Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Itt egy távolabbi fotó + másik oldalról a fotó. ami még érdekesség a hengerenkénti dupla gyertya azért az 1920 as - 1930-as években ez újdonság számba mehetett.
Nem teljesen idevaló, de azért kérdezném: egy vitorlás árbócát, mert eléggé hosszú, kb 20éve letettem a földre néhány raklapkockára, és az eltelt idő alatt elnyelte a föld.
Mivel lehetne letakarítani a földet róla szépen, mert hát jött rá vevő és nagyon elüt a lépcsőházban elrejtett bummtól.
?????
Ha alumiíum akkor szóba jöhet a homok, vagy gyöngyszórás, bronzkefés , vagy bronz csapos drótos tisztítás vagy más vegyi tisztítás amihez specíális tisztító spray van, amit utána sterimóval le kell mosni. Remélem tudtam segíteni.
Közelről még soha nem találkoztam vitorlás hajó árbóccal,de feltételezem,ha ide írtál,akkor alumíniumból készült.Írod,hogy "elnyelte a föld",-nos akkor először ki kellene régészkedni és sterimobbal jól le és átmosni,hogy egyáltalán fel tudd mérni az állapotát.Nem tudom mekkora értéket képvisel egy árbóc,de gondolom,hogy nem aprópénz,azt sem tudom,hogy eredetileg milyen felület kikészítése volt,-eloxált,festett,.....?Azt sem tudom,hogy vitorlás körökben milyen az elfogadott felület kikészítés és mennyiben befolyásolja az árat.A legegyszerűbbnek számomra,megfelelő tisztítás után a festés tűnik,mert így az árbócot és a bumot,vagy mi a fenét,színében egyformára lehetne készíteni,még akkor is,ha valamilyen metál festést készítenél,akár lakkozva.Nagy feneket nem kellene belőle csinálni,mert úgy sem szeretik megfizetni,-csak annyi munkát bele,ami meg is térül,-kivétel,ha valamilyen barát a vevő.
Következő érdekesség, egy Alvis Autó pótkerék rögzítő szárnyas csavarjának újra gyártása, mivel a szárnyas fejrésze öntöttt sárgaréz volt a letört szárny nincs meg
így újra lett gyártva az egész.
Ígaz a polírozós szaktudásom kicsit gyenge.
Ebben a témában nem vagyok járatos, ritkán hegesztek lángal, azért amit tudok leírom. Nem is a szívem csücske.
Awi - val is lehet sárga rezet hegeszteni de nagyonn egészségtelen, és ahhoz Argon - Hélium gáz keverék kell ami nem olcsó. Valamint a vissza repedés miatt ajánlatos az előmelegítése, valamint a megfelelő előkészítés. Az öreg szakik esküsznek az oxi - dissou keverékre, Én például utálom mert nagyonn szúrós szaga van.
Bronz csapágyat fémszórtam már kb 3 szor de nem egy világbajnok fémpora van a castolini cégnek és nem is olcsó.csak olyan helyre ajánlott ahol a perselyezés nem megoldható.
Sárgaréz hegesztéséhez mi a jó,és a legjobb hegesztőszerszám és forrasztóanyag?
A kis BSA subera bronzból készült s eltört.. én egyengetés után pb oxigén kombóval hegesztettem kettes puskával s a folyasztószer bórax volt. Kissé körülményessé tette hogy a bronz gyorsabban olvadt mint a réz pálca. Ezüsttel csináltam volna,de kifogytam.
[QUOTE=maradona67 ;n214829]Ebben a témában nem vagyok járatos, ritkán hegesztek lángal, azért amit tudok leírom. Nem is a szívem csücske.
Awi - val is lehet sárga rezet hegeszteni de nagyonn egészségtelen, és ahhoz Argon - Hélium gáz keverék kell ami nem olcsó. Valamint a vissza repedés miatt ajánlatos az előmelegítése, valamint a megfelelő előkészítés. Az öreg szakik esküsznek az oxi - dissou keverékre, Én például utálom mert nagyonn szúrós szaga van.
Bronz csapágyat fémszórtam már kb 3 szor de nem egy világbajnok fémpora van a castolini cégnek és nem is olcsó.csak olyan helyre ajánlott ahol a perselyezés nem megoldható.
[Úgy tüník lemaradtam néhány körrel:emiatt ,jobb ha maradok a kaptafánál....Viszont jobb tudni,mibe ne kezdjen az ember,mint tudatlanul próbálkozni!
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Üdv mindenkinek. megint egy érdekesség, egy motorkerékpár hengerfej.
Sárgaréz szelepülék kimarva de még maradt a hengerfejbe az ülék anyagból kapaszodó annak kiszedése, majd beheggesztése jó bő 3és fél órás munka.
Igaz,hogy a topikban alumínium hegesztésről van szó,de kár lenne a hegesztés témában egy másikat nyitni,ezért szeretném megkérdezni itt,hogy a szürke vasöntvény hegesztése is megoldható e?Van nekem is egy dunavecsei oszlopos fúrógépem,de az asztalát úgy szétfúrták az elődeim,hogy hányinger ránézni,azt lehetséges lenne e felrakni?Továbbá van még egy igen kényes dolog,egy Mc Cormick 3 hengeres traktor hengerfeje,melyre most pontosan nem emlékszem,hogy hány gátnál van megrepedve és egyéb repedés van e még rajta,de ha lehetséges a javítása átnézem pontosan az összes nyűgjét.Nem sürgős dolgok ezek,egyenlőre csak tapogatózok,van ugyan Hódmezővásárhelyen egy cég,aki javítanak minden elképzelhető hengerfejet,-igaz méreg drágán,de az sem lenne baj,de volt már velük garanciális problémám,ezért oda nem viszem,meg különben is túl nagy az arc.
(Egy Toyota Land Cruiser hengerfej lett náluk vásárolva,nem javított,hanem új állapotú és 10 000Km.-nél megadta magát,azt mondták azért nem cserélik ki mert túlmelegedett,megjegyzem gyárilag van rajta egy speciális olvadáspontú fémmel felforrasztott biléta melynek a túlmelegedés hatására le kellett volna olvadni,nos ez a biléta a helyén volt.A hengerfej és a belevaló zúlang több mint kétszáz ezer volt,ami jelen esetben elveszett,-tehát keserű a tapasztalat,-megsértődtem.)
Van nekem is egy dunavecsei oszlopos fúrógépem,de az asztalát úgy szétfúrták az elődeim,
Egy fotó nem ártana csak az asztalról.
Ilyen nagy volumenű hegesztést már nem ajámlom nert többe kerül a leves mint a hús. meg a jó öntvény pálcának is 800 - 1280 ft között van szála és kb 200 mm amit 1 szálból felhasznál az ember a többit elfröcsögteti.
Azért egy képet mindenképpen megérne.
Azt nem ajánlatos javítani, mivel belül a hengerfejben vékonyak a víztér falai, valamint nem egyenlő anyagvastagságúak a síkonn lévő víztér nyílások mentén az öntés, így a hőtágulása nem egyenletes ezért repedésre nagyonn hajlamos tehát nem ajánlott melegítve sem hegeszteni mert nagyonn nagy a hő elvándorlása.
Még fémszórva sem jó már próbáltam.
Ezt a tipust már hegesztettem egy párat, az előkamrásat, 8 szelepesre gondolsz?
Ennél a tipusnál könnyen elgörbül a hengerfej,és az ( olvadó biztosíték ) amiről beszélsz nem mindig olvad le csak a középső kis betétje kiolvad,
Ennek a tipusnak a gát repedés az eggyik gyengéje + a kamra fészek- kipufogó gát repedés,
Komment