Vettem egy Dnepr-t, hozzányúlok, innentől kezdve nem én irányítom az eseményeket...
Kiírta a veterán fórum, hogy egy hónapja nem szóltam hozzá, úgyhogy tényleg nem húzhatom tovább, el kell kezdenem írni, különben a feledés homályába vesznek a szereléssel kapcsolatos dolgok, amik később talán az emberiség túlélésének kulcsát rejtik, szóval
Kedves naplóm!
Nem emlékszem, miért vettem meg. Arra emlékszem, hogy napokig őrlődtem, hogy milyen motorra váltsak, és a hosszas, alapos és jól átgondolt érv-ellenérv rendszeréből úgy látszik ez tűnt a leglogikusabb lépésnek. De a döntés helyességén utólag kár agyalni, ha most kinézek az íróasztal mellől a második emeltről, ott áll egy csodaszép kék Dnepr, és csak arra vár hogy foglalkozzak vele.
Itthon szétnézve a hirdetések között, úgy vettem észre kétféle Dnepr/Ural van, az okmányok nélküli - mindenféle ígéretekkel - viszonylag olcsón, és a magyar rendszámos, de már felújított egy millió forint körül. Én papírozható, indítható, felújítandó motort szerettem volna. Feltúrtam az internetet, már minden román/erdélyi, szlovák, cseh hirdetést kívülről fújtam, amikor beugrott, hogy Lengyelország nincs is olyan messze, érdemes lenne megpróbálni, és rögtön meg is találtam a nekem való motort. 1986-os Dnepr mt11, oldalkocsival, működőképes állapotban, 28ezer kilométerrel.... (vételár 340 ezer)
Eleinte féltem, hogy a tulaj elzárkózik, mert külföldi vagyok, de már adott el korábban autót külföldre és teljesen nyitott volt, küldött nekem fotókat, küldtem neki foglalót, majd két barátommal egy három személyesnek mondott platós kis Mazdával nekivágtunk az útnak. A kisteherautó, csak papíron volt három személyes, ugyanis a középen ülő a váltó kemény púpján volt kénytelen utazni, kissé behúzott fejjel. Nem volt egy kéjutazás, valamivel több mint ötszáz kilométer oda, eltévedésekkel, egy szűk kabinban, nyolcvanas utazóval. A végére kiabáltunk a motorzúgás miatt, erős testszaggal küzdöttünk, de ennél jobb bulit nem is lehet kitalálni hétvégére. Mindenki kicsit kiszakadhatott a gyerekzsivajból, egy nap lógás (üzemanyag, matricák kb 40 ezer)
Odaértünk a tulaj kedves volt, megállás nélkül magyarázott lengyelül, elmutogatta, hogy az olaj alul folyik, de felül folyamatosan utána kell tölteni fontos hogy a két gyertya egyforma legyen - otthon mikor kitekertem persze különbözőek voltak - büszkén bemutatta a kipufogóra szerelt vízelzáró gömbcsapot, és mutatta, hogy micsoda ÁTTRÁKCIJE két keréken, felemelt oldalkocsival menni, nyitott kipufogóval! A motor amúgy szinte teljesen gyári állapotban volt, látszott, hogy nem napi szinten használta. Igaz igyekeztem felkészíteni magam az ukrán minőségre, és elég fórum hozzászólást és fotót láttam, hogy tudjam mire számítsak, de mégis mellbe vert ez a rusztikusság. Nem túloz senki aki traktornak nevezi. Kipróbáltam, de mint itthon kiderült csak az egyik henger ment....de ment
Kis alkudozás, motor platóra fel, irány haza, újabb ötszáz kilométer zsibbadás, hülyülés, kólaivás.....
Az adásvételről: A honosításhoz egy már korábban az EU-n belül forgalomba helyezett motorra van szükség, (ha nem EU-ból jön, akkor teljesítenie kell az épp aktuális EU károsanyag normát) forgalmival, törzskönyvvel, adásvételivel. Az adásvételi elég ha megfelel az adott országban elvárt adásvételinek, ami a lengyeleknél gyakorlatilag nem létezik, egy papírfecni, én eladtam, ő megvette....ami nálunk megy adásvételi címszó alatt az egy röhej, csak arra jó, hogy bele lehessen kötni....
A honosítást itthon nem én intéztem, elolvasva a menetét és néhány horror történetet, érdemes megbízni valakit aki bejáratos a Mozaik utcába, vagy ahova viszed. ("Márka független kis műszaki állomások nem vizsgáztathatják a járművet. (Budapesten Vas Gereben utcai NKH állomás vagy Mozaik utcai NKH állomás ahol egyedi forgalomba helyezése műszaki vizsgálatot végeznek").
A vizsgaállomáson azt mondták Dnepr 16 van a rendszerben de Dnepr 11 nincs, most már van, és minden leendő Dnepr tulajdonostól elnézést, mert a következő adatokkal szerepel: DNYEPR MT-11, 32Kw (32lóerő helyett). Ha minden igaz nem befolyásolja a biztosítást, mert a "0-37 kW közötti gépjárművek" kategóriába esik így is.
Pár nap és 100ezer Ft. (műszaki vizsga, törzskönyv, forgalmi, rendszám, reg. adó)
biztosítás évente kb. 7000 Ft
Amit még megtudtam, hogy parkolni ingyen lehet vele, mert bár három kereke van, de a kétkerekű motorkerékpárok közé sorolják.
Úgy tervezem mindenfélét lejegyzek, amivel találkozom felújítás közben, mindenki írjon amit a szíve diktál, akár olyat, hogy "ha nem értesz hozzá minek csinálod...." vagy "persze pénzért mindent lehet...." vagy "ezt rossz nézni..." szóval bármi jöhet,nem veszem a lelkemre, én döntöttem úgy, hogy felmerészkedek az internet lenyűgöző és félelmetes világába...
Folyt. köv.
Kiírta a veterán fórum, hogy egy hónapja nem szóltam hozzá, úgyhogy tényleg nem húzhatom tovább, el kell kezdenem írni, különben a feledés homályába vesznek a szereléssel kapcsolatos dolgok, amik később talán az emberiség túlélésének kulcsát rejtik, szóval
Kedves naplóm!
Nem emlékszem, miért vettem meg. Arra emlékszem, hogy napokig őrlődtem, hogy milyen motorra váltsak, és a hosszas, alapos és jól átgondolt érv-ellenérv rendszeréből úgy látszik ez tűnt a leglogikusabb lépésnek. De a döntés helyességén utólag kár agyalni, ha most kinézek az íróasztal mellől a második emeltről, ott áll egy csodaszép kék Dnepr, és csak arra vár hogy foglalkozzak vele.
Itthon szétnézve a hirdetések között, úgy vettem észre kétféle Dnepr/Ural van, az okmányok nélküli - mindenféle ígéretekkel - viszonylag olcsón, és a magyar rendszámos, de már felújított egy millió forint körül. Én papírozható, indítható, felújítandó motort szerettem volna. Feltúrtam az internetet, már minden román/erdélyi, szlovák, cseh hirdetést kívülről fújtam, amikor beugrott, hogy Lengyelország nincs is olyan messze, érdemes lenne megpróbálni, és rögtön meg is találtam a nekem való motort. 1986-os Dnepr mt11, oldalkocsival, működőképes állapotban, 28ezer kilométerrel.... (vételár 340 ezer)
Eleinte féltem, hogy a tulaj elzárkózik, mert külföldi vagyok, de már adott el korábban autót külföldre és teljesen nyitott volt, küldött nekem fotókat, küldtem neki foglalót, majd két barátommal egy három személyesnek mondott platós kis Mazdával nekivágtunk az útnak. A kisteherautó, csak papíron volt három személyes, ugyanis a középen ülő a váltó kemény púpján volt kénytelen utazni, kissé behúzott fejjel. Nem volt egy kéjutazás, valamivel több mint ötszáz kilométer oda, eltévedésekkel, egy szűk kabinban, nyolcvanas utazóval. A végére kiabáltunk a motorzúgás miatt, erős testszaggal küzdöttünk, de ennél jobb bulit nem is lehet kitalálni hétvégére. Mindenki kicsit kiszakadhatott a gyerekzsivajból, egy nap lógás (üzemanyag, matricák kb 40 ezer)
Odaértünk a tulaj kedves volt, megállás nélkül magyarázott lengyelül, elmutogatta, hogy az olaj alul folyik, de felül folyamatosan utána kell tölteni fontos hogy a két gyertya egyforma legyen - otthon mikor kitekertem persze különbözőek voltak - büszkén bemutatta a kipufogóra szerelt vízelzáró gömbcsapot, és mutatta, hogy micsoda ÁTTRÁKCIJE két keréken, felemelt oldalkocsival menni, nyitott kipufogóval! A motor amúgy szinte teljesen gyári állapotban volt, látszott, hogy nem napi szinten használta. Igaz igyekeztem felkészíteni magam az ukrán minőségre, és elég fórum hozzászólást és fotót láttam, hogy tudjam mire számítsak, de mégis mellbe vert ez a rusztikusság. Nem túloz senki aki traktornak nevezi. Kipróbáltam, de mint itthon kiderült csak az egyik henger ment....de ment
Kis alkudozás, motor platóra fel, irány haza, újabb ötszáz kilométer zsibbadás, hülyülés, kólaivás.....
Az adásvételről: A honosításhoz egy már korábban az EU-n belül forgalomba helyezett motorra van szükség, (ha nem EU-ból jön, akkor teljesítenie kell az épp aktuális EU károsanyag normát) forgalmival, törzskönyvvel, adásvételivel. Az adásvételi elég ha megfelel az adott országban elvárt adásvételinek, ami a lengyeleknél gyakorlatilag nem létezik, egy papírfecni, én eladtam, ő megvette....ami nálunk megy adásvételi címszó alatt az egy röhej, csak arra jó, hogy bele lehessen kötni....
A honosítást itthon nem én intéztem, elolvasva a menetét és néhány horror történetet, érdemes megbízni valakit aki bejáratos a Mozaik utcába, vagy ahova viszed. ("Márka független kis műszaki állomások nem vizsgáztathatják a járművet. (Budapesten Vas Gereben utcai NKH állomás vagy Mozaik utcai NKH állomás ahol egyedi forgalomba helyezése műszaki vizsgálatot végeznek").
A vizsgaállomáson azt mondták Dnepr 16 van a rendszerben de Dnepr 11 nincs, most már van, és minden leendő Dnepr tulajdonostól elnézést, mert a következő adatokkal szerepel: DNYEPR MT-11, 32Kw (32lóerő helyett). Ha minden igaz nem befolyásolja a biztosítást, mert a "0-37 kW közötti gépjárművek" kategóriába esik így is.
Pár nap és 100ezer Ft. (műszaki vizsga, törzskönyv, forgalmi, rendszám, reg. adó)
biztosítás évente kb. 7000 Ft
Amit még megtudtam, hogy parkolni ingyen lehet vele, mert bár három kereke van, de a kétkerekű motorkerékpárok közé sorolják.
Úgy tervezem mindenfélét lejegyzek, amivel találkozom felújítás közben, mindenki írjon amit a szíve diktál, akár olyat, hogy "ha nem értesz hozzá minek csinálod...." vagy "persze pénzért mindent lehet...." vagy "ezt rossz nézni..." szóval bármi jöhet,nem veszem a lelkemre, én döntöttem úgy, hogy felmerészkedek az internet lenyűgöző és félelmetes világába...
Folyt. köv.
Komment