Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lyukas tank javítása

    Helló...egy kis segitségre lenne szükségem...adott egy üzemanyagtartály,ami a térdgumi alatt több helyen kilukadt.érdeklődnék,hogy javitott már valaki ilyet?Forrasszam be lágyforrasszal,vagy lehetséges hegeszteni is?Ha igen,milyen módon?A forrasztás ha jó, valaki leírhatná a folyamatotJah és mégvalami...tankból rozsdaeltávolításra milyen megoldást javasoltok?Két marék anyát bele és rázzam?
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    Szia!

    Nem írtad le, milyen tankról van szó. Ha Pannonia, akkor nem érdemes vacakolni vele, hiszen pár ezer forintért vehetsz egy jó állapotút, így ez a legolcsóbb megoldás. Ha valami nehezebben beszerezhető gépé, akkor javasolom a lakatoló mestert, Ő tudja milyen technológiát érdemes alaklmazni. Sajnos a tapasztalat szerint, ha egy üzemanyagtartály kilyukad, akkor rövid időn belül még több helyen jelentkezik rajta ez a probléma. Tisztítása úgy a legegyszerűbb, ha beledobsz három maréknyi kavicsot, zúzottkövet, csavaranyt...stb. betekered egy plédbe, majd belerögzíted a betonkeverő dobjába. 3 óra jobbra, 3 óra balra forgatás után kiöntöd belőle a dörzsanyagot és a szemetet, majd kimosod. Fémtiszta lesz.
    NANOD, wsievers és dafko54 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      K-750 csepptankról van szó...máshol erős az anyag, külső rész felől kezdett rohadni az oldalgumi alatt...belől nem annyira rozsdás.
      vcsabi kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Lehet, hogy annál is megéri inkább most cserélni, mint fényezés után cserélni (mert előbb-utóbb valószínűleg újra kilyukad) és megint fényezni.

        Komment


          #5
          Még jó hogy írtad hogy a pancsi tank olyan olcsó, azt akartam venni neked ajándékba karácsonyra, utána pedig elsírtam volna mekkora áldozatot hozam érted.
          Na egy igazi ötletet szeretnék megosztani veletek. Mivel minden uralos tudja hogy a csepp tank gumi alatt minden esetben elrothad erre a megoldási sorrend ami nekem bejött.
          Első a belső tisztítás: Mivel minden uralos azt látja hogy a tankja általában nagyon rozsdás, itt a kavics nem segít, csak a olcsó nagymami lekváros üveg amit összetörve beletesszük a tankba, és jobbra, balra kilengéssel kezeljük.
          Radikálisabb kezelés a fekete gipsz karton csavar miből kell kb. majdnem egy kiló. Mivel tudjuk hogy mind két tisztító eszköz igen kemény és penge éles így simán hantolja a rozsdát. Aki pedig gyengébb kategóriába tartozik ( nem a Pistire Gondolok) az bevetheti a betonkeverős módszert is.
          Tanknak az oldal foltozásáról csak annyit hogy nekem a kivágás vassal való be hegesztése nem jött be, mert nagyon behúzza a oldalát. Utána fa tiplivel lehet felrakni a gumi vasat.
          Tehát ha kivágtuk a tankot akkor utána be peremezzük, majd vágunk bele egy pont bele illő foltot minél kisebb hézaggal. Forrasztás előtt tisztítani kell a felületet, én homok fújóra bízom, az a tuti. De lehet vakargatni is, de nem biztos az eredmény.
          Fűtés szerelő által használt forrasztó paszta, beken és megforraszt. A lényeg hogy legalább legyen egy centi felfekvő felület, és akkor tuti lesz, és egy domború tankot kapunk.
          Tank próba: ha nem muszáj akkor ne benzinnel tegyük, mert ha netán még valahol szivárog akkor nehéz ki mosni a benzint.
          Inkább használjunk nitró hígítót, az is folyik rendesen ott ahol lyukas.
          De van egy előnye hogy, sűrített levegővel teljesen ki lehet szárítani. tehát újra lehet kezdeni a hegesztgetést.
          De ha már benzines a tankod és azt akarod kimosni akkor nem szappanos vízzel mosogatjuk, hanem nitróval, és utána sűrített levegővel szárazra fújjuk.
          sepy, TZ és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szervusztok. A forrasztás a legjobb megoldás, mivel az ón olvadáspontja alacsony ( még a rézhez és az ipari ezüsthöz is, bár ezek szilárdsága sokkal nagyobb, de ebben az esetben ennek nincs jelentősége ) és nem " szívja " be a körülötte lévő anyagot. A kivágás után a " süllyesztéses " peremezés ( a karosszáriások használnak ilyen trükkös peremező fogót, ami kb 8-10 mm / ha jól emlékszem / széles sávot készít ), majd a pótlás / aminek a szélét perforálni kell és így pontszerűen hegeszteni /és az ónozás következzen. ( A pontszerű hegesztés nem deformál annyira, de azért szilárddá teszi a tankot , ami egy esetleges erőbehatásnál fontos, hogy az üzemanyag ne follyon ki .)A homokfúvás jó dolog, de akkor nagyon hamar kell cselekedni , mivel az oxidáció szinte rögtön megkezdődik. Nagyfékdobos, a betonkeverős trükköt nem ismertem, de hatalmas ötlet ! Azonnal elképzeltem magam, amint pokrócba csavarok egy tankot - mielőtt beletettem vagy két méter " mezei " láncot - és spaniferrel rögzítem a betonkeverő belsejébe, és beindítom! A nagy dolgok mindíg az apró egyszerű ötletekből állnak össze ! Mostanság hírdetnek kétkomponensű műgyantás " szettet " is , ismerősöm használta és meg volt elégedve az eredménnyel. Annyi probléma volt, hogy egy kisméretű tankhoz túl sok volt a bekevert anyag és a másik tankot nem készítette elő a " műtétre ", így a maradék hamar " meghúzott " és természetesen kárba veszett. Veterános üdvözlettel.
            sepy, Lai és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                A két komponensű anyag bevált módszer. Nekem egy barátom csinálta meg a tankomat, mert a sajátját is generálozta. Begyűjtött a baráti körből 4 tankot, vett egy autó tankhoz való 2K-s készletet és megcsinálta őket. Így semmi nem veszett kárba, sőt meg is ajándékozott

                Gondolom mindenkinek van több tankja, vagy megfelelő nagyságú baráti köre, így elkerűlhető, hogy a drága anyag kidobásra kerüljön.

                Komment


                  #9
                  Köszönöm a segítséget
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Ja a betonkeverős dolognak a a lényege hogy a tankot nem beletesszük, hanem az elejére rögzítsük így tud a dobbal szabadon forogni,

                    Komment


                      #11
                      vcsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ja a betonkeverős dolognak a a lényege hogy a tankot nem beletesszük, hanem az elejére rögzítsük így tud a dobbal szabadon forogni,
                      Szerintem teljesen minegy, hova tesszük. Ha belefér a dobba, könnyebb belül rögzíteni. Így is, úgy is körbe forog benne a töltelék anyag.

                      Egyébként meg nekötözködjélmárcsabi!

                      Komment


                        #12
                        Az a pancsi tank szerencséje hogy kis cuki fincsi kis cucc, de az uraltank hoz MIXER kell hogy beleférjen.
                        nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szerintem teljesen minegy, hova tesszük. Ha belefér a dobba, könnyebb belül rögzíteni. Így is, úgy is körbe forog benne a töltelék anyag.

                        Egyébként meg nekötözködjélmárcsabi!

                        Komment


                          #13
                          Hátha nem mindenki látja maga előtt az Ural/Dnepr tankokat, ezért magyarázatként leírom, hogy miért az oldala lukad ki ezeknek. A térdnél található oldalsó gumipárnákat egy fémlemezre kell ráhúzni. A gumi peremmel körbefogja a lemezt, a lemez pedig csavarokkal csatlakozik a tankhoz. Természetesen mindez, olyan oroszosan elnagyolt illesztésű, tehát kellően eláll a tanktól, így az esővíz összegyűlik a gumiban, amiben úszik a fémlemez. Természetesen innen indulva szépen elkezd rohadni minden, a lemez után a csavarok és tank is. Gyakorlatilag a legtöbb tankkal ez már megtörtént a múltban, tehát, ha csak ez a baja, akkor szerintem ezt érdemes még javítani. Másrészt, hogy mindez többet ne forduljon elő, ha felrakjuk mi is a gumipárnákat, akkor azokat nagyon javallott oda is ragasztani, hogy víz ne kerülhessen alá. A régebbi, nagyobb formájú, akkora felületen ragasztható, hogy (szerintem) nincs is szükség csavarozásra, meg fémlemezre. Ez pedig azért érdekes, mert a fenti javítás során ezen csavarokat, vagy furatokat ismét ki kellene alakítani.
                          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                          Komment


                            #14
                            Ez igaz, én is ragasztottam kétoldalassal.

                            Komment


                              #15
                              Szia István!

                              Megtudnád mondani milyen néven keressem az üzletekben ezt a ragasztót? Esetleg, nagyságrendileg mennyibe kerül?? /Szívárog a tank, de újrafényezni mégsem kellene....talán ez segít/

                              Előre is köszönöm!

                              Rubi

                              --- Ez még eszembe jutott: ---

                              Hát azért Mixer nem férne bele egy mezei mixerbe....

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X