Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Veterán járművek krómozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Veterán járművek krómozása

    Ha még nem volt téma, akkor beszélhetnénk erről a "mumusról" !

    Minden veteránosnak fejfájást okoz mikor eljut a felújítás ehhez a ponthoz. Akinek szerencséje van azoknak a lakhelyén található ilyen tevékenységgel foglalkozó üzem.
    Kecskemét környékén a hírek szerint több minőségi munkát végző cég is található. Sajnos én Borsodban rossz helyzetben vagyok. Tudtommal itt csak két cég foglalkozik ilyennel.
    Az egyik ipari krómozást csinál ami nem járműre van kitalálva, meg van egy másik.

    Szeretném ha megosztanánk egymással tapasztalatainkat vállalkozókról,árakról, minőségről, technológiáról. Hallottam már Szlovák és Román lehetőségekről is.
    Bizonyára sokan gondoltatok már arra, hogy krómozzunk házilag. A szakirodalomból kiderül hogy ez nem olyan egyszerű, de a Magyar ember leleményes. Ha volt ilyen próbálkozásotok ( akármilyen sikerrel ) szívesen olvasnék róla.

    Üdvözlettel. Mir-mur

    #2
    Szia! Az edelényi cégről beszélsz? Láttam már a munkájukat, 125 ös Csepelen az unokaöcsém csináltatta. Ő maga csiszolta, így a végeredményről rosszat nem mondhatok, egész szép lett.Bár másoktól hallottam rosszat is.Talán ebből az következik, hogy nem dolgoznak rendesen "alá"?
    Ha gondolod, teszek fel ide a galvánozással foglakozó könyvet
    Amit én csináltam az az, hogy felhizlaltam a dinamó forgórészének csapágyméretét olyanra, hogy ne forogjon meg rajta a csapágy...egy kis ötlet azoknak, akiknek a berágott csapágy megforgott a dinamótengelyen
    A másik pedig a Berva Egerben? Ott tényleg csak keménykrómozás megy...viszont ott olcsón horganyoznak
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 febr. 11, 19:40.
    sepy kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szia! Az edelényi cégről beszélsz? Láttam már a munkájukat, 125 ös Csepelen az unokaöcsém csináltatta. Ő maga csiszolta, így a végeredményről rosszat nem mondhatok, egész szép lett.Bár másoktól hallottam rosszat is.Talán ebből az következik, hogy nem dolgoznak rendesen "alá"?
      Ha gondolod, teszek fel ide a galvánozással foglakozó könyvet
      Amit én csináltam az az, hogy felhizlaltam a dinamó forgórészének csapágyméretét olyanra, hogy ne forogjon meg rajta a csapágy...egy kis ötlet azoknak, akiknek a berágott csapágy megforgott a dinamótengelyen
      A másik pedig a Berva Egerben? Ott tényleg csak keménykrómozás megy...viszont ott olcsón horganyoznak
      Igen ! De hát Edelényről vagy jót, vagy semmit. Így hát a semminél maradok. Egyáltalán nem dolgoznak alá ! Az üzemük nem régi vasakra lett kitalálva, hanem új, és BELTÉRI anyagokra. Nem csiszolnak, nem rezeznek, csak natúr króm.
      Ja ! És az Egriekről írhatnál bővebben. A másik a Boscróm Miskolcon
      Ha van erről szóló irodalmad, természetesen szívesen olvasnám.
      Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 febr. 11, 19:55.

      Komment


        #4
        Az egriek a régi Berva területén egy régi csarnokban dolgoznak 2 éve vittem nekik egy cipősdoboz galvanizálnivalót, csavarokat, anyákat , lemezalkatrészeket vegyesen...nem volt magas összeg, és azt mondták, hogy ha többet viszek, akkor is ugyanennyi, mert óradijjuk van és a forgódob kapacitása. ugyanennyi volt nagybátyám Moszkvicsának összes galvánoznivalója kb egy 25 l es diszperzites vödör.
        a könyv pedig itt van:
        Stefan Sekowski Galvanizáljunk otthon! - Letöltések - Veterán fórum

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ... Nem csiszolnak, nem rezeznek, csak natúr króm.
        ...
        Sehol nem rezeznek már alá, én úgy tudom.(azt hiszem valami uniós jogszabályba ütközik) Amúgy manapság a króm(III)-szulfátot használják, aminek előnye, hogy közvetlen tapad az acélhoz
        sepy, mir-mur és kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Nem is értem, hogy ez az örökzöld téma hogy-hogy csak most nyílt meg!

          Az a jól ismert félelem ami átjár mindig, amikor a cuccokért megyek:
          • mit értettek félre?
          • mit rontottak el?
          • egyáltalán kész van?
          • egyáltalán megvannak még az alkatrészeim?
          • egyáltalán lesz ott valaki, aki képben van?
          • ... és mi az amihez nincs is fantáziám, de nem fogok örülni neki?


          Rég voltam egyébként krómoztatni, így a konkrét rossz tapasztalataimat nem osztom meg, hátha változott a helyzet:
          pl.: bezártak az általam ismert helyek, más pozitív fordulatra nem tudok gondolni.
          sepy és UK kedvelte ezt.
          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

          Komment


            #6
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az egriek a régi Berva területén egy régi csarnokban dolgoznak 2 éve vittem nekik egy cipősdoboz galvanizálnivalót, csavarokat, anyákat , lemezalkatrészeket vegyesen...nem volt magas összeg, és azt mondták, hogy ha többet viszek, akkor is ugyanennyi, mert óradijjuk van és a forgódob kapacitása. ugyanennyi volt nagybátyám Moszkvicsának összes galvánoznivalója kb egy 25 l es diszperzites vödör.
            a könyv pedig itt van:
            Stefan Sekowski Galvanizáljunk otthon! - Letöltések - Veterán fórum

            --- Ez még eszembe jutott: ---


            Sehol nem rezeznek már alá, én úgy tudom.(azt hiszem valami uniós jogszabályba ütközik) Amúgy manapság a króm(III)-szulfátot használják, aminek előnye, hogy közvetlen tapad az acélhoz
            A rezezéssel kapcsolatban !
            Beütöttem a keresőbe a " krómozás folyamata" szót, és a találatok között olvashattam a következőket is:
            (A teljesség igénye nélkül )

            - Pácolás
            - Szulfátozás
            - Nikkelezés
            - REZEZÉS
            - Krómozás
            Hogy mikor íródott a szöveg azt nem tudom, de ábrákkal és kémiai vegyjelekkel ilusztrálták a leírt folyamatot. Persze a "TITKOT" nem adták ki. Egyébként ha csiszoltál már krómozott alkatrészt, pl. pannónia ráf, ott megtalálható alatta a réz.
            Egyébként az Egri króm tartós és szép volt ? Kormányon ráfon elmenne ?
            Üdv.
            Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 febr. 12, 09:18.

            Komment


              #7
              A másik pedig a Berva Egerben? Ott tényleg csak keménykrómozás megy...
              Nagy különbség van az "esztétikai" és a keménykrómozás között. A keménykrómozást alapvetően tengelyek, és a motorok hengereinek kopásállóságának növelésére használják. Tehát ez a bevonat nem "szép" mert matt a felülete.
              Egyébként ha csiszoltál már krómozott alkatrészt, pl. pannónia ráf, ott megtalálható alatta a réz.
              Pont erről beszéltem. A régi krómbevonat alá alá kellett rezezni, króm(III)-szulfát alá nem szükséges, mert jobban tapad az acélhoz, és e miatt ki is hagyják. Pedig a rézbevonatnak még 1 előnye van: könnyű csiszolni, igy a polírozást a rezezés után hajtják végre, és erre a polírozott felületre megy rá a krómbevonat. A folyamatnak úgy kellene zajlania, ahogy te leírtad, de sajnos ez nem mindíg teljesül.(emiatt válik le a króm 1-2 év alatt)
              Egerben a következőket csinálják:
              keménykrómozás(esztétikait nem)
              horganyzás(sárga,fekete és fehér)
              nikkelezés(ez viszont szép...olyan mint az új biciglik kormánya)
              és ha jól emlékszek, ipari ezüstözés
              sepy kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Sziasztok!

                Tisztáznunk kell valamit. A krómozás esztétikai kinézete mindig az aládolgozás képét tükrözi vissza. (Ha matt, akkor a krómozás is matt, ha szálkás és hullámos akkor az látszik.) A krómozók nagy több sége nem dolgozik a felület alá (rozsdátlanítás, csiszolás, polírozás) hanem elküldi előtte egy polírozóhoz, aki ezt elvégzi. A krómozott alkatrész felújítási költségének több mint a fele az aládolgozás költsége. Én sajátmagam végzem ezt a műveletet és úgy viszem krómoztatni. Így tudtam a megfelelő tartósságú és esztétikai minőségű szintet elérnem. Ez így sem olcsó mulatság! Aki nem csinálta, az nem igazán tudja elképzelni mennyi csiszolóanyagot és munkaórát emészt fel egy komplett motor krómjának aládolgozni!!!
                Iszonyatosan megterhelő fizikailag is és a koszrol amivel jár, arról ne is beszéljünk.

                Még egyet tudni kell! Házilak krómozni gyakorlatilag kivitelezhetettlem! Ha az ember mindent elő is teremt házilag és elkészít, akkor is megmarad a legfőbb gond: a vegyület amiből a krómot kiválasszák kiskereskedelemben beszerezhetetlen és engedélyköteles. Viszont, ha valaki "valahogy" beszerzi, tudni kell, hogy nagyon mérgező. Még a gőze is. Gondolom senki nem szeretné emiatt a temetőt jóval hamarabb megközelíten!

                Én egy megoldást találtam: sajátmagam csiszolom és polírozom az alkatrészeket, ezután pedig keresek egy olyan galvanizálót, aki ezt lekrómozza.
                Lentus, matuka és 4 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Érdekes dolog ez a rezezés. Igazi, tartós krómot csak alárezezve lehet készíteni. Én is sokaktól hallottam az unióra való hivatkozást, de van itthon is aki még így dolgozik. A külföldi börzéken, pl.Tulln, Brno mindig van galvanizáló cég, akik lépésenként mutatják be a technológiát, és mindegyiknél van rezezési fázis. Jó lenne tudni mi az igazság, mert a két éve vett, utángyártott, motoron még nem volt dobjaim belül rozsdásodnak, és helyenként felhólyagozódott, és leválik a krómja.( A guta üt meg miatta.)

                  Komment


                    #10
                    REZEZÉS !

                    Most találtam a neten egy céget, aki foglalkozik sárga és vörös rezezéssel !! Sajnos a honlapjukat valami program hiánya miatt nem tudtam még megnyitni, de lényeg hogy létezik ilyen. TEHÁT MEGOLDHATÓ ! A címük: METALUNION.HU

                    Komment


                      #11
                      Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 febr. 14, 10:28.

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok Fiuk!
                        A nyuszifülnek teljesen igaza van,pontról pontra helyes amit ir ,nem érdemes kockáztatni!!!!!!!! Amit még érdemes hozzátenni hogy borzalmasan energia igényes!!!!!! A rezezés:ahogy én ismerem a hazai krómozókat ma már nem rezeznek alá,ugyanis a megfelelő réz réteget leginkább rézcianiddal lehet biztositani,a másik módszernél jobb a semmi mert az a sima rézgálic! Egykicsit izlelgessétek ezt a szép szót.....RÉZCIANID......ugye beugrik hogy mért nem szeretik az Uniós csávók!!!!!!Gondoljatok a Tiszára.......tehát ne,marad a lutri és a saját munka amit tanult kollégám, nyuszifül érzékletesen kifejtett csak sokkal rosszabb.....az hogy kosz az nem elég szemléletes.......ha láttatok már négert éjszaka......na olyan és még az is kevés!!!!!!
                        De valakinek meg kell csinálni és ha azt akarod hogy valahogy kinézzen uccu neki,fel a védő maszkot és ...........és még igy sem biztos!!!! .....na fel a fejjel és hajrá,sok sikert,hagy ragyogjanak azok az öreg csodamasinák,én lélekben veletek vagyok!!!!!!!
                        ........na szevasztok!!!!!
                        U.I: Nem kell besza.... elég hogy én bevagyok!!!!!!

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            Egyértelmű hogy a krómozás otthoni körülmények közt lehetetlen, a horganyzással lehet próbálkozni, de az is csak kisebb daraboknál, speciális célra, mint ahogy én csináltam a dinamótengelynél, annyival megnövelve a méretet, hogy a csapágy ne forogjon el rajta.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X