Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Üdv mindenkinek Szerintetek melyikből jövök ki jobban? ha össze rakok egy Schwalbet vagy megveszek egy viszonylag olcsóbbat és felújítom?
További szép napot
...ha veszel „drágának” látszó árért egy nagyon eredeti állapotút
Ha anyagi szempontok nagy súllyal játszanak, akkor ez teljesen igaz!
Ha megveszel egy olcsó, de felújításra szoruló darabot, hidd el hogy sokkal többre fog kijönni a végösszeg, mire felújítod.
Ha viszont szerelésmániás vagy, ebben leled örömödet, akkor nem kérdés.
Kinek mi... Én pl sokkal jobban szeretem magam megcsinálgatni, felújítani, nagyobb is az örömöm benne, jobban "hozzám nől" a gép, mintha vennék egy kész, más által újítottat. Még ha több pénzem és időm bánja is.
Ha arra gondolsz, hogy minden darabját külön veszed meg, es abból építész motort, akkor az a legdrágább.
Az fontos, hogy mit szeretnél belőle, ha talicskat, kofi részert, vagy hasonlót, akkor jo darabokból is.
Ha patent mocit, akkor olyat kell keresni ami nem esett at atalakitason, es az előző gazdái is vigyáztak ra. Ez jo alap a teljes szetszedes es osszerakas elkezdesenek.
Jó estét mindenkinek!
Új vagyok az oldalon, ezért nem biztos, hogy egyből jó Topicba írom ki a kérdésem, arról lenne szó, hogy találtam itthon egy 51-es Simson hengert, viszont a hengerpersely alsó részéről, ahol a dugattyút megvezeti, le van törve az egyik szárny, érdemes lenne újraperselyeztetni, ha igen honnan tudok venni olyan perselyt ami kopásálló, minimum annyira mint a gyári? mert a jelenleg újonnan kapható természetesen Taiwani hengerek kopásállóságáról nem beszélnék.
A Segítséget előre is köszönöm
Tóth Tamás.
Van egy Pannonia T5H-m. Ami kicsit hiányos. Karburátor, ülés, komplett kormány tuti. Nem beszélve az apró alkatrészekről. Vettem utángyártott gumialkatrészeket tehát azok meg vannak. Kérdés az, hogy szerintetek érdemes lenne-e venni egy teljesen komplett T5H-t aminek minden alkatrésze megvan és üzemképes kb. 70-100 ezer forintért és arról lebontani a hiányzó alkatreszeket az enyémhez meg legalább látnám, hogy még is miből meg hogyan áll össze a motor(mivel sosem csináltam még motor felújítást). Vagy a hiányzó alkatérészeket külön külön vegyem meg és újítsam fel?
- - - Updated - - -
El is felejtettem , hogy az összes küllő hiányzik meg a kipufogóból csak a hollandik meg a könyökök vannak meg.
Ha jól értem, akkor nem vitrin motor készül, hanem motorozni is akarsz vele?
Csak azért kérdezem, mert akkor fontos az, hogy van-e a motorodnak papírja.
(Ha van, az már nagy könnyebbség, akkor ehhez kell igazítani mindent.)
Fontos, hogy a jelenlegi blokkod, kerekeid, kipufogóid felújításra szorulnak-e?
(ezek kb. : blokk 50 eFt, kerekek: 2 x 25 eFt, kipufogó 50-70 eFt)
...és ez még csak az érem egyik oldala, látni kellene, hogy a másik motor milyen - főleg az előzőek tükrében?
Ha a másik motor egy szintén felújítandó, papír nélküli állapotú átlagos használt T5H, akkor szerintem nem ér meg 70-100 eFt-ot.
Ha a mostani motorodnak nincsen papírja, akkor a helyedben vennék egy motorozható papírosat, még akkor is olcsóbban jössz ki vele, ha látszólag ez drágább (a mostani motorod meg lehet az alkatrész-bázis...)
Persze ez csak az én véleményem, nyilván más másként látja...
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 aug. 11, 21:17.
70-100 szerintem is sok, de 50-ig ha találsz egyben lévő donort, akkor azzal nagyon sokat segítenél magadnak. Néha kézbe kerülnek a meglévők közül olyan alkatrészek, amiket felújított motorra nem, vagy csak kompromisszummal (nem lesz az igazi) lehet felszerelni, nem árt ha van alkatrészbázis szükség esetére.
Komment