Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És nemrég vettem egy R25/3-as BMW-t, most arra koncentrálok.
    Tesókám?

    Komment


      #17
      A tied mikori? Az enyém az 1693.-ik , 1953 októberi...
      Attached Files

      Komment


        #18
        bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A tied mikori? Az enyém az 1693.-ik , 1953 októberi...
        Akkor most ezt .......................................passzolod? Mert a kedvenc motorod az URAL?!!!!!
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #19
          A BMW szimplán befektetés, mint mikor mások egy festményt vásárolnak...Én ehhez értek és érzelmi szálak is kötnek a típushoz, anno a 80-as évek végén volt ilyenem...Az oldalkocsisban pedig az Ural a kedvenc, már leírtam itt a sztorit a Motorvétel Lengyelországban című topic-ban, hogy miképp lett Uralból Suzuki...
          Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2017 dec. 16, 12:24.

          Komment


            #20
            bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            BMW szimplán befektetés,
            Kár érte,nagyon szép motor!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              Szervusztok ismét!
              Mindenkinek nagyon boldog új évet, és sok fémalkatrészt kívánok!

              Szerencsére a látszat csalt, és hiába indult nagyon könnyen és működött szépen a motor, azért az ukrán technika nem tudja magát meghazudtolni, és a sok előttem járó tapasztalatára sem tudok rácáfolni. Lassan írom össze a hibalistát és a kérdések is egyre gyűlnek.

              Leszedtem a karburátort, mert orrán száján folyt. Hiányzott az úszó szelepének gumi tömőgyűrűje. Rendeltem egy javítókészletet, most már tudom, hogy a kínai verziót . Ebben már az új kúpos végű szelep van, az eredeti PEKAR-ban még a régi gyűrűs megoldás. Az úszó fehér színű, és az ülepítő tömítése is egy másik rugalmasabb anyagból készült.
              Szépen mindent kitisztítottam, és összeraktam. Ami feltűnt, hogy a két karburátor nem azonos anyagból van, teljesen más az aluminium árnyalata, a képeken talán látszik. De a fúvókákat sem lehetett csak úgy felcserélni, egyszerűen egyik nem ment bele a másik menetébe, sőt és a súbert sem....ezek rejtélyes dolgok, de ez van.
              A szívócsonkra rendeltem egy közdarabot, ami nem engedi, hogy a karburátor felforrósodjon, ehhez még vágtam két-két darab tömítést Ferolite NAM30-ból, az orosz túl bumfordinak tűnik nekem, és nincs is négy darabom. (ha esetleg nem ez a tuti sikítsatok)
              És gyorsan utánajártam amit valaki említett a fórumon, hogy az öngyújtó töltőszelepének tömítése jó az úszó tűjére. Úgy néz ki jó, szépen ráfekszik, de hogy az anyaga mit bír, azt nem tudom.

              Click image for larger version

Name:	DSCN4141.JPG
Views:	136
Size:	201.4 KB
ID:	208913
              Click image for larger version

Name:	DSCN4198.JPG
Views:	277
Size:	115.9 KB
ID:	208914Click image for larger version

Name:	DSCN4200.JPG
Views:	276
Size:	152.9 KB
ID:	208915
              Click image for larger version

Name:	IMG_20171208_171052.jpg
Views:	200
Size:	972.4 KB
ID:	208916Click image for larger version

Name:	IMG_20171208_171129.jpg
Views:	194
Size:	934.2 KB
ID:	208917
              Click image for larger version

Name:	IMG_20171209_145855.jpg
Views:	124
Size:	957.1 KB
ID:	208918
              Click image for larger version

Name:	IMG_20171209_160414.jpg
Views:	243
Size:	951.8 KB
ID:	208919Click image for larger version

Name:	IMG_20171209_160332.jpg
Views:	208
Size:	997.0 KB
ID:	208920
              Click image for larger version

Name:	IMG_20171216_112425.jpg
Views:	200
Size:	809.2 KB
ID:	208921Click image for larger version

Name:	IMG_20171216_112445.jpg
Views:	198
Size:	719.3 KB
ID:	208922
              Click image for larger version

Name:	IMG_20171215_230414.jpg
Views:	208
Size:	1.00 MB
ID:	208923Click image for larger version

Name:	IMG_20171215_230510.jpg
Views:	195
Size:	958.1 KB
ID:	208924
              Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 jan. 08, 15:04.

              Komment


                #22
                Hengerfej
                Leszedtem a hengerfejet. Első ránézésre nem tűntek szörnyűnek, az látszik, hogy az egyikben szebb volt az égés, mint a másikban.

                Click image for larger version  Name:	DSCN4187.JPG Views:	1 Size:	201.2 KB ID:	208930Click image for larger version  Name:	DSCN4188.JPG Views:	1 Size:	189.1 KB ID:	208931
                A szelepeket benzinnel leteszteltem, mind áteresztett. Újabb ukrán csoda, a szelepék szétnyomta a felette fekvő szelepszár részt, ezért nem lehetett áthúzni a szelepszárat a szelepvezetőn.......jó kis anyag. (a képen azt hiszem jól látszik) A szelepvezetők szürkeöntvénynek tűnnek, de nem olyanok, mint a gyári dnepr szelepvezetők...Ezek cserélve lesznek autó szelepre és szelepvezetőre, ezeket, majd részletezem. A szelepüléket szeretném öntvényre cserélni, ezt is még meglátjuk. A szelep nyomórudak nem egyforma hosszúak, de laikusként ez nem hiszem, hogy gondot jelenthet, hiszen a szelephézagokat úgyis be kell állítani, gondolom a szelepemelésen meg nem változtat. (javítsatok ki ha tévednék). A szeleprugók sem egyforma magasak, de nincsenek eltörve, kiszolgáltak 28ezer kilométert, ezeket nem bántom. Jó lenne cserélni az Ural-Zentrale "törésbiztos" rugóira, de ezt későbbre hagyom, erre most sajnálom a pénzt.

                Click image for larger version  Name:	IMG_20180108_205522.jpg Views:	1 Size:	727.0 KB ID:	208935

                Szelephimba
                Na és van nekünk egy szelephimbánk. Ki vannak kopva rendesen, kotyognak jobbra balra, amikor szétszedtem és láttam, hogy belül van egy bronz (?) persely, megörültem, gondoltam ez azt jelenti gondoltak a kopásra, és a javíthatóságra. De amikor átnéztem vettem észre, hogy a perselyben levő krómozott (?) tengely szintén kikoptatta az átmenő csavart!!?? Ez persze nem tűnik úgy mintha javítható lenne. Nem is értem miért van egy mozgó alkatrész egy szintén mozgó alkatrészre rögzítve. Vagy tévednék, lehet hogy a krómozott tengelynek nem szabadna mozognia a helyén??? Az anya meghúzása után a két belső alátét/távtartó szerepe lenne fixálni a tengelyt? Valaki tudja?
                A szelephézag állító csavarok menete mind el volt nyalva, a jó csavar menetrészek pedig kotyognak a himba menetében. Ez normális?

                Click image for larger version  Name:	IMG_20180108_210238.jpg Views:	1 Size:	864.9 KB ID:	208934

                Az alsó szeleptányér belsejét a belső rugő beszakította. Az alsó tányér alatt nem az eredeti puha alátét, hanem egy fém volt.

                Click image for larger version  Name:	IMG_20180108_210007.jpg Views:	1 Size:	928.7 KB ID:	208933

                Hengerfej tömítés
                van egy gyári réz, amiről Nemes Pista barátunk azt írta nem tömít. Elég merev az anyag, tényleg nem úgy tűník, mintha el tudná látni a szerepét
                Van egy gyárilag aluminium hengerfej tömítés, ez már puhább. Ez vajon tömít rendesen?
                Megoldásnak Nemes Pista az Opel Astra C16nz motorkódú tömítést ajánlotta (ilyen a BGA CH5313), de ez a tömítés 2mm vastag. Vajon ez azt jelenti, hogy valamennyit le kell akkor esztergálni a hengerből, hogy a kompresszióviszony megmaradjon? Persze ehhez azt is tudni kellene, hogy mennyire nyomódik össze. Kinek mi a tuti, kinek mi vált be?

                Click image for larger version  Name:	IMG_20171216_112320.jpg Views:	1 Size:	786.7 KB ID:	208932
                Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 jan. 08, 23:18.

                Komment


                  #23
                  Kedves Zsolt!

                  A problémák részletes leírása tetszik és nem az,hogy mennyi hibát találtál.Sok sikert kívánok a Dnyeper felújításához és remélem az idén Tiszakeszin többen is láthatjuk!

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #24
                    martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A szelepüléket szeretném öntvényre cserélni,
                    A szelepvezetőt talán,a szelepfészket csak acélra.az ólommentes benzin miatt ! Amit még tudok, a szelepek és a szeleprugók inkább legyenek egyformák,mivel az elgyengült külömböző hossz eltérő szelepzárást is eredményez ami:egyenetlen járást okoz.nem véletlenül kopottak a himba és egyéb alkatrészek,hiszen híres a gyenge olajzásról.(ez lehet rossz minőségű olaj,és nem időben végzett olajcsere is,mindkettő olajszivattyúcserét kíván)
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      Ja igen, lehet képzavarban vagyok. Szelepülék "cast steel".
                      De ha valakinek van ennél jobb ötlete, ne tartsa magában.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 jan. 10, 11:49.

                      Komment


                        #26
                        martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        de laikusként ez nem hiszem, hogy gondot jelenthet,
                        Olvasgatva amiket írsz, nem annyira tűnsz laikusnak!

                        Tényleg eszméletlen kihívás egy ilyen orosz (ukrán) vas rendberakása...Minden tiszteletem azoké akik megküzdenek vele!

                        Szívesen segítenék ha tudnék, de az én tudásszintem a Csepel, Pannónia, Izs kategóriájú motorokhoz elég csak valamennyire...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 jan. 10, 18:59.

                        Komment


                          #27
                          pedig laikus vagyok, a "mindent szét akarok szedni, hogy megértsem" típusú emberek családfájához tartozom és ez a motor, most minden ilyen irányú kíváncsiságom kielégíti elég fejtörést ad, hogy lekössem magam. Az egyetlen dolog, ami kissé elszomorít, hogy míg egy japán motornál egy-egy probléma megoldása, felszámolása egyet jelent azzal, hogy többet nem kell vele foglalkozni, itt a megmunkálás és anyagminőség miatt szinte már a következő nagygenerálon gondolkozik az ember.....de egye fene, unatkozni a legrosszabb.
                          Nekem is volt izs-em, egyszerűen imádtam az egyszerűségét, jó értelemben. Szerettem szerelni és motorozni is vele.

                          Komment


                            #28
                            martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Úgy néz ki jó, szépen ráfekszik, de hogy az anyaga mit bír, azt nem tudom.
                            Egy évet bír, én minden tavasszal cserélem.

                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #29
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A szelepvezetőt talán,a szelepfészket csak acélra.az ólommentes benzin miatt !
                              Sárgarézre is jó, kipróbált dolog. De a gyári ha valami vasszerű valami, ne cseréld, az teljesen jó.
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ez lehet rossz minőségű olaj,és nem időben végzett olajcsere is,mindkettő olajszivattyúcserét kíván
                              Olajcsere és blokkmosás 2000km-enként, Nálad egy fokkal könnyebb a dolog, mint nálam, nekem csak a tésztaszűrő van, neked ott a centrifugálszűrő. Minden olajcsere előtt blokkmosás, centrifugálszűrő takarítás. Az olaj egyfokozatú ásványi traktorolaj.
                              martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              a jó csavar menetrészek pedig kotyognak a himba menetében. Ez normális?
                              Ez nem az, de nekem is lóg. Himbákat, nyomórudakat mindenképp újat kell venned. tengelyt gyártass újat, normális anyagból. Szerintem vannak rajzaim róla. A szelepről, szelepülékről tuti van.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 jan. 14, 17:13.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                wsievers köszönöm amiket írtál....
                                nem jelentkeztem eddig, mert a szétszedéssel bajlódom. Érdekes, hogy a neten mindig csak az összerakásról vannak dokumentációk, videók. A szétszedés úgy látszik egy magányos, barmolós, anyázós és koszos folyamat Mint valami tűzkeresztség, amin mindenkinek át kell esnie, most viszont elakadtam. Egyrészt a lendkerék 36-os csavarja okoz fejtörést, de ezt megoldom. Egy hibát már elkövettem, előbb szedtem ki a főtengely csapágytámaszának csavarjait, és utána láttam neki a kuplungtárcsák és lendkerék leszedésének. Hiba volt. Szóval csavarok vissza, aztán lehet erőlködni, ütvecsavarhúzózni, meg fogcsikorgatva ráfeszülni a kuplungra. A Dnepr szerszámkészletben van egy 36-os kulcs, de mivel lapos, ezért nem lehet rátenni az anyára, vajon akkor ez hova való?

                                Click image for larger version  Name:	36os_kulcs.jpg Views:	1 Size:	37.8 KB ID:	209398

                                Na de amivel elakadtam, a rükverc váltókar tengelye. Sehogyan sem jön ki, azt látom, hogy befele kell kihúzni, látom, hogy van a tengelyen egy vájat, gondolom abba beleakad valami, ami a helyén tartja, de kívülről nem látszik semmilyen csavar ami kitekerhető lenne. Viszont találtam egy képet, amin ki van szedve az a kis fém pöcök, ami a kuplung fedelet pozicionálja, lehetséges, hogy ez egyben a tengelyt is a helyén tartja, és most ki kéne szednem valahogy. Mivel szép szóval nem jött ki, ezért előbb inkább kérdezek...

                                Click image for larger version  Name:	DNEPR_RGW06.jpg Views:	1 Size:	31.5 KB ID:	209399

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X