Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dnepr MT11 - 1986
Collapse
X
-
bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA tied mikori? Az enyém az 1693.-ik , 1953 októberi..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
A BMW szimplán befektetés, mint mikor mások egy festményt vásárolnak...Én ehhez értek és érzelmi szálak is kötnek a típushoz, anno a 80-as évek végén volt ilyenem...Az oldalkocsisban pedig az Ural a kedvenc, már leírtam itt a sztorit a Motorvétel Lengyelországban című topic-ban, hogy miképp lett Uralból Suzuki...Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2017 dec. 16, 12:24.
- 2 likes
Komment
-
bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBMW szimplán befektetés,"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Szervusztok ismét!
Mindenkinek nagyon boldog új évet, és sok fémalkatrészt kívánok!
Szerencsére a látszat csalt, és hiába indult nagyon könnyen és működött szépen a motor, azért az ukrán technika nem tudja magát meghazudtolni, és a sok előttem járó tapasztalatára sem tudok rácáfolni. Lassan írom össze a hibalistát és a kérdések is egyre gyűlnek.
Leszedtem a karburátort, mert orrán száján folyt. Hiányzott az úszó szelepének gumi tömőgyűrűje. Rendeltem egy javítókészletet, most már tudom, hogy a kínai verziót . Ebben már az új kúpos végű szelep van, az eredeti PEKAR-ban még a régi gyűrűs megoldás. Az úszó fehér színű, és az ülepítő tömítése is egy másik rugalmasabb anyagból készült.
Szépen mindent kitisztítottam, és összeraktam. Ami feltűnt, hogy a két karburátor nem azonos anyagból van, teljesen más az aluminium árnyalata, a képeken talán látszik. De a fúvókákat sem lehetett csak úgy felcserélni, egyszerűen egyik nem ment bele a másik menetébe, sőt és a súbert sem....ezek rejtélyes dolgok, de ez van.
A szívócsonkra rendeltem egy közdarabot, ami nem engedi, hogy a karburátor felforrósodjon, ehhez még vágtam két-két darab tömítést Ferolite NAM30-ból, az orosz túl bumfordinak tűnik nekem, és nincs is négy darabom. (ha esetleg nem ez a tuti sikítsatok)
És gyorsan utánajártam amit valaki említett a fórumon, hogy az öngyújtó töltőszelepének tömítése jó az úszó tűjére. Úgy néz ki jó, szépen ráfekszik, de hogy az anyaga mit bír, azt nem tudom.
Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 jan. 08, 15:04.
- 4 likes
Komment
-
Hengerfej
Leszedtem a hengerfejet. Első ránézésre nem tűntek szörnyűnek, az látszik, hogy az egyikben szebb volt az égés, mint a másikban.
A szelepeket benzinnel leteszteltem, mind áteresztett. Újabb ukrán csoda, a szelepék szétnyomta a felette fekvő szelepszár részt, ezért nem lehetett áthúzni a szelepszárat a szelepvezetőn.......jó kis anyag. (a képen azt hiszem jól látszik) A szelepvezetők szürkeöntvénynek tűnnek, de nem olyanok, mint a gyári dnepr szelepvezetők...Ezek cserélve lesznek autó szelepre és szelepvezetőre, ezeket, majd részletezem. A szelepüléket szeretném öntvényre cserélni, ezt is még meglátjuk. A szelep nyomórudak nem egyforma hosszúak, de laikusként ez nem hiszem, hogy gondot jelenthet, hiszen a szelephézagokat úgyis be kell állítani, gondolom a szelepemelésen meg nem változtat. (javítsatok ki ha tévednék). A szeleprugók sem egyforma magasak, de nincsenek eltörve, kiszolgáltak 28ezer kilométert, ezeket nem bántom. Jó lenne cserélni az Ural-Zentrale "törésbiztos" rugóira, de ezt későbbre hagyom, erre most sajnálom a pénzt.
Szelephimba
Na és van nekünk egy szelephimbánk. Ki vannak kopva rendesen, kotyognak jobbra balra, amikor szétszedtem és láttam, hogy belül van egy bronz (?) persely, megörültem, gondoltam ez azt jelenti gondoltak a kopásra, és a javíthatóságra. De amikor átnéztem vettem észre, hogy a perselyben levő krómozott (?) tengely szintén kikoptatta az átmenő csavart!!?? Ez persze nem tűnik úgy mintha javítható lenne. Nem is értem miért van egy mozgó alkatrész egy szintén mozgó alkatrészre rögzítve. Vagy tévednék, lehet hogy a krómozott tengelynek nem szabadna mozognia a helyén??? Az anya meghúzása után a két belső alátét/távtartó szerepe lenne fixálni a tengelyt? Valaki tudja?
A szelephézag állító csavarok menete mind el volt nyalva, a jó csavar menetrészek pedig kotyognak a himba menetében. Ez normális?
Az alsó szeleptányér belsejét a belső rugő beszakította. Az alsó tányér alatt nem az eredeti puha alátét, hanem egy fém volt.
Hengerfej tömítés
van egy gyári réz, amiről Nemes Pista barátunk azt írta nem tömít. Elég merev az anyag, tényleg nem úgy tűník, mintha el tudná látni a szerepét
Van egy gyárilag aluminium hengerfej tömítés, ez már puhább. Ez vajon tömít rendesen?
Megoldásnak Nemes Pista az Opel Astra C16nz motorkódú tömítést ajánlotta (ilyen a BGA CH5313), de ez a tömítés 2mm vastag. Vajon ez azt jelenti, hogy valamennyit le kell akkor esztergálni a hengerből, hogy a kompresszióviszony megmaradjon? Persze ehhez azt is tudni kellene, hogy mennyire nyomódik össze. Kinek mi a tuti, kinek mi vált be?
Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 jan. 08, 23:18.
- 6 likes
Komment
-
martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA szelepüléket szeretném öntvényre cserélni,"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Ja igen, lehet képzavarban vagyok. Szelepülék "cast steel".
De ha valakinek van ennél jobb ötlete, ne tartsa magában.
Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 jan. 10, 11:49.
Komment
-
martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede laikusként ez nem hiszem, hogy gondot jelenthet,
Tényleg eszméletlen kihívás egy ilyen orosz (ukrán) vas rendberakása...Minden tiszteletem azoké akik megküzdenek vele!
Szívesen segítenék ha tudnék, de az én tudásszintem a Csepel, Pannónia, Izs kategóriájú motorokhoz elég csak valamennyire...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 jan. 10, 18:59.
- 1 like
Komment
-
pedig laikus vagyok, a "mindent szét akarok szedni, hogy megértsem" típusú emberek családfájához tartozom és ez a motor, most minden ilyen irányú kíváncsiságom kielégíti elég fejtörést ad, hogy lekössem magam. Az egyetlen dolog, ami kissé elszomorít, hogy míg egy japán motornál egy-egy probléma megoldása, felszámolása egyet jelent azzal, hogy többet nem kell vele foglalkozni, itt a megmunkálás és anyagminőség miatt szinte már a következő nagygenerálon gondolkozik az ember.....de egye fene, unatkozni a legrosszabb.
Nekem is volt izs-em, egyszerűen imádtam az egyszerűségét, jó értelemben. Szerettem szerelni és motorozni is vele.
- 6 likes
Komment
-
martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚgy néz ki jó, szépen ráfekszik, de hogy az anyaga mit bír, azt nem tudom.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA szelepvezetőt talán,a szelepfészket csak acélra.az ólommentes benzin miatt !
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez lehet rossz minőségű olaj,és nem időben végzett olajcsere is,mindkettő olajszivattyúcserét kíván
martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea jó csavar menetrészek pedig kotyognak a himba menetében. Ez normális?Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 jan. 14, 17:13."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
wsievers köszönöm amiket írtál....
nem jelentkeztem eddig, mert a szétszedéssel bajlódom. Érdekes, hogy a neten mindig csak az összerakásról vannak dokumentációk, videók. A szétszedés úgy látszik egy magányos, barmolós, anyázós és koszos folyamat Mint valami tűzkeresztség, amin mindenkinek át kell esnie, most viszont elakadtam. Egyrészt a lendkerék 36-os csavarja okoz fejtörést, de ezt megoldom. Egy hibát már elkövettem, előbb szedtem ki a főtengely csapágytámaszának csavarjait, és utána láttam neki a kuplungtárcsák és lendkerék leszedésének. Hiba volt. Szóval csavarok vissza, aztán lehet erőlködni, ütvecsavarhúzózni, meg fogcsikorgatva ráfeszülni a kuplungra. A Dnepr szerszámkészletben van egy 36-os kulcs, de mivel lapos, ezért nem lehet rátenni az anyára, vajon akkor ez hova való?
Na de amivel elakadtam, a rükverc váltókar tengelye. Sehogyan sem jön ki, azt látom, hogy befele kell kihúzni, látom, hogy van a tengelyen egy vájat, gondolom abba beleakad valami, ami a helyén tartja, de kívülről nem látszik semmilyen csavar ami kitekerhető lenne. Viszont találtam egy képet, amin ki van szedve az a kis fém pöcök, ami a kuplung fedelet pozicionálja, lehetséges, hogy ez egyben a tengelyt is a helyén tartja, és most ki kéne szednem valahogy. Mivel szép szóval nem jött ki, ezért előbb inkább kérdezek...
- 1 like
Komment
Komment