Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    köszi wsievers azt hiszem erre nyitok majd egy új topikot és majd ott lehet ötletelni. A legtöbbre találtam megoldást (látszólag), ötleteket, leírást......

    Komment


      #47
      Szervusztok

      Eltűntem, anyagbeszerzés, postás várás, műhelymunkákra várakozás.....ez történik épp.
      a műhelymunkák lassan a végéhez közelednek, hengertalp síkolás, hengerfúrás, hónolás kész, hengerfejben szelepvezető csere, szelep becsiszolás kész. Most a főtengely köszörülésen a sor.....várok. Alapvetően minden alkatrész megérkezett. A munkákról és az új alkatrészekről is teszek fel fotókat, amint lehet.
      Elkezdtem a váltót drótkefével tisztítani, de vagy rossz drótkefét választottam, vagy túl lelkes vagyok a felület elég karcos és fényes lett. Bár én sem gondolom, hogy a Dnepr blokkja a gyöngyözésről álmodik, de végül mégis elviszem gyöngyöztetni, remélem nem lesz stílusidegen.....most épp üresen rakom össze a blokkot, és dugózom le a nyílásokat, hogy egyben tudjam elvinni az egészet.

      Egy kérdésem is lenne: a váltó tengelyei - berugó tengelye, rükverc kézi váltójának tengelye, lábváltó tengelye - edzett anyagból vannak? Szeretnék rájuk marni/esztergálni hornyot plusz O-gyűrűnek a jobb tömítés miatt. Egy átlagos gépműhely nem vállalja, mondván edzett anyag - ránézésre - és túl kemény. Tényleg az? Ha igen akkor hol és ki tudná ezt nekem megcsinálni?
      Ha ezen a kérdéskörön átlendültem, akkor lassan jöhet az összeszerelés.....



      Komment


        #48
        martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egy átlagos gépműhely nem vállalja, mondván edzett anyag - ránézésre - és túl kemény. Tényleg az? Ha igen akkor hol és ki tudná ezt nekem megcsinálni?
        Erősen kétlem hogy olyan keményre lenne edzve hogy egy váltólapkás vagy egy forrasztott keményfém lapkás beszúrókéssel ne lehessen megmunkálni. Bár szerintem még a HSS-nek se lenne probléma

        Komment


          #49
          martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          a váltó tengelyei - berugó tengelye, rükverc kézi váltójának tengelye, lábváltó tengelye - edzett anyagból vannak? Szeretnék rájuk marni/esztergálni hornyot plusz O-gyűrűnek a jobb tömítés miatt.
          Véleményem szerint inkább a házba kellene hornyot marni,a tengely elgyengül ha felületi edzett az a rész pont át-lesz vágva:a motor "finomságára "berúgás,válltás-ra gondolva eltörhet...
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #50
            Mátéapu, én is így oldanám meg, ahogy te ajánlod. De arra gondoltam, ha a gépmester kezébe nyomok egy rudat és annyit mondok ide meg ide szeretnék egy hornyot, akkor minden kristálytiszta és pikk-pakk megcsinálja. De ha beállítok a váltó fedelével, akkor majd azt mondják, hogy nem lehet befogni sehová, meg nem fér hozzá....stb..... nem mintha így vállalnák
            Rosszul látom?

            Komment


              #51
              martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Rosszul látom?
              Esélyes.. de talán megér pár próbát. Bár azok a motorok ahol a váz is kenve van,kevésbé rozsdásodnak.

              Komment


                #52
                martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                De ha beállítok a váltó fedelével, akkor majd azt mondják, hogy nem lehet befogni sehová, meg nem fér hozzá....stb..... nem mintha így vállalnák
                Rosszul látom?
                Jól !
                Viszont az lenne a jobb,esetleg felköszörülni a tengelyeket a házat felfúrni perselyezni és spéci simeringet berakni.Nem vagyok benne biztos ,hogy működne.

                Egyszer az álltalam használt MTZ-váltóját kihézagoltam és spéci csapágyakkal raktam össze:nehezen lehetett benne sebességet váltani,nem kopott össze-szétszedtük és visszaraktam a még használható csapágyakat és hézagolás nélkül hibátlanul tette a dolgát....
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #53
                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  csapágyakat és hézagolás nélkül
                  Van az a szerkezet ami precízkedve nem működik. Megerősítem. Esetleg akkor végig kell menni mindenen...

                  Komment


                    #54
                    Kedves Zsolt!

                    Alapjaiban jól látod,de nem ez a legnagyobb probléma az egyedi munkákkal.Nagyon sok forgácsoló műhely bedolgozik valamilyen nagyobb cégnek,vagy valamilyen más folyamatos munkája van és akkor odamegy valaki egy egyedi igénnyel és azt kéri,minden rajz és anyag nélkül,hogy az "égig érő berregőjéhez" kellene akármit csinálni,amit az esztergályos már előre tudja,hogy csak veszteséggel tudja elkészíteni,ezért a legtöbb el sem vállalja.

                    A veteránok javítása olyan összetett feladat,ahol a lemezmunkától,a forgácsolásig mindenhez érteni kell,egy igazi veterános ezért próbál felnőni a feladathoz,állandóan képzi magát a munkákhoz szükséges összes szakmában.Nem tudom elképzelni a járművek felújítását forgácsolás nélkül,ezért szoktam feltenni az alkalmi áron,általam éppen megfelelőnek vélt,esztergapad hirdetéseket,mert hátha valaki közületek szeretne egy gépet,hogy ne kelljen kuncsorogni,hogy valaki elkészítse a kívánt munkát.Természetesen nem mondom,hogy mindenki vegyen gépeket,mert akinek nincsen helye,vagy fél a gépektől (bár a félelem legyőzhető) esetleg nincs rá pénze,vagy szeret kínlódni az ne vegyen.

                    Ami a problémád érdemi részét illeti,csatlakozom Mátéhoz,jobb lenne a fedélbe a horony,vagy szimering fészek,de csak akkor,ha azt el lehet úgy készíteni,hogy a fedél aktuális része ne gyengüljön el,-tehát van elég falvastagság a módosításhoz.A tengelyben a beszúrást a gumigyűrű részére,lehet rádiuszos késsel csinálni,ugyanis egy rádiuszos beszúrás szilárdságilag sokkal jobb.

                    Sajnos nincs kép a fedélről,így nem tudom elképzelni,hogy milyen módon lehetne azt megfogni az esztergapadon,a művelet elvégzéséhez de,ha alaktalan akkor síktárcsán.Amennyiben nekem hozott régebben valaki esztergálni valót,akkor rajz híján minden esetben leültem vele megbeszélni a feladatot és,ha nem tudott rajzolni,akkor szépen lerajzoltuk együtt,mert akkor később nem lehetett vita,hogy jó e a munkadarab,vagy sem.Ezek a dolgok már régebben voltak,mert mára már belefáradtam a másnak dolgozásba és általában senkinek nem vállalok semmit,-illetve nagyon közel kell állnia a szívemhez annak akinek megcsinálok valamit,de annak szívesen és csak barátságból,még egy üveg bor sem kell érte.

                    Üdvözlettel:Che


                    Komment


                      #55
                      Pontosan úgy vannak a dolgok ahogy leírtad. és természetesen ez majd minden szakmában meg van. Én grafikus vagyok, és pontosan tudom, milyen az amikor az ismerős ismerősének apró kérésén még egy hónap múlva is dolgozunk
                      Persze van az a pénz, és van is olyan műhely - gondolom - ahol azt tudják mondani, hogy "órabér", és akkor el lehet dönteni, hogy mennyit ér a tulajdonosnak. A gépműhelyes - ahová vittem a hengerfejet, főtengelyt - azt mondta több orosz cuccot nem vállal Egy oldalt szelepelt ural blokkot láttam nála kosárban...
                      A probléma talán az előítéletekkel kezdődik, amikor az ember megjelenik kezében egy koszhadt hengerfejjel és elkezdi ecsetelni mi mindent szeretne vele, mert ez még nem jelenti azt, hogy pénzem sincs. Én azt szeretem ha meghallgatnak, elmondják mik a buktatók és mennyibe fog kerülni nagyságrendileg, majd én eldöntöm, hogy jó-e ez így nekem. Természetesen tudom ott vannak a jónevű veterán felújító műhelyek, lehet oda is vinni. Én nagyon szívesen vennék esztergát de sajnos most a városban a másodikon lakom, nemigen tudnám hova tenni......talán ha a sors úgy hozza és egyszer majd újra vidéken lakom kertes házban.....(najó legyünk realisták - a következő életemben )

                      Komment


                        #56
                        Elkészült a gyöngyözés. Olyan amilyen, tényleg nem a Dnepr stílusa, de legalább tiszta a blokk, majd úgyis bemattul....
                        Előtte kicsit reszelgettem a hengerek és hengerfej bordáit, mert katasztrófálisan néznek ki azok az öntvényhibák. Persze igyekeztem nem túlzásba esni.

                        Click image for larger version

Name:	DSCN4224.JPG
Views:	124
Size:	1.04 MB
ID:	213058Click image for larger version

Name:	DSCN4225.JPG
Views:	147
Size:	815.1 KB
ID:	213059

                        A Mattfeny Bt.-nél csináltattam. Pesten vannak a Balzac utcában. Kész volt négy nap alatt. Először egyben, összeszerelve vittem oda az egész blokkot, de végül szét kellett szednem, mert nem fért volna be a szóró kabinba. Az egész blokk volt 8500 Ft. Igyekeztem mindent ledugózni, betömni, de durva dolog ez az üveggyöngy, mindenhova került, úgyhogy utána mindent jó alaposan át kellett mosnom. Összeszerelés előtt még egyszer át fogom tisztítani.

                        Click image for larger version

Name:	DSCN4250.JPG
Views:	99
Size:	871.6 KB
ID:	213060Click image for larger version

Name:	DSCN4249.JPG
Views:	148
Size:	716.6 KB
ID:	213061

                        Kérdés: a hengereken a betűk mit jelentenek? balos, jobbos?
                        illetve a szelepfedélnél is két számsor van. A katalógus szám MT901520 mellett az egyik 10-1 a másik 10-2.

                        Click image for larger version

Name:	DSCN4239_1.jpg
Views:	108
Size:	1,017.4 KB
ID:	213062

                        Komment


                          #57
                          A hengerek fel lettek fúrva és hónolva az új 79mm dugókhoz. A hengertalpakat síkolni kellett, mert gyárilag nem voltak derékszögben.
                          Amit első körben vittem hengerpárt a gépműhelybe, és ami eredetileg a motoron volt, azt nem vállalták, mert majdnem egy millimétert kellett volna leszedni a talpból, hogy derékszögbe kerüljön....

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20180428_133054.jpg
Views:	100
Size:	633.5 KB
ID:	213089

                          Kovácsolt dugók, 79mm. Súlyban és méretben is egyformák. Csak a csapszegekhez kellett dörzsárazni.

                          A csapszegek "made in EU" - jelentsen ez bármit is - az Ural zentrale-tól. Először két különbözőt küldtek, más volt a belső átmérőjük, ezért majd 10g különbség volt a kettő között. Mikor jeleztem, két nappal később a postaládámban landolt az új. Igaz azt is jeleztem, hogy az öntvény szelepülék helyett szerintem bronzot küldtek, de erre csak azt mondták ők is ezt kapták az ukránoktól......

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20180426_154357.jpg
Views:	105
Size:	634.1 KB
ID:	213088

                          Az orosz "egyfülű" zégergyűrűt is cserélem.

                          és ismét egy kérdés: az orosz videókon a tömítéseket úgy szokták visszarakni, hogy mindkét oldalát jól megkenik pasztával. Van ennek bármi gyakorlati jelentősége. Elvileg elég lenne maga a paszta is, vagy magának a tömítésnek a vastagságára is szükség van?Gondolom önmagában a tömítés nem elég.
                          Itt most nem csak a hengertalp tömítésre gondolok, hanem a váltó fedél, vezérlés fedélre is....

                          Click image for larger version  Name:	DSCN4240.JPG Views:	1 Size:	974.1 KB ID:	213064
                          Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 júl. 22, 18:13.

                          Komment


                            #58
                            Egy kis életkép. Ilyen amikor az ember a második emeletről újít fel motort.
                            A motor az ablak alatt, ahol a blokkot kiszedtem belőle.

                            Click image for larger version

Name:	DSCN4265.JPG
Views:	101
Size:	1.06 MB
ID:	213100

                            Az alkatrészeket próbálom minél kisebb helyen tárolni, mielőtt kitilt a cslád a lakásból.

                            Click image for larger version

Name:	DSCN4231.JPG
Views:	100
Size:	888.8 KB
ID:	213101

                            Ami nem a lakásban van, az vagy a pincébe van száműzve, vagy a kocsi csomagtartójában utazik hetekig. A kocsi azért jó, mert bármikor lehet kicsit szerelni
                            Jó hely, mert a feleségem ritkán nyitja ki, pedig mindig van benne alkatrész, ami arra vár, hogy elvigyem valahova, vagy csak megmérjem, letisztítsam......
                            Legutóbb a főtengely csapágyat és szimeringet szedtem ki:

                            Click image for larger version

Name:	DSCN4267.JPG
Views:	98
Size:	987.1 KB
ID:	213102Click image for larger version

Name:	DSCN4268.JPG
Views:	105
Size:	847.5 KB
ID:	213103

                            Komment


                            • Lemezjáték
                              Lemezjáték kommentje
                              Editing a comment
                              Nekem nagyon szimpatikus az elszántságod!...Én is szereltem Danuvia blokkot a konyhaasztalon, és egy hétvégén az ölünkből kanalaztuk a levest, és raktam össze Pannónia blokkot egy amúgy jobb sorsra érdemes íróasztalon, szóval, tudom, miről beszélsz...

                            #59
                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem tudom elképzelni a járművek felújítását forgácsolás nélkül,ezért szoktam feltenni az alkalmi áron,általam éppen megfelelőnek vélt,esztergapad hirdetéseket,mert hátha valaki közületek szeretne egy gépet,hogy ne kelljen kuncsorogni,hogy valaki elkészítse a kívánt munkát.

                            Józsi Bátyám, ez kedves is tőled, de ne felejtsd, ha nekem volna pénzem venni egy esztergát, és a veterános cuccaimon kezdeném el megtanulni a szakmát, az sok selejtként elhajított alkatrészbe fájna...

                            Komment


                              #60
                              martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              az orosz videókon a tömítéseket úgy szokták visszarakni, hogy mindkét oldalát jól megkenik pasztával. Van ennek bármi gyakorlati jelentősége. Elvileg elég lenne maga a paszta is, vagy magának a tömítésnek a vastagságára is szükség van?Gondolom önmagában a tömítés nem elég.
                              Itt most nem csak a hengertalp tömítésre gondolok, hanem a váltó fedél, vezérlés fedélre is....
                              Szerintem a pasztával két oldalról megkent tömítés annyiból jobb, hogy a tömítendő fémfelületek felületi hibáit (pl. marógépen készített felületek érdességét) kitölti a paszta (én Loctite 5920-at használok), és ezért javít az esetleges olaj szivárgáson.

                              Kevésbé bonyolult motoron használtam (Pannónia blokkfelek összerakása, és deklik felrakása), de azóta tiszta a blokkom. Tovább megyek! Nem tettem bele papír tömítést, csak a pasztát, ami sziloplaszt szerű vöröse színű, és elég nagyon vékonyan kenni, szétszedésnél, pedig a hártyát simán le lehet húzni, esetleg kicsit dörzsölgetve leszedni a felületről.

                              A tömítés vastagsága viszont számíthat ott, ahol van tengely irányú illesztés! Pl. a blokk középnél ki kellett vennem a főtengely és a sebváltó csapágyak házából annyi hézagoló alátétet, amilyen vastag előtte a papírtömítés vastagsága volt!!! (A dekliknél ez nem számított, a sebváltó tengelye, a berúgókar tengelye nem érzékeny ennyi elmozdulásra.

                              Én ezekhez a négyütemű orosz vasakhoz nem értek, csak messziről csodálom őket.

                              Megítélésem szerint a hengertalpnál talán nem sokat számít ez a vastagság, amúgy is borzalmas tűréssel-illesztéssel készítették őket az oroszok...
                              Hengerfejnél a hő miatt nem elég a paszta, de a szelepfedél háznál szerintem nem érdekes az a vastagság.
                              A váltó fedélt nem ismerem, de ha abba nincsen csapágyazva, és hossz irányban illesztve, akkor az sem gond... (Próbálok elképzelni egy váltó fedelet, pl. Pannónia, ott ez nem gond...)

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X