rontja a téma hatásfokát, de leírom. A tipp-kérésem előzménye annyi, hogy már két éve is elég sok rossz tapasztalatom volt az iparosokkal. Pontosabban konkrét tapasztalatot nem is tudtam szerezni, mivel az összes műhelyből (kettő vagy három után feladtam) elhajtottak a szerintem elég egyszerűnek tűnő bakteleszkópjaimmal. Ezeken szintén két-két bronzperselyt kellett volna kicserélni, és egy másik, szintén nem túl gyakori méretű menetet rendbe hozatni. Akkor sok energiát kivett belőlem, hogy az átírásra kapott amúgy is nagyon rövid időben elfáradt, megkeseredett szakikat győzködjek arról, hogy egy egyszerű, hengeres bronzperselyt részletes tervdokumentáció nélkül is le lehet-e gyártani, vagy hogy az Izs már újkorában szar volt-e vagy sem. Az, hogy ezer darabosnál kisebb megrendelésekkel is foglalkoznak-e, legalább már az előzetes telefonhíváskor kiderült.

                        Igazából már akkor is biztos voltam abban, hogy létezik olyan esztergályos, aki az általam megálmodott perselyeket leszúrja, meneteket felhizlalja, de sajnos csak ilyen, a fentebb részletezett bácsikat találtam, vagy korrekt, segítőkész, de érdemben segíteni végül mégsem tudó iparosokat.

                        Arra gondoltam, hogy legközelebb ezeket a lépéseket szívesen kihagynám, és a szívások helyett egy-két bevált, vagy legalább az ügyben egyáltalán releváns címmel a zsebemben indulnék el a városba. (Sajnos az ilyen ismeretlen terepeken én is úgy működöm, hogy ami nincs fenn az interneten, az nem is létezik. Mivel a napi Széll Kálmán tér-Astoria útvonalamba kevés gépműhely esik, csak az Google, Arany oldalak találati listából tudtam kiindulni.)

                        Egyelőre úgy döntöttem, felhívom a Sima Műhelyt, akikkel a lemezvázamat is javíttatnám, náluk mennyi lenne egy lyen beavatkozás, majd megkérdezem a stalker által ajánlott, 22. kerületi esztergályos mestert is.

                        Komment


                          #13
                          Bocsi, inkább visszaszívom és nem fújok a lufiba.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2012 okt. 08, 11:16.

                          Komment


                            #14

                            Komment


                              #15
                              ---sövény-----tetszik hogy most Te vagy a szőnyeg szélén ....hidd el ez nem akkora probléma --csak ugy nézem egy lufira van irva , és mindenki fuj bele egy kicsit
                              -ugyan ugy ahogy én csináltam a mi problémánkal kapcsolatban

                              ha nem találsz más profi megoldást , próbálkozz a "Shufni Tuning " csapatával

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X