Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Festés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kicsit narancsos 2k-s festékkel csodát lehet tenni 2000-es vizes polírpapírral, amúgy kollarg jól írja, a gyári festések is narancsosak, közelről nézve a Hondám gyári festése is, jó kivéve a prémium márkák, de ott van idő polírozgatni, meg van mit is, már a festékvastagságra gondolok........
    taluga és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      Üdv Mindenkinek!

      Tanácsokat szeretnék kérni egy Jawa CZ 250 (typ: 485) restaurálásával kapcsolatban. Jövőre betölti a 30 évet és szeretném levizsgáztatni veteránná. A napokban teljesen szét szedtem darabokra, hogy felszabadítsam a csupasz vázat. Kicsit meg van kopva itt-ott (általában nem látható helyeken, ülés alatt, stb.), de alapjában véve jó a váz festés (fekete). Az lenne a kérdésem, hogy érdemes újra festeni, vagy elég ha bele javítok itt-ott feketével (a rozsdásodást megállítva), illetve hogy megy át előbb a veterán vizsgán? Szeretném, ha szép lenne, de megtartaná az eredetiséget. A tankot, sárvédőket, stb bordó elemeket, meghagyom mindenképpen eredeti színükben majd. Illetve miket lehet cserélni, úgy hogy a veterán vizsgán ne bukjon meg, pl. hiányzó/rossz csavarokat pótolni mással, kábelezést ki lehet-e cserélni, stb..? Továbbá honnan tudok ilyen részlet dolgokról információt szerezni? A mavamsz honlapján nem túl bőbeszédűek ezzel kapcsolatban.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        Szia oppo!
        A festésbe belejavítgatást én nem ajánlom. Vagy újra festés, vagy hagyd úgy, ahogy van, ha nem csúnya a váz és csak itt ott kopott. A rozsdát le lehet kezelni rozsdaoldó és átalakító szerekkel azokon a foltokon ahol felbukkan, ezek a továbbterjedést is akadályozzák.
        sepy, oppo és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Viszont ha már szét van szedve, miért nem csiszolod, kezeled le az egész vázat, és szereled úgy össze??? Én ezt csinálom, ha már szétszedtem.
          Totya97, oppo és taluga kedvelte ezt.

          Komment


            Köszönöm a válaszokat! Akár le is csiszolnám és újrafesteném az egészet, csak azt hallottam, hogy a veterán vizsgán az eredetiséget nézik, és ha újra van festve (bár teljesen ugyanolyan feketével), akkor nehogy pont levonást kapjak érte, esetleg ne menjen át. Nem tudom mi az a határ amíg bele lehet nyúlni és újítani lehet ilyen téren. Láttam OT-s rendszámmal csupa csillogó-villogó 40-50 éves pannóniákat, nem hiszem, hogy azokon a festések eredetiek lennének, vagy a vizsga után festették le őket...
            korompaiistvan kedvelte ezt.

            Komment


              Ha vizsga után festik, akkor a megújítón nem kap minősítést. Ha korhű festékkel fested megfelelő minőségben, mint a gyári volt, megfelelő színkóddal, akkor nem fognak bele kötni, de itt a fórumon olvass utána, már ezt kivesézték a kollégák.
              oppo, taluga és sepy kedvelte ezt.

              Komment


                Hát nem mindig teljesen egyértelmű azért hogy mire is adják a pontot... Volt már rá nem egy példa itt a fórumon. Olvass utána nyugodtan és sok kérdésedre válasz találsz, ha pedig mégsem akkor kérdez bátran
                sepy, oppo és taluga kedvelte ezt.

                Komment


                  OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hát nem mindig teljesen egyértelmű azért hogy mire is adják a pontot...
                  És sajnos a sok kategória közül egyre többször csak az A a mérvadó. Ha csillivilli a géped ott is króm és polír, ahol amúgy sosem volt, nincs egy porszem sem, akkor szinte biztos átmész, még módosítások sem probléma, ha kopott, patinás, de teljesen eredeti de működik, akkor meg...
                  Egy ismerősöm Fiat Topolinoján abba kötöttek bele például, hogy miért koszos a sárvédő belseje, miért sáros az alváz. Esőben vitte minősítésre.
                  A kérdőíven van egy érdekes kérdés is: Melyik szakműhelyben újították föl?
                  sepy, oppo és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha csillivilli a géped ott is króm és polír, ahol amúgy sosem volt, nincs egy porszem sem, akkor szinte biztos átmész
                    Óóóó, én is láttam már néhány OT rendszámos Pannóniát, olyan alkatrészek voltak agyontolva krómmal, amiket a gyáriaknak eszük ágában nem volt lekrómozni!
                    Ha kőgazdag vagy és valami menő céggel felújítTATod a gépet, akkor jó kisfiú vagy és kapsz OT-t a vele járó összes mentességgel együtt.
                    sepy, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Köszönöm a válaszokat,
                      hát akkor ezek szerint nem annyira egyértelmű ez az OT vizsga követelmény, de majd valahogy megtalálom a közép utat, hogy a motor szép is legyen, de eredeti is maradjon. A vázat minden esetre újrafújatom, mert elég sok helyen vannak apró rozsdafoltok és elég kifakult már a színe és valószínűleg el tudom intézni olcsón szakműhelyben (homokszórás és feketére fújás is). Valószínűleg a krómoztatás is menni fog hasonlóan, a tank, sárvédő, stb, karosszéria elemeket viszont meghagyom eredeti színében, mert azokon amúgy is matrica is van. Meg azért 100 ezreket sem tudok költeni erre a műveletre, mg feleslegesnek is tartom azt. 13 ezerért vettem annak idején (15 éve) papírok nélkül, most hobbiból házilag felújítom, hogy forgalomba tudjam helyeztetni ilyen módon.
                      taluga kedvelte ezt.

                      Komment


                        oppo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        13 ezerért vettem annak idején (15 éve) papírok nélkül, most hobbiból házilag felújítom, hogy forgalomba tudjam helyeztetni ilyen módon.
                        Ööö... ezt láttad már?
                        madorka és taluga kedvelte ezt.
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          Hello!

                          Mai napon elkezdtem tisztogatni az egyik D-Csepel motorom festését. Ahol kicsit megkapargattam a fekete szin alatt piros volt, kb mindenütt ahol már lekopott róla a fekete. Az elképzelhető hogy az alapozót találtam meg raja? Vagy a motor -ahogy én gondolom- piros volt eredetileg?

                          Komment


                            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az elképzelhető hogy az alapozót találtam meg raja?
                            Pontosan. Az én pannóniámon is barnás-bordós alapozó volt mindenhol.

                            Komment


                              Ma kicsikét volt módom megnézni, a tanksapka is piros legalul, s a fekete festék "hámlik" le a piros stabilan rajta van. az évjáratban a benne lévő blokk tud útmutatást adni maximum, mert vázszámot egy helyen találtam, ott is jól lefestve... 1957-es amúgy valószínűleg. Nem tudom volt e '57-ben még piros szín.

                              Komment


                                Üdv! egy Simson tankot és dekniket szeretném lefesteni gyári színű okkersárgára, milyen festéket javaolnátok, én a 2k-s festékről hallottam, hogy azzal lene érdemes, de az ára kicsit húzós, a füllert és a szórógittet is + a festéket is lehet spraybe tölteni?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X