Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia fékdob szabályozhatóság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia fékdob szabályozhatóság

    Sziasztok! Bár új vagyok még, áttúrtam a fórumot kétszer is de nem akadtam rá az információra, ezért nyitottam új témát.Szóval arra lennék kíváncsi, hogy meddig lehet felszabályozni egy fékdobot? Mekkora az a minimális vastagság (ha ez így meg van kötve) annak a vas perselynek ami a kerékagyban van? Jelenleg kisfékdobos fékeim vannak ugye elég gyenge fékerővel, viszont találtam 2db talán menthető nagyfékdobos kerékagyat, és jó volna tudni, hogy érdemes-e velük foglalkozni. (és azt valaki legyenszives árulja már el, hogy hogyan lehet új sort kezdeni itt, mert se sima enterrel, sempedig shift+enterrel nem vagyok rá képes)

    #2
    cocojumbo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    (és azt valaki legyenszives árulja már el, hogy hogyan lehet új sort kezdeni itt, mert se sima enterrel, sempedig shift+enterrel nem vagyok rá képes)
    Nem tudom, nálam működik. PC-n és tabletten egyaránt. Szerintem indítsd újra a gépedet. Én még ilyet nem tapasztaltam.

    A többiben sajnos nem tudok segíteni. Az talán mérvadó lehet, hogy megméred teljesen behúzott első fék mellett a fékpofák külső átmérőjét, és ebbő levonsz 5-6 mm-t. Ekkor még érzésem szerint van akkor a tartalék a fékben, hogy a kapott érték mérvadó lehet. (A fékbetét kb 3 mm vastag, és ugye nem szoktuk a vasig lekoptatni. )

    Komment


      #3
      Kedves cocojumbó!

      Szerintem a fékdob felszabályozás max. tizedekben értendő! Ha milis nagyságrendű a kiesztergálandó anyagvastagság, akkor már nekem gyanus lenne a helyzet!

      Próba képpen ha felteszed egy esztergára, és megnézeted -megnézed mennyit üt, ebből eldönthető hogy eldobandó, vagy használható. De szerintem max 6-8 tized az, ami kiszedhető, főleg Pannóniánál, ahol ez azért jelenleg nem egy kurrens termék.

      És ne felejtsd el, hogy készre pedig úgyis akkor lehet-érdemes készíteni a dobot, ha már be van küllőzve, és a felni (ráf) is rajta van! Erre szolgálnak a "Vörös proletár" gépek, amiken általában elforognak a 19"-es kerekek...

      De esetleg pontosabb adatokat itt a jobban felkészült kollegák adhatnak, akik már sk is csináltak ilyent!

      - - - Updated - - -

      Újra gondoltam, és saját érzésem szerint a 6-8 tizedet is sokallom...

      Szerintem max 2-3 tized. Én így érzem, de nagyon kíváncsi lennék más vélenmyényére is! ( Na jó max 5 tized, de ez már tényleg a maximum, amit el tudok képzelni... )
      OdinHEM, Lemezjáték és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szerintem függ attól is, hogy alapjában véve milyen vastag az anyag, amiből ki kell esztergálni. Ha mondjuk megvan 5 mm, akkor abból talán 5 tized fölé is mehetünk.

        Komment


          #5
          ...."oldalanként " .

          Komment


            #6
            ... „oldalanként” .

            Te Joker mennyit szednél ki??

            Komment


              #7
              Az attól függ ... mennyi a lóvé -ha sok ,akkor keveset --ha kevés akkor többet .

              De szerintem 1.5 mm-tlehet átmérőben nyugodtan kivenni . Viszont ekkor . már feltétlen esztergált pofaillesztés kell . (meg amúgy is jó ha az van )
              TLF65, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                1,5 mm átmérőben: 0,75 mm sugarban .... :-))

                Komment


                  #9
                  Köszönöm a válaszaitokat!

                  A probléma az, hogy az össz anyagvastagság kb. 1mm... rozsdával együtt.
                  Click image for larger version

Name:	b_201407291851303889.jpg
Views:	1
Size:	139.1 KB
ID:	140688

                  És még azt sem tudom, hogy üt-e.

                  Egyébként érdekessége, hogy a két kerék évekig (hacsak nem évtizedekig) állt papámnál a kert végében egy kézikocsira szerelve, úgy vágtam ki a gazból. Felni annyira el volt rohadva, hogy néhány küllő a levegőben állt, a csapágy az egyikben mégis könnyedén fut.

                  (közben az enterezésre is sikerült rájönnöm. a probléma a böngészőmmel volt, úgytűnik a fórum nemszereti a google chrome-ot, firefoxal jónak tűnik.)

                  Komment


                    #10
                    joker kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Szemre a vasperselyt, de ezekszerint rosszul.

                      Komment


                        #12
                        Attached Files

                        Komment


                          #13
                          Igen, eltaláltad mire gondolok!
                          De akkor megnyugodtam, ezekszerint nem azért volt kézikocsira szerelve mert elkoptatták volna. Meg kell néznem üt-e, ha nem akkor vihetem homokfúvóshoz utána meg kezdhetek dolgozni vele
                          Tehát akkor az a bizonyos vaspersely vastagabb a kerékagyban mint amennyire látszik.

                          Ha megtennéd, hogy leméred, és leírod ide a méretet azt azért megköszönném. És hátha mást is érdekel viszonyítási alapnak.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: cocojumbo; 2014 júl. 29, 18:56.

                          Komment


                            #14
                            201mm a kritikus méret. Eddig lehet szabályozni, utána orosz rulett, mert elpattan a fémgyűrű. Neumann László tapasztalatai alapjan, aki p20-val versenyez.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2014 júl. 30, 11:53. Oka: nem János, hanem László

                            Komment


                              #15
                              ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              mert elpattan a fémgyűrű.
                              ...na ez a gáz ...az a gyürünek látszó vas nem gyürü--hanem egy összekunkorított lemezcsík !

                              Az említett öntötvas betét pedig csak kb száz darabonkénn kerül elő 1 . Ezért ha valaki ilyent talál , az őrízze mint az aranyat .

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X