Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa babetta 207

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Üdv. az már vékonynak számit. nem volt olajos?
    Azt hiszem az új 5mm környékén lehet

    ati012 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A kapcsolópofán lévő 2-3 mm-s ferodol réteg milyennek számít?

    Komment


      #47
      Olajos nem volt. De elég vastagon állt mindenhol egy olajos-ferodolos-sáros anyag.

      Komment


        #48
        Csiszolóvászonnal megkell dörzsölni és szárazra törölni valami oldószerrel

        Komment


          #49
          Jól írja a jawamoped-en! A szegmensvezető leszedése a legnehezebb feladat. Én egy ismerőstől kaptam egy ....khm... igen elfekvő állapotban lévő 207-est (egy udvaron feküdt jó pár éven keresztül). Egy fillért nem adtam volna érte, hogy lesz belőle valami. Szétrohadt csavarok, A karburátorban a fúvókák helyén valami amorf oxidos bunkók voltak, a dugattyút egy rúd segítségével, kalapáccsal kellett kiverni a hengerből, stb.stb.... De az arcomat letettem, amikor egy henger fúratás, meg egy napos, barkácsgépes karburátortakarítás után egy erőteljesebb pedáltaszítás nyomán gyönyörű egyenletesen elkezdett ketyegni!
          Aztán biztos ami biztos alapon ki akartam volna cserélni a főtengely csapágyakat, meg szimeringeket, de a szegmensvezetőnél elakadtam. Az említett oldalon leírtak szerint, egy lendkerék felhasználásával húzattam, kocogtattam (a végén már jó erősen "kocogtattam"), de esze ágában nem volt megmozdulni, már a lendkerék kezdett deformálódni.... Végülis baja nincsen, szépen megy így is. A nyár nagy projektje a külalak módosítása lesz "patkány stílusról" normál kinézetűvé...
          A kuplunggal néha nekem is meggyűlik a bajom. Különösen akkor, amikor a fiam (övé a motor, én a szerelője vagyok ) nyitva hagyja a benzincsapot. Olyankor kb. fél óra után nagyon lassan elkezd csepegni a benzin a karburátorból. És az természetesen a kuplungba folyik be ! Na olyankor van egy pár kínkeserves, harminccal tekerős indítás, mire kikopik belőle az olajos cucc!...
          Szerintem egyébként jó kis motor, kár hogy ilyen gyenge anyagokból rakták össze, alulméretezett csavarokkal.

          Komment


            #50
            Egy műhelyben vettem felújított kapcsolópofákat. Gyári 207-es. ~6mm ferodol réteggel.
            No, ezt sikerült beeröltetnem, viszont nem tudja a rugo vissza húzni őket, mert bele lóg egyik a másikba.

            Ha levágnék a pofák végéből 1,5 cm-t akkor jól tudna mozogni. Kérdés: szabad ilyet csinálni?

            Komment


              #51
              ati012 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha levágnék a pofák végéből 1,5 cm-t
              Szerintem nem kell abbol vágni semmit, valószinü hogy nem jól raktad össze. 1,5cm az sok!
              van egy videó
              Babetta 207 kuplung összeszerelése - YouTube
              Így rakd össze.




              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              de a szegmensvezetőnél elakadtam
              Üdv. én egy használt kuplung dobbol csináltam szegmensvezető lehúzót, leesztergáltam a szélét sik kör alakra és a közepére hegesztettem egy 10es menetszár összekötőt, bele egy 10es csavart a vége kicsit kúposra, még edig nem akadt el. pedig volt ami tiszta rozsda volt, igaz feszült rendesen a végén pattant egyet és lent is volt.
              a három 5ös csavar amivel röguzitve van a szegmens vezetőhöz, acél csavar legyen mert a lágy csavart elszakíthatja.

              Komment


                #52
                jól lett össze rakva. Inkább a ferodol réteg sok rajta. csiszoltam egy keveset, most sokkal könnyebb tekerni.




                sokadik probléma: még mindig fél kilómétert kell tekerjem ahhoz hogy járjon.

                Komment


                  #53
                  Én Robi 55 rotációs kapa kuplungjával jártam így (az is babetta motoros :-)).
                  Utángyártott pofákat vettem hozzá, amiről egyrészt hiányzott két furat, másrészt olyan vastag volt a ferodol, hogy nem is fért be a kuplung dobba. Elég sokat kellett belőle csiszolni, mire beilleszkedett.




                  pityesz001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                  Üdv. én egy használt kuplung dobbol csináltam szegmensvezető lehúzót, leesztergáltam a szélét sik kör alakra és a közepére hegesztettem egy 10es menetszár összekötőt
                  Köszi a tippet!
                  Lehet kinézek a helyi vastelepre. Mindig van náluk elfekvő babetta motor, vagy motor alkatrész, és készítek egy lehúzót, amit jobban lehet gyötörni...




                  ati012 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése




                  sokadik probléma: még mindig fél kilómétert kell tekerjem ahhoz hogy járjon.
                  A motort forgatja, csak nehezen indul?
                  Indulás után szépen jár? Van ereje?
                  A fiamé csinálta azt, hogy min.50 métert kellett tekerni, mire beindult, és utána is véletlenszerűen leállt. Már néztem a gyújtást, többször szétszedtem a karburátort, variáltam a kipufogóval, de mindig ezt produkálta. A gyertya teljesen jónak nézett ki, szikrája is szép volt. Végül mégis megpróbáltam azt cserélni, tettem bele Brisket. És láss csodát, azóta egy pedálnyomásra indul, és szép egyenletesen jár még hidegen is!
                  sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    Motor forog, csak rengeteget kell tekerni mire elindul. Ha egyszer elindult akkor megy szépen, van benne erő.
                    Gyertya, gyújtás, porlasztó jónak tűnik.

                    Hány mm-nek kell lennie a pofa és a kuplung dob között?
                    Nekem most kb 1 mm van.

                    Komment


                      #55
                      Nem tudom, hány mm az előírás, de ha tolni lehet a gépet, illetve hirtelen pedállenyomással forgatja a motort, akkor jó.
                      Nem tudom hogy itt korábban már megtették-e, (most nem olvastam végig az összes hozzászólást) de ajánlom figyelmedbe az alábbi oldalt: JAWA Babetta 207 t
                      Nekem nagy segítség volt a szétszedésben és a beállításokban.

                      Komment


                        #56
                        még mindig nagyon nehéz tekerni, viszont nem fog állandóan a kuplung.
                        Ha kiveszem akkor könnyű tekerni. Nem értem..


                        agyhalott kérdés: 2 kapcsoló pofával mi történne?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: ati012; 2013 máj. 14, 14:54.

                        Komment


                          #57
                          Próbáld meg forditva bele tenni a pofákat.

                          Komment


                            #58
                            ati012 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            agyhalott kérdés: 2 kapcsoló pofával mi történne?
                            A motorod előbb-utóbb (inkább előbb) kipurcanna. Tehát a "pofátlanság" ne kifizetődő. Össze fog az szépen jönni. Ez a műszaki lego nagy varázslata: sokféleképpen összerakható, de csak egyféleképpen működik jól.
                            dongos78 és sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              Először is mindenkivel szeretnék tudatni egy Babetta alkatrész webáruház linket:MO-FA-KER Kft. Motor - kerékpár alkatrészek, felszerelés, gumiáru, motoros ruházat kis- és nagykereskedés Érdemes náluk szét nézni.Nem tudom mennyiért vetted a sufni műhelyben készült felújítottt használhatatlan kapcsolópofákat,de Én a helyedben visszavinném és vennék gyárit.1370FT plussz posta.Szerintem ne kókányolj,mert soha nem lesz tökéletes.
                              Titus, CZsolti és Che kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                gorbeistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Először is mindenkivel szeretnék tudatni egy Babetta alkatrész webáruház linket:
                                Kedves István! Köszönöm az infót, nagyon jó és hasznos oldal.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X