Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz karburálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Mz karburálás

    Régóta gondom van a TS karburátorjával. Több karbit is próbáltam, de mind szét voltak kopva, és kotyogott bennük a suber. Némelyikben annyira, hogy elnyomta a motorhangot a zörgése... Annyi volt a közös az összesben, hogy egyikkel se lehetett úgy beállítani, hogy minden körülmények közt optimális keveréket biztosítson a motor számára. Ezért nézelődtem más karbik környékén, és sikerült is vennem egy dellorto phbh 28 fs karbit (honda crm 125) Természetesen változtatni kell a fúvókákon, hiszen egy pörgős enduróhoz volt beállítva, de ígéretesnek tűnik.

    2 dologban biztosan többet tud, mint a bvf karbik:

    Az egyik, hogy van egy átmeneti rendszere. Ez akkor lép működésbe, amikor épp csak egy kicsit nyílik a suber (25% alatt) és áthidalja az alapjárati rendszer, és a subertű által vezérelt főfúvókarendszer közti űrt.

    A másik, hogy van egy fullgáz furat, ami az úszóházból egy 70-es fúvókán keresztül, teljesen nyitott subernél, nagysebbességű légáramnál adagol egy kis plusz benzint. Ezzel az mz-re nagy sebességnél jellemző csörgést lehet majd jól megszüntetni.

    Örülnék, ha itt összeszedhetnénk mindenféle hasznos infót a karbibeállítással kapcsolatban. Akár bvf-ről, akár valami alternatív típusról, amit mz-re szereltek.

  • #2
    Üdv gesszti!

    Ezt találtam a BVF karburátorról.Click image for larger version

Name:	MZ karburátor 7.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	141016Click image for larger version

Name:	MZ karburátor  4.jpg
Views:	1
Size:	207.9 KB
ID:	141017Click image for larger version

Name:	MZkarburátor 2.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	141018Click image for larger version

Name:	MZ  karburátor 1.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	141019Click image for larger version

Name:	MZkarburátor 2.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	141018Click image for larger version

Name:	MZ karburátor 5.jpg
Views:	1
Size:	205.0 KB
ID:	141020Click image for larger version

Name:	MZ karburátor 6.jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	141021
    taluga kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Nagyszerű.

      Sajnos ezeknek a bvf-eknek az a baja, hogyha elkopik a suber, akkor random falslevegőt adagolnak, és meghamisítják/meghiusítják a beállítást. Tudtok valami bevált technológiát a suber, és/vagy a furat felújítására? Subert még csak-csak lehet venni utángyártottban, de a kopott furat miatt ez se megoldás. Valahogy fel kellene szabályozni a furatot, és túlméretes suberrel (már ha lenne ilyen) lehetne próbálkozni. Vagy esetleg perselyezni kellene a furatot az eredeti méretére.

      Komment


      • #4
        Evvel kapcsolatban szeretném Che barátom hozzászólását olvasni mint egy" nem átlagos" szakmai felkészültségű régi Veteránost. Szeretném kérdezni valaki próbált már tökéletes karburátort alkotni a Cz-re. Hiszen működésre jó a Jikov de én úgy gondolom időt múlt szerkezet és bizonyára van korszerűbb és takarékosabb is.

        Komment


        • #5
          Mivel Mz-ről (is) van szó, így felmerült bennem a kérdés, hogy nem gyártanak új karburátorba rávalót? Legutóbb mikor néztem a kínálatot az Sr2 Simsononra gyártanak mindent kb német szomszédék. (Vagy taiwani nem szomszédék)
          Nekem a legutolsó emlékem az ilyen karbi felújításokról, hogy nem lehet/érdemes őket felfúni/javítgatni ha kikopott.

          Komment


          • #6
            Nekem van egy kínai karbi TS 250-esen. Valami mikuni koppintás, pontos típust nem tudok mondani, majd ha hazaértem megnézem. Mint az elöbb emlitett dellorto karbiban. Kínából rendelte a komám és 10 Ft.-ot kértek érte postával együtt. Kaptunk vele 3 db fúvókát, sajnos felirat nélkül. Kaliberrel ellenőrizni lehetne. A hangolást a fúvókák kipróbálásával kezdtük. Melyikkel mit csinál, milyen fordulaton, hogy viselkedik. Valamelyikkel használhatatlan volt, pedig kipróbáltuk az összes tűhelyzetet. A célunk a legmagasabb végsebesség volt. Eddig a gyári bvf karburátorokkal nem tudtuk azt elérni, hogy kb háromnegyed gázállásnál kiforgatott motor reagált volna a további gázadásra. Ezt a kínai kacatot addig tekergettük, amíg ezt el nem értük. A gyári karburátornál, ha jó keményen kigyorsítottam harmadikban, majd kapcsoltam egy negyediket, a motor nem nagyon gyorsított. Kicsit gondolkodott, majd szép lassan elérte a végsebességet. Ez nem gondolkodik. Rakom a negyediket és elindul. Gondolom a power-jet fúvókának köszönhetően.
            A másik meglepetés a fogyasztás volt. A gyári karbikkal 120-160 liter benzint etettünk meg vele a verseny alkalmával. Legutóbb csak 90 litert. Pedig ugyanannyit mentünk. A gyertya szép, keverék jó, mert a nagy melegben eszében sem jutott megszorulni. Kicsit tartottam a kínai kacattól, de merem ajánlani. Később leírom a pontos típusát.
            taluga, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              120 helyett 90 liter... az szép.

              Komment


              • #8
                Ja, azt el is felejtettem, hogy csinálni kellett hozzá szívócsonkot. Egy gyári szívócsövet szétvágtam és egy darab alumíniumcsövet ráhegesztettem. Az alumíniumcsövet egy szétbarmolt simson teleszkópszárból nyertem. Sikerült egész szépen összehegesztenem, majd ezután jött a feketeleves. Csiszolás. A belső keresztmetszet körből megy át négyzetesbe.

                Komment


                • #9
                  A dellortoval annyi szerencsém van, hogy felrakható a gyári csonkra, csak egy kb. másfél mm falvastagságú gyűrűt kellett hozzá faragni.

                  Komment


                  • #10
                    Használod a dellortót, vagy most még csak az állítgatós, leszedegetős, csavargatós résznél tartasz?

                    Komment


                    • #11
                      Egyelőre elkészült a felfogatás, és volt egy próbaindítás. Veszek hozzá fúvókákat, tűt, és utána jön a beállítás.

                      Komment


                      • #12
                        Kínából rendelte a komám és 10 Ft.-ot kértek érte postával együtt.
                        Hmm, ránéztem az ebay-re és azt látom hogy 27, 30 mm-es torokmérettel 5 ezer forint körül megvehető egy ilyen:

                        Click image for larger version

Name:	$T2eC16J,!)8E9s4l6BMcBSCy1zwFhg~~60_12.JPG
Views:	1
Size:	32.4 KB
ID:	141033

                        Annyit megérne egy próba vele, az általad leírtak fényében meg pláne.
                        A tiéd is ilyesmi? Milyen torokméretű?

                        Komment


                        • #13
                          Ez nagyon kínainak néz ki. Tartok ezektől az olcsó (-nak látszó) alkatrészektől. Ki tudja, hogy tartozékot kapsz-e hozzá, és hogy mennyire lesz tartós. Azért választottam inkább egy drágább, de nevesebb típust, hogy tudjam "öltöztetni". A dellorto-hoz minden kacatot kapok. 28 mm-es a torok.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2014 szept. 08, 16:25.

                          Komment


                          • #14
                            gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ez nagyon kínainak néz ki.
                            Szinte látom a belsejében lapuló gumírozott tűszelepet, ami annyira jellemző a kínai karburátorokra, és amivel már annyiszor meggyűlt a bajom
                            Részemről, inkább maradok a 35 éves BVF-nél
                            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 szept. 08, 14:47.

                            Komment


                            • #15
                              Mi 30-as torokátmérővel rendeltük, de nem egészen így néz ki. Majd lefényképezem. Nekem semmi baj nem volt még a gumis tűszeleppel.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X