Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ha nem túl oxidos az a hengerfej, és nagyon ráérsz inkább tisztogasd meg mechanikus módon, vagy valamilyen szemcse szórás útján ahogy Atti is mondja. A tiszta alumíniumnál szerintem nincsen szebb. Persze különbözőek vagyunk, ha neked a festett hengerfej jön be, fesd csak le.
Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 nov. 07, 21:29.
Természetesen nekem is a tiszta alumínium tetszik csak érdekelne hogyanlehet a legszebbet elérni.
Ha homokszoratom nemfog hamar bemattulni és gyöngyszorásnál mattul?
Én sörét-szórattam , de golyós-polírnak is nevezik az eljárást . Meglepően jó lett az eredmény , gyárias kinézet ,közepes fényesség a bordák belső felületén is . Tapasztalat azt mutatja hogy a korábban homokszórt felület minősége nem lett tökéletes , és a festett hengerfejekről is leszedte a festéket , bár itt-ott még maradt rajta pici festékfolt a bordák közötti belső sarkakban . Ha jól emlékszem a két h.fejért 6 db ezrest kértek . Természetesen a gyertyamenetet egy rossz gyertyával le kellett védeni . Nekem bevált , csak ajánlani tudom , mivel a felület natúr és az esetlegesen rácsöppent olajat maradéktalanul és könnyedén le lehet törölni...
A homokszórás matt. Gyöngyözés előtt a hozzáértő szaki korunddal letisztítja a felületet,majd üveg vagy fémgolyókkal szórja. Jó esetben az eredmény enyhén fényes(olyan mint egy új finom öntés)
Most kapcsolódok a témához! Segítsen valaki, hogy a P10-es Pannóniám hengerét homokfúvás után miként tudom feketévé varázsolni úgy, hogy a hűtést nem befolyásolja. Az is nagy segítség lenne, ha tudna valaki írni olyan kontaktot, aki ezzel foglalkozik!
Kedves Sanyi! Légyszives olvassál vissza és a hozzászólások, vélemények között biztosan találsz számodra kivitelezhető / megfizethető/ megoldást.Hőálló festék ma már van jó minőségben sray formájában is tehát a " Magad uram ha nincs szolgád" és AZ ÉN CSINÁLTAM öröme segítségével saját magad is megtudod csinálni.Légy többet közöttünk és olvasgatva időnként ostobára sikerült hozzászólásunkat melyet mindíg a segítőkészség vezérel még ha nem mindíg ez olvasható belőle!
én barnítani akarom festés helyett, ezért használt, jó fekete dízel motorolajban főztem ki a homokszórt hengert egy villanyrezsón, legmagasabb fokozaton melegítve 2 órát, sajnos nem lett barna, inkább szürkés lett, de egységes bevonat képződött, első lépésnek nem rossz
valószínű kisebb hőfokot kell választani, az olaj kb. 1/4-e eltűnt, elpárolgott, viszont jobbat nem tudok, mint hogy próbálgatni kell, hol az a hőmérséklet, ahol az olajban lévő korom /szén/ beépül a felületbe
végül ha nem sikerül, még mindig le lehet festeni
Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2014 dec. 12, 10:58.
Nem bántásnak szánom mikor elkészül jól néz ki csak ne várd ,hogy tartós legyen. Ha a szobába szánod nem lesz vele baj, csak működés esetén a változó hő mellett vizet is kap?- hát kérdéses. Persze ha te ilyet szeretnél miért ne. Én sem nagyon szivesen engedek az elképzelésemből csak hosszas győzködés és tények után.
próbálgatni kell, hol az a hőmérséklet, ahol az olajban lévő korom /szén/ beépül a felületbe
Elárulom: 850-950 °C között faszénbe ágyazva kell tartani. De nem az öntöttvasat, hanem a betétedzhető acélt. Az Öntöttvasat, ha szénbe ágyazod, akkor egyszerűen szétrobban a belső feszültségtől, hiszen pont a széntől olyan kemény és rideg. Az olajból semmi nem épül be az acélba. A barnított felület nem ad egységes védőréteget, így nagyon hamar rozsdásodni fog. Ha kiállítási tárgynak szánod szobába, akkor is kend át hidraulika olajjal alkalmanként.
én barnítani akarom festés helyett, ezért használt, jó fekete dízel motorolajban főztem ki a homokszórt hengert egy villanyrezsón, legmagasabb fokozaton melegítve 2 órát,
Hibás. A villanyrezsó ok, de nem így kell csinálni. A villanyrezsón csak a hengert melegíted vagy egy órát. Majd fogóval megfogod, és zutty bele a fáradt olajba. Ezután kiveszed, visszateszed a rezsóra, és újra melegíted fél órát.
Ahogy a többiek írták, ez nem tartós, de megfelelő kezeléssel(olajozás), 1-2 évig megmarad ilyennek, ha nem mosogatod gyakran.
Viszont szólnék, ha repedt a hengered, nagy valószínűséggel odalessz. És szabadtéri legyen a grillparti, de így se fognak szeretni a szomszédok.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Köszönöm wsievers a segítséget, követtem a tanácsod, szuper jó sötét színe lett, nem fekete, de sötétbarna mindenképp
amennyire tudom a legelső (vagy későbbi) Pannónia szériákat is még barnított hengerrel szerelték, nem volt hazai hőálló festék
a tartósságát persze majd később mutatja meg, mint többen is írtátok ez nem az erőssége, de majd meglátom, vizes időben nem akarom használni, nem napi használatra szánom
A kulcs az olaj kéntartalma. A mostani olajok már csökkentett kéntartalmúak. E miatt nem annyira fekete. Olyantól hallottam, aki katonai motorkerékpárokat újít fel profi minőségben. Ott a RIBE csavarok így vannak felületkezelve.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
200-300 °C között csak feszültségmentesítés történik. A vasat felmelegítjük, majd nyugvó levegőn hagyjuk kihűlni. A normalizálás hőmérséklete 800 fok fölött van. Pontos értéket most nem tudok.
Tehát a barnítás biztosan nem jár szövetszerkezet változással, de egy-két deformációt okozhat a feszültségmentesítés.
Komment