Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Öntöttvas henger festése és előkészítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    3:Hengerfej pedig horgany sprayel.
    Ha nem túl oxidos az a hengerfej, és nagyon ráérsz inkább tisztogasd meg mechanikus módon, vagy valamilyen szemcse szórás útján ahogy Atti is mondja. A tiszta alumíniumnál szerintem nincsen szebb. Persze különbözőek vagyunk, ha neked a festett hengerfej jön be, fesd csak le.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 nov. 07, 21:29.
    csi22222 kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      Természetesen nekem is a tiszta alumínium tetszik csak érdekelne hogyanlehet a legszebbet elérni.
      Ha homokszoratom nemfog hamar bemattulni és gyöngyszorásnál mattul?

      Komment


        #78
        A gyöngyszórás után az alu felület matt sötét szürke marad, a bordákat is figyelembe véve, örökre. Számomra a festett alu hengerfej elfogadhatatlan.
        zahi és csi22222 kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Én sörét-szórattam , de golyós-polírnak is nevezik az eljárást . Meglepően jó lett az eredmény , gyárias kinézet ,közepes fényesség a bordák belső felületén is . Tapasztalat azt mutatja hogy a korábban homokszórt felület minősége nem lett tökéletes , és a festett hengerfejekről is leszedte a festéket , bár itt-ott még maradt rajta pici festékfolt a bordák közötti belső sarkakban . Ha jól emlékszem a két h.fejért 6 db ezrest kértek . Természetesen a gyertyamenetet egy rossz gyertyával le kellett védeni . Nekem bevált , csak ajánlani tudom , mivel a felület natúr és az esetlegesen rácsöppent olajat maradéktalanul és könnyedén le lehet törölni...
          Titus és kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            A homokszórás matt. Gyöngyözés előtt a hozzáértő szaki korunddal letisztítja a felületet,majd üveg vagy fémgolyókkal szórja. Jó esetben az eredmény enyhén fényes(olyan mint egy új finom öntés)

            Komment


              #81
              Most kapcsolódok a témához! Segítsen valaki, hogy a P10-es Pannóniám hengerét homokfúvás után miként tudom feketévé varázsolni úgy, hogy a hűtést nem befolyásolja. Az is nagy segítség lenne, ha tudna valaki írni olyan kontaktot, aki ezzel foglalkozik!

              Komment


                #82
                Kedves Sanyi! Légyszives olvassál vissza és a hozzászólások, vélemények között biztosan találsz számodra kivitelezhető / megfizethető/ megoldást.Hőálló festék ma már van jó minőségben sray formájában is tehát a " Magad uram ha nincs szolgád" és AZ ÉN CSINÁLTAM öröme segítségével saját magad is megtudod csinálni.Légy többet közöttünk és olvasgatva időnként ostobára sikerült hozzászólásunkat melyet mindíg a segítőkészség vezérel még ha nem mindíg ez olvasható belőle!

                Komment


                  #83
                  én barnítani akarom festés helyett, ezért használt, jó fekete dízel motorolajban főztem ki a homokszórt hengert egy villanyrezsón, legmagasabb fokozaton melegítve 2 órát, sajnos nem lett barna, inkább szürkés lett, de egységes bevonat képződött, első lépésnek nem rossz

                  valószínű kisebb hőfokot kell választani, az olaj kb. 1/4-e eltűnt, elpárolgott, viszont jobbat nem tudok, mint hogy próbálgatni kell, hol az a hőmérséklet, ahol az olajban lévő korom /szén/ beépül a felületbe

                  végül ha nem sikerül, még mindig le lehet festeni
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2014 dec. 12, 10:58.

                  Komment


                    #84
                    Nem bántásnak szánom mikor elkészül jól néz ki csak ne várd ,hogy tartós legyen. Ha a szobába szánod nem lesz vele baj, csak működés esetén a változó hő mellett vizet is kap?- hát kérdéses. Persze ha te ilyet szeretnél miért ne. Én sem nagyon szivesen engedek az elképzelésemből csak hosszas győzködés és tények után.

                    Komment


                      #85
                      próbálgatni kell, hol az a hőmérséklet, ahol az olajban lévő korom /szén/ beépül a felületbe
                      Elárulom: 850-950 °C között faszénbe ágyazva kell tartani. De nem az öntöttvasat, hanem a betétedzhető acélt. Az Öntöttvasat, ha szénbe ágyazod, akkor egyszerűen szétrobban a belső feszültségtől, hiszen pont a széntől olyan kemény és rideg. Az olajból semmi nem épül be az acélba. A barnított felület nem ad egységes védőréteget, így nagyon hamar rozsdásodni fog. Ha kiállítási tárgynak szánod szobába, akkor is kend át hidraulika olajjal alkalmanként.

                      Komment


                        #86
                        én barnítani akarom festés helyett, ezért használt, jó fekete dízel motorolajban főztem ki a homokszórt hengert egy villanyrezsón, legmagasabb fokozaton melegítve 2 órát,
                        Hibás. A villanyrezsó ok, de nem így kell csinálni. A villanyrezsón csak a hengert melegíted vagy egy órát. Majd fogóval megfogod, és zutty bele a fáradt olajba. Ezután kiveszed, visszateszed a rezsóra, és újra melegíted fél órát.
                        Ahogy a többiek írták, ez nem tartós, de megfelelő kezeléssel(olajozás), 1-2 évig megmarad ilyennek, ha nem mosogatod gyakran.
                        Viszont szólnék, ha repedt a hengered, nagy valószínűséggel odalessz. És szabadtéri legyen a grillparti, de így se fognak szeretni a szomszédok.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #87
                          Köszönöm wsievers a segítséget, követtem a tanácsod, szuper jó sötét színe lett, nem fekete, de sötétbarna mindenképp

                          amennyire tudom a legelső (vagy későbbi) Pannónia szériákat is még barnított hengerrel szerelték, nem volt hazai hőálló festék

                          a tartósságát persze majd később mutatja meg, mint többen is írtátok ez nem az erőssége, de majd meglátom, vizes időben nem akarom használni, nem napi használatra szánom

                          Komment


                            #88
                            A kulcs az olaj kéntartalma. A mostani olajok már csökkentett kéntartalmúak. E miatt nem annyira fekete. Olyantól hallottam, aki katonai motorkerékpárokat újít fel profi minőségben. Ott a RIBE csavarok így vannak felületkezelve.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #89
                              200-300 °C között csak feszültségmentesítés történik. A vasat felmelegítjük, majd nyugvó levegőn hagyjuk kihűlni. A normalizálás hőmérséklete 800 fok fölött van. Pontos értéket most nem tudok.

                              Tehát a barnítás biztosan nem jár szövetszerkezet változással, de egy-két deformációt okozhat a feszültségmentesítés.

                              Komment


                                #90
                                Nem véletlen tették ki pl. az öntés után kb. 1 évre az esztergapad ágyat az udvarra megmunkálás előtt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X