Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ez a kérdés, amit nem teszünk fel, hacsak nem akarunk oldalakon keresztül motormárkákat olvasni...Bár az én listám nem hosszú, de tudod, ami a haveroké, az az enyém is. Legalábbis mifelénk az volt a divat. Volt olyan Simsonom, amit akkor láttam csak amikor megvettem, és amikor eladtam
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 29, 18:04.
Az volna a problémám hogy indításkor nagyon sokáig kell tekerni míg a motort megforgatja. Szétszedtem a kuplungját jónak néz ki minden nem is olajos megcsiszolgattam visszaraktam de a jelenség megmaradt, nem javult semmit. Más motoroknál félig lenyomják a pedált és már viszi is a motort. Megmértem a két fékpofán lévő ferodor vastagságát 4mm-es ennek kellene vinnie a dobot hogy forogjon a motor, nem tudom gyárilag milyen vastagnak kell lennie lehet hogy ez már vékony. Kérem segítsen valaki aki tud érdemlegeset mondani. Köszönöm.
Csiszold meg kicsit ék alakúra a ferrodo-t hogy a pofa vég felé legyen a vastagabbik része. Aztán pucold meg jól zsírtalanítóval a dobot is , nézd meg hogy a rugók gyáriak-e, valamint hogy a pofák a csapon könnyen mozogjanak (kenni nem kell !!). Ha minden meg van , mennie kell. Ja és indításkor besegíthetsz a dekompresszorral. Az kíméli az indítóművet és könnyebben is indul.
A 4mm-nek elégnek kell lenni! Az enyémnek csak 2mm volt szétszedés előtt de azzal is tekerte a motort egyből!
Szerintem a rúgó nem gyári benne, lehet hogy erősebb rugó van benne mint gyárilag, és azt nagyobb erővel gyorsasággal kell tekerni hogy szétnyiljon az inditó pofa. csiszold meg vászonnal a dobot is és a pofákat is. és benzines rongyal töröld tisztára, lehet hogy forditva van benne a pofa akkor is sokáig kell tekerni hogy beinduljon!
Itt egy videó ahol jól van összeszerelve: Babetta 207 kuplung összeszerelése - YouTube
És amikor beindul utána működik rendesen?
Az alábbi sorok egy kedves fórumtárs szavai, gondolom van helye az oldalon:
"Előgyújtás ellenőrzéséhez szeretnék vmi egyszerű eljárást leírni, mert az a fontos, hogy a lényegét megértsed.
(Felejtsük most el az indikátor órát, meg a stroboszkópot, azt szeretném, ha az előgyuszit mondjuk Babizás közben is megközelítőleg be tudnád állítani, vagy gyorsan le tudd ellenőrizni.) Otthon azért nem árt, ha tolómérőt használsz.
Lassan olvasd végig, minden fontos!
Tehát:
Kicsavarod a gyertyát és leveszed a gyújtás oldali fedelet.
Kézzel forgatva a mágnest (most könnyű, mert nincs kompresszió) megkeresed a jelölést rajta. Ez egy vékony rovátka. Van egy ilyen jelölés a gyújtás alaplapon is, azt is keresd meg. (A gyújtás alaplapon vannak a tekercsek.)
Ha a mágnest úgy forgatod, hogy a két jelölés pontosan egybeessen, akkor most úgy áll a mágnes, hogy PONTOSAN MOST adna egy szikrát a gyertya - ha üzemelne a motor.
Mindent hagyjál ilyen állásban, ne mozduljon el semmi!
Készíts oda egy nagyon vékony filctollat.
ÓVATOSAN tolj be a gyertyanyíláson vmilyen vékony, nagyon egyenes, erős anyagot addig, amíg felütközik a dugattyú tetején. A betolás iránya egyezzen meg a gyertya hossztengelyével. Ha felütközött, akkor erre a vékony botra készíts a filctollal egy jelölést a henger valamely jól megfigyelhető pontjánál. (A hengeren levő pont lesz az összehasonlítás alapja a későbbiekben.)
Most hagyd bent a mérő pálcát a hengerben és az üzemi forgás iránnyal MEGEGYEZŐ irányban (jobbra) tekerd a mágnest addig, amíg a pálcát a dugattyú maximálisan kitolja a hengerből. Közben a pálcát a másik kezeddel tartsd az előbbi pozícióban. Ha túl forgattad a holtponton, akkor a pálca ismét süllyedni kezd a henger belsejébe! Finom ide-oga forgatással be tudod lőni a felső holtpontját. Na, itt ISMÉT készíts egy jelölést a pálcára a filctollal - a hengeren megfigyelt pontnál.
A két jelölés távolsága az előgyújtásod értéke!!!"
A megfelelő érték a 1,5-2,0 mm
Jó a téma --had kínáljak még egy alternatívát .
A dolog igazán csak KÖZÉPGYERTYÁS motorokhoz jó ! ( ügyesebbek azért alkalmazhatják az másikakhoz is )
Csak a lényegét mondom (mert a mm ,mérését , beállítását több féle módon meg lehet oldani )
Szóval :készíteni kell egy lendkerék lehúzóhoz hasonló dolgot -amit becsavarok a gyertya helyére --a középcsavarral elöbb megkeresem a holtpontot --majd a csavar betekerésével megadom a kivánt méretet--a váltót a legmagassab fokozatba téve, dugót óvatosan ütköztetem -a küllőbe akaszt egy gumipók (vagy más módon rögzít a kerék )
Aztán bróbalámpa,műszer vagy akármi --lehet matatni .
A leírás kicsit talán nehézkes ,de a dolog roppant egyszerü és azért jó mert kizárja az izgő mozgó alkatrészeket .
üdv
207-es Babettám van, idén 30 éves.
Van egy olyan gondom, hogy a motor bár felpörög rendesen de nem gyorsul. Előfordul olyan is hogy egy ideig megy szépen, majd a motor furdulat megmarad de a sebesség 0-ra csökken. Félgáz és teljes gáz között nincs fordulatszám különbség sem.
üdv
207-es Babettám van, idén 30 éves.
Van egy olyan gondom, hogy a motor bár felpörög rendesen de nem gyorsul. Előfordul olyan is hogy egy ideig megy szépen, majd a motor furdulat megmarad de a sebesség 0-ra csökken. Félgáz és teljes gáz között nincs fordulatszám különbség sem.
Szia. Az enyém az egyik 37 éves, a másik 30éves.
Amikor megmarad a fordulatszám és a sebesség csökken valószinü hogy a kuplunk pofák kivannak kopva vagy nagyon olajos és ezmiatt megcsúszik! levenni a kuplungdobot és megnézni a pofák állapotát, kicsit megcsiszolni vászonnal és szárazra törölni benzines rongyal
Ha nincs fordulatszám külömbség a fél és teljesgáz között az a rossz karburátor beállitás, kevés kompresszió . De érdemes lenne mérni egy kompressziót.
Ha rég volt felújjitva netán nem is volt a szimeringek is hézagosak lehetnek és onnan is kap levegőt ahonnan nem kellene
A súbertűnek könnyen kell járni abba a kis valamibe vagy szorulnia kell? A régi mozog az új beleszorul.
A horonyszélesség az oka szerintem a szorulásnak. Nem jó persze, ha nagyon lötyög, de a hézagmentesség sem az igazi. Ez akkor igaz, ha a lemezkére gondolsz,amibe a hornyot pattinjuk. Ha a súberharangról beszélsz, akkor annak a furatán könnyedén kell átmennie, de nem szerencsés ha nagyon lötyög.
Szerintem is zsíros-olajos a kuplungod. A porlasztón az úszószintet ellenőrizd. A letöltések között bőven találsz beállítási adatot.
a súberharang-súbertű párosról beszélek. A régi simán átesik rajta (lemezke tartja elvileg) az új meg passzos.
Valószínüleg megcsinolom egy picikét. A lemezt fontos a bowdenbe is és a tűbe is bepattintani? Nekem ez nem jön össze sehogyan sem. Letöltéseket merre találom? új vagyok itt.
Bocs, nem figyeltem a hozzászólásaid számát! Van itt hasonló nicknevű kolléga és vele kevertelek.
Először is üdvözöllek köreinkben. Nekem is van egy 210-es Babettám - igaz használaton kívül - és egy CZ 350-472-es motorom, ami felújítás alatt van. Elég régen nyúltam már a Babettához, de amennyire emlékszem a súbertűt a következőképpen kell összerakni: A lemezkét belepattintod a súbertű valamelyik rovátkájába. Ezt beleteszed a súberharangba úgy, hogy a tűt át kell dugd a haran alján lévő furaton. A lemezkének a harang aljában lévő fészekbe kell befeküdnie úgy, hogy a tűfurat melletti másik furatot ne fedje le. Ezen keresztül fogod ugyanis a bowdent átfűzni a következőképp:
A gázkart alaphelyzetbe forgatva a bowdenvéget kihúzod, amennyire engedi. Az egészet átdugod a porlasztó tetején (9. és 3. alkatrészegység), majd a rugón. A rugót nyomd össze és tartsd meg úgy, hogy a mutató és középső ujjad között erősen fogod a bowdenvéget. A másik kezeddel a súberharang+tű egységet tartva szépen átfűzöd a kérdéses lyukon a bowdenvéget és beakasztod a helyére. A rugónak a súberharangba kell beülnie úgy, hogy a tűlemezt a haranghoz szorítja.
Ajánlom, hogy először rugó nélkül próbáld ki a beakasztást. Ha ezzel megvagy, akkor a harangot szépen a furatába illeszted és addig forgatod, amíg a porlasztóház oldalában lévő kis csap megtalálja a helyét a harang oldalán lévő vájatban. Ha ez is megvan, akkor a porlasztótetőn lévő csavarokkal az egészet a helyére húzatod. A gázkarnak könnyedén kell mozgatnia az egész harangot és ha elengeded, akkor az egésznek le kell koppannia alsó helyzetbe. Ha nem így van, akkor szorulás van.
Mindenképp írj a fejleményekről. Itt van néhány link, hogy boldogulj. A "letöltés" menüpont egyébként itt az oldal tetején elérhető. Kérdezz bátran, segítünk.
Komment