Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Főtengely kiegyensúlyozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Főtengely kiegyensúlyozása

    Nemrég olvastam valahol egy német nyelvű leírást a főtengely kiegyensúlyozásáról.
    Ugye mindenkinek ismerős, amikor egy motort sztenderre állítva gázt adunk és a motor megindul hátrafelé a rezgésektől. Mivel a felújítás során nem mindíg a gyári súlyú alkatrészeket építjük be, valamint a gyárban sem törekedtek tökéletesen megcsinálni, ezért hasznos lehet a következő módszert alkalmazni.
    Click image for larger version

Name:	P7203215.JPG
Views:	1
Size:	146.8 KB
ID:	154519
    Az én Jawam főtengyelyén elvégeztem a méréseket és 44% lett az eredmény. Az ideális érték valahol 50-75% körül kell legyen, ezért a hajtócsap felőli oldalon könnyítést kell eszközölni. A dugattyúm első túlméretes Ambika gyártmányú, a csapszeg ágyazása nálam tűgörgős. Nekem 12mm-es furatra volt szükségem, hogy elérjem a 70%-ot, ami nekem megfelelő is. A furat középpontja 10mm-re a sonka szélétől a két nagyobb furattól egyenlő távolságra van. Persze ezt mindenki maga kísérletezze ki. Én elsőre 6-os furatot készítettem, aztán 10-est, és mivel ez nem volt elég, felfúrtam 12-re. A hajtókart gondosan tekerjük körbe ronggyal, nehogy forgács kerüljön a csapágyba!
    Click image for larger version

Name:	P7203212.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	154520
    Click image for larger version

Name:	P7203214.jpg
Views:	2
Size:	193.3 KB
ID:	154521
    Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2012 júl. 20, 11:27.
    Lemezjáték kedvelte ezt.

  • #2
    Ez nagyon érdekes, sőt fontos téma! Korábban már én is feltöltöttem egy linket, most újra:

    Autoschrauber.de - Auswuchten einer Einzylinder-Kurbelwelle

    Static crank balance - YouTube
    Totyi, dongos78 és 7 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Ez naon komoly! Mint ahogy a téma is.

      Komment


      • #4
        Igen, ez az a cikk amit kicsit egyszerűsítve lefordítottam... Maga a művelet nem számítva az állvány elkészítését bő fél órát tartott...

        Komment


        • #5
          sziasztok!
          ez a művelet elvégezhető négyütemű motornál is?/pl simson awo?

          Komment


          • #6
            zuzuj eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            négyütemű motornál is?
            A főtengely szempontjából mi a különbség ? De szerintem felesleges egy Simson főtengelyét babrálni. Ha gyári, az biztos jól megvan csinálva. A mi motorunk nem azért akar leesni a sztenderről alapjáratnál mert nincs kiegyensúlyozva, hanem mert keresztbe van a sonka.
            kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              szia Mir-Mur . igen igazad van ebben a miénkben tényleg keresztben van a sonka ettől is lehet ,hogy nagyon remeg. csak a mi sonkánk nem egészen úgy néz ki.arra gondoltam,hogy nem -e azért remeg ennyire mert az enyém már fúrt átm 69mm motor,és megváltozott a tömeg -arány. szép napot

              Komment


              • #8
                Az hogy négyütemű nem változtat semmin, hiszen itt is a dugattyú alternáló tömegét és a hajtócsap forgó tömegét kell kiegyensúlyozni! Végezd el a fenti ellenőrzést és kíváncsi vagyok hány százalék most a kiegyensúlyozás foka.
                Nem kell okvetlen görgős állványt építened, elég két 2mm-es lemezcsík amit egy távtartó fadarabbal befogsz a satuba, úgy, hogy beférjen közé a főtengely sonkája. Lődd be vízszintesre és súlyozd ki a főtengelyt, hogy bármilyen állásban megálljon.
                Borítékolom, hogy neked az ellensúlyon kellene csökkentened...

                Komment


                • #9
                  szia Bazsimoci!nagyon jó kis témát dobtál fel!! érdekel,hogy hány százalékra is jön most ki nekem, ha összejön pénz+ idő,hogy rendesen megcsináljam/fötengely felújítás,fúrás stb/csak akkor szedem majd szét ez kb csak télen lesz de majd mindenképp megírom kíváncsi leszek majd,honnan kell majd levennem. üdv zuzuj

                  Komment


                  • #10
                    zuzuj eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ...mert az enyém már fúrt átm 69mm motor,és megváltozott a tömeg -arány...
                    Tökéletesen igazad van! Valójában minden fúrás után illene -bazsimoci által leírt számítás alapján - az ellenőrzést elvégezni.
                    Hiszen nincs két egyforma tömegű dugattyú!

                    Komment


                    • #11
                      Vedd figyelembe azt is, hogy nincs konkrét érték, 50 és 75% között kell legyen-ez azért megenged némi súlyeltérést...
                      Ha ezeken az értékeken kívül esik-na az a gáz...

                      Komment


                      • #12
                        dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Hiszen nincs két egyforma tömegű dugattyú!
                        Ez nagyon igaz, csak hogy a kiegyensúlyozást, dugattyú nélkül kell elvégezni. ( Videjó szerint is )

                        Komment


                        • #13
                          "Hiszen nincs két egyforma tömegű dugattyú!"

                          Pont ezen gondolkodtam én is, vettem egy 2. túlméretű Pannónia dugattyút, amihez majd fúratom a hengert és lesz főtengely felújítás is.
                          Ha jól gondolom, akkor a különböző méretű dugattyúkat ugyanabból az öntvényből formálják meg, tehát két ugyanolyan anyagú darabnál is lehet akár 1 mm plusz falvastagság a paláston. Én most konkrétan bő 20 gramm többletet mértem az új dugattyúnál, a hengerben előzőleg futott gyári első túlméretes tömegéhez képest.
                          Ha kész a főtengelyem, akkor majd én is méregetek, számolgatok az itt leírtak alapján.




                          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ez nagyon igaz, csak hogy a kiegyensúlyozást, dugattyú nélkül kell elvégezni. ( Videjó szerint is )
                          Nézd meg a videót, nem csapszeget rak a görgős kosárba, hanem egy tömör súlyt, szerintem pont annyit, mint a beszerelni kívánt dugattyú-gyűrűk-csapszeg-zégergyűrűk tömege.

                          Komment


                          • #14
                            Ezt akkor gondold át mégegyszer... A képlet tartalmazza a dugattyú súlyát is...

                            Komment


                            • #15
                              Ha jól értelmezem, képesek lennétek egy működő motort is megbontani azért, hogy lekönnyítsétek?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X