Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A csíkozás szerintem nagyon tönkre tudja tenni az "összhatást" egy felújítás végén, de ki is tudja emelni a szép fényezést! Az összeg amit elkért az ember a csíkozásért, nem volt olyan eget verő, mint az az öröm, mikor én vagy akárki más, végig nézünk a motoromon! Ha valaki saját, vagy eladási célra készít egy járművet és "nem szépen csíkoz", csak az idejét pazarolja! Ha saját részre, akkor a motorozást halogatja, ha eladásra akkor meg a következő "munka" elől veszi el az időt (meg a pénzt)! A másik kérdés, hogy nem is lesz olyan, mint amilyet "szeretne" az ember! Aztán hiába mondjuk a szomszédnak, hogy szép az, csak az Ő szeme nem jó!
Ebben is sok igazság van.
Részemről már ami a Maxomat illeti szerintem nem lett olyan elborzasztó az eredmény
(no meg csak az én kezem munkája érzés ), hogy a szomszédnak nem tetszik esetleg, hát erre meg van egy mondás: savanyú a szőlő ..........
Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2012 jún. 27, 11:58.
Azért arra kíváncsi lennék, ha valaki fényező, és valóban szép, profi munkát végez, akkor az miér ne tudna csíkozni is? Mitől akkora furfangos mesterség az?
Manapság valószínűleg jó pár fodrász kétségbe esne, ha hagyományos borotvával kellene a kuncsaft arcát simára beretválni. Még akkor is, ha nagyon jól vágnak hajat.
Nem nagyon tudok olyan mesterséget elképzelni, ami furfangos. Szinte minden szakma egyszerű, könnyen tanulható fogásokból épül fel és maximum egy év alatt megtanulható. Ami nem szerezhető meg ennyi idő alatt, és ez teszi a mestert különbbé, az a rutin. Az a pár év, amíg naponta végzi ugyanazt az egyszerű műveletet, attól lesz jobb, mint a hobbista. És ha egy fényező a munkával eltöltött húsz-harminc éve alatt nem gyakorolta a csíkozás műveletét, akkor nem lesz jobb csíkozó, mint bárki más közülünk, kivéve talán, hogy jobban konyít a festékekhez. Márpedig csíkozást nem rendelnek minden nap, úgyhogy ahogy mondani szokás "cipőt a cipőboltból".
Manapság valószínűleg jó pár fodrász kétségbe esne, ha hagyományos borotvával kellene a kuncsaft arcát simára beretválni. Még akkor is, ha nagyon jól vágnak hajat.
Nem régiben voltam egy fodrásznál...a hajamat hagyományos borotva pengével ("zsilett") vágta...ollót nem is használt.
Igaz veterán volt. 74 éves bácsika...
Nekem is a kecskeméti szaki csikozta a motort. Csak ajánlani tudom, bár azt nem értem, ha kicsit kigőzölög a benzin, akkor a piros csik megfesti a tanksapka körül a benzin folyást... de letörölgetem, és még eddig gondot a csikkal nem tapasztaltam...
Idén belekezdtem egy D-csepel restaurálásába, s lassan odáig jutottam a rengeteg lakatos munka és gittelgetés után, hogy le van fényezve mindene, és a számomra legnehezebb rész következik, a csíkozás.
Azt szeretném kérdezni, Ti hogyan csináljátok? Maszkolással, vagy szabad kézzel? Fújós spray vel vagy ecsettel? Milyen megoldásokat javasoltok?
Nemsokkal lettem okosabb, csíkozó mester meg nem fogja nekem elárulni hogyan csinálja...
Hátha valamit segít, de hangsúlyozom hogy ez csak a saját véleményem és természetesen nem hivatalos szaki által bevizsgált és garancia nincs , és ami még fontos hogy a Maxomon csak szimpla csíkok voltak eredetileg , így viszonylag könnyű dolgom volt, amit más motorokon láttam kombinált, kétszínű, vagy BMW-re jellemző párhuzamosan egymás mellett futót, nem vállaltam volna be házilag.
Én maszkolással csináltam és ecsettel, autófényezőboltban lehet kapni spéci vékony maszkolószalagot, így könnyebb az íveket megcsinálni, az ecset fontos tényező tesco gazdaságos "suliba való" készlettel ne is próbálkozz, egy kissé "szőrös" lesz a végeredmény , lehet spéci csíkozóecsetet is venni, de én modellező boltban vettem pár márkásabb ecsetet, a festékből én 2k használtam fehér színűt (ezzel macerásabb hogy csak annyit keverjünk be amennyit elhasználunk) elsősorban a benzinállóságra-tartósságra gondolva, még fontos a higítás is, hogy ne legyen nagyon sűrű, mert akkor nagyon éles lesz a kontúr a maszkolásnál (2000 papírral és polírozással azért rá lehet segíteni) nálam az "alapszín" is 2k ráadásul ugyanolyan márkájú, így jól megfértek egymással. (az is egy fontos szempont, hogy nehogy felmarja az alapszínt, -érdemes nem látható helyen próbát csinálni- mert akkor egy kissé drága mulatság lesz)
Komment