Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dnepr MT11 - 1986

    Vettem egy Dnepr-t, hozzányúlok, innentől kezdve nem én irányítom az eseményeket...
    Kiírta a veterán fórum, hogy egy hónapja nem szóltam hozzá, úgyhogy tényleg nem húzhatom tovább, el kell kezdenem írni, különben a feledés homályába vesznek a szereléssel kapcsolatos dolgok, amik később talán az emberiség túlélésének kulcsát rejtik, szóval

    Kedves naplóm!

    Nem emlékszem, miért vettem meg. Arra emlékszem, hogy napokig őrlődtem, hogy milyen motorra váltsak, és a hosszas, alapos és jól átgondolt érv-ellenérv rendszeréből úgy látszik ez tűnt a leglogikusabb lépésnek. De a döntés helyességén utólag kár agyalni, ha most kinézek az íróasztal mellől a második emeltről, ott áll egy csodaszép kék Dnepr, és csak arra vár hogy foglalkozzak vele.

    Itthon szétnézve a hirdetések között, úgy vettem észre kétféle Dnepr/Ural van, az okmányok nélküli - mindenféle ígéretekkel - viszonylag olcsón, és a magyar rendszámos, de már felújított egy millió forint körül. Én papírozható, indítható, felújítandó motort szerettem volna. Feltúrtam az internetet, már minden román/erdélyi, szlovák, cseh hirdetést kívülről fújtam, amikor beugrott, hogy Lengyelország nincs is olyan messze, érdemes lenne megpróbálni, és rögtön meg is találtam a nekem való motort. 1986-os Dnepr mt11, oldalkocsival, működőképes állapotban, 28ezer kilométerrel.... (vételár 340 ezer)





    Eleinte féltem, hogy a tulaj elzárkózik, mert külföldi vagyok, de már adott el korábban autót külföldre és teljesen nyitott volt, küldött nekem fotókat, küldtem neki foglalót, majd két barátommal egy három személyesnek mondott platós kis Mazdával nekivágtunk az útnak. A kisteherautó, csak papíron volt három személyes, ugyanis a középen ülő a váltó kemény púpján volt kénytelen utazni, kissé behúzott fejjel. Nem volt egy kéjutazás, valamivel több mint ötszáz kilométer oda, eltévedésekkel, egy szűk kabinban, nyolcvanas utazóval. A végére kiabáltunk a motorzúgás miatt, erős testszaggal küzdöttünk, de ennél jobb bulit nem is lehet kitalálni hétvégére. Mindenki kicsit kiszakadhatott a gyerekzsivajból, egy nap lógás (üzemanyag, matricák kb 40 ezer)
    Odaértünk a tulaj kedves volt, megállás nélkül magyarázott lengyelül, elmutogatta, hogy az olaj alul folyik, de felül folyamatosan utána kell tölteni fontos hogy a két gyertya egyforma legyen - otthon mikor kitekertem persze különbözőek voltak - büszkén bemutatta a kipufogóra szerelt vízelzáró gömbcsapot, és mutatta, hogy micsoda ÁTTRÁKCIJE két keréken, felemelt oldalkocsival menni, nyitott kipufogóval! A motor amúgy szinte teljesen gyári állapotban volt, látszott, hogy nem napi szinten használta. Igaz igyekeztem felkészíteni magam az ukrán minőségre, és elég fórum hozzászólást és fotót láttam, hogy tudjam mire számítsak, de mégis mellbe vert ez a rusztikusság. Nem túloz senki aki traktornak nevezi. Kipróbáltam, de mint itthon kiderült csak az egyik henger ment....de ment

    Kis alkudozás, motor platóra fel, irány haza, újabb ötszáz kilométer zsibbadás, hülyülés, kólaivás.....


    Click image for larger version

Name:	DSC_0014.JPG
Views:	359
Size:	876.9 KB
ID:	208062

    Az adásvételről: A honosításhoz egy már korábban az EU-n belül forgalomba helyezett motorra van szükség, (ha nem EU-ból jön, akkor teljesítenie kell az épp aktuális EU károsanyag normát) forgalmival, törzskönyvvel, adásvételivel. Az adásvételi elég ha megfelel az adott országban elvárt adásvételinek, ami a lengyeleknél gyakorlatilag nem létezik, egy papírfecni, én eladtam, ő megvette....ami nálunk megy adásvételi címszó alatt az egy röhej, csak arra jó, hogy bele lehessen kötni....
    A honosítást itthon nem én intéztem, elolvasva a menetét és néhány horror történetet, érdemes megbízni valakit aki bejáratos a Mozaik utcába, vagy ahova viszed. ("Márka független kis műszaki állomások nem vizsgáztathatják a járművet. (Budapesten Vas Gereben utcai NKH állomás vagy Mozaik utcai NKH állomás ahol egyedi forgalomba helyezése műszaki vizsgálatot végeznek").
    A vizsgaállomáson azt mondták Dnepr 16 van a rendszerben de Dnepr 11 nincs, most már van, és minden leendő Dnepr tulajdonostól elnézést, mert a következő adatokkal szerepel: DNYEPR MT-11, 32Kw (32lóerő helyett). Ha minden igaz nem befolyásolja a biztosítást, mert a "0-37 kW közötti gépjárművek" kategóriába esik így is.

    Pár nap és 100ezer Ft. (műszaki vizsga, törzskönyv, forgalmi, rendszám, reg. adó)
    biztosítás évente kb. 7000 Ft

    Amit még megtudtam, hogy parkolni ingyen lehet vele, mert bár három kereke van, de a kétkerekű motorkerékpárok közé sorolják.

    Úgy tervezem mindenfélét lejegyzek, amivel találkozom felújítás közben, mindenki írjon amit a szíve diktál, akár olyat, hogy "ha nem értesz hozzá minek csinálod...." vagy "persze pénzért mindent lehet...." vagy "ezt rossz nézni..." szóval bármi jöhet,nem veszem a lelkemre, én döntöttem úgy, hogy felmerészkedek az internet lenyűgöző és félelmetes világába...

    Folyt. köv.
    Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2017 dec. 01, 19:15.
    zahi, bazsimoci és 13 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Kedves Zsolt! Maradjon meg az elhatározásod , járd végig a rögös utat és jó motorozást. Annak a gépnek is igazi Motor hangja van!

    Komment


      #3
      Szia zsolt
      martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mindenki írjon amit a szíve diktál, akár olyat, hogy "ha nem értesz hozzá minek
      dadadada....
      Na én ilyent nem írok és mondok .
      Egyszerüen örülok nekeked ahogy döntöttél és ráadásul oldalkocsis, ez jobb mint egy rossz nő!

      Ne felejtsd el a ok. fogat se nem autó se nem motor.
      Egy keveset otthon vagyok az MZ ok -ban ,szivesen segitek ,csak irjál.

      Komment


        #4
        Hát Zsolt, tisztán látszik, Neked is van valami fejlövésed...Nagyon tetszett, amit írtál, meg nyilván az, amit végigcsináltál, csináltatok! Örömmel várom a beszámolóidat.

        Én az Izs 49-re kattantam be, és hasonló gondolatköröket futottam be mielőtt sikerült egyet szereznem, igaz itthon, de legalább nem olcsón.

        Szóval, Isten hozott a Clubban!

        Komment


          #5
          Gratulálok a motorodhoz! Én anno a nehezebbik utat kezdtem el, és még nem értem a végére. Talán jövő tavasszal már az enyém is hívatalosan közlekedhet az utakon...Addig is, ahová megyek vele, ott nincs szükség utakra!
          Viszont az eltelt idő arra jó volt, hogy közben kétszer felújítottam a motort, és minden létező dokumentumot felhajtottam hozzá.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 dec. 01, 23:58.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Ezt rossz nézni , hogy pénzért mindent lehet . De ha nem értesz hozzá , minek csinálod ? ......

            Komment


              #7
              Köszönöm a bíztatást!

              Először is: keresem azt a márkatársat, akit az "ipari kamera" rögzített, mikor meglátogatta a motorom és feltehetőleg nem lakik tőlem öt percnél messzebb. "szigorúan erotikamentes szakmázás" jeligére.
              Click image for larger version

Name:	UDE_895.JPG
Views:	297
Size:	309.1 KB
ID:	208113

              Már volt alkalmam menni a motorral, Pomázról a Mozaik utcai vizsgaállomásra, majd haza majd 20km-t mentem forgalomban (még a lengyel rendszámmal).
              A 40 hatvannak tűnik az 50 nyolcvannak , pont erre van szükségem, az ezeregyes suzukin az ember észre sem veszi az állandó gyorshajtást...
              Minden működik, mindig első rúgásra indult, úgy néz ki a generátor is tölt. a karburátorok orrukon-szájukon folynak. Azóta már leszedtem őket, és mindkét tűszelepről hiányoztak a gumitömítések.
              A blokk sehol sem folyik - nem hazudok! na jó ez így nem hihető, a szelepemelő rúd talptömítésénél kicsit kifújja az olajat - a váltó és hátsó hajtás azonban igen.
              Kezd az a gyötrő kétkedés megfogalmazódni bennem, hogy minek szétszedni valamit, ami -látszólag? - jól működik? Rengeteg fórumot elolvasva, és látva azt a sok szörnyűséget amiket az anyagminőség és a korábbi tulajok tudnak okozni, úgy álltam neki ennek a motornak, hogy úgyis fel kell újítani, pláne 28ezer km-nél. A hengerfejeket már leszedtem és első pillantásra nagyon szép állapotban vannak.....holnap méricskélek, a hengert, dugattyút is átnézem....

              Arra gondoltam egységenként leírom mit találtam és mit szándékozok csinálni, hogy ha valakinek van tanácsa, vagy lebeszélne valamiről, megtehesse

              Komment


                #8
                Kedves Zsolt!

                Gratulálok a motorodhoz,a helyedben még nem szedném szét,mert írásaid alapján működőképes,sőt műszaki is lett rajta.Motorozgatnék vele,bár ebben a hideg időben nem túl egészséges,de mondjuk úgy,-amikor jól esik.A lerótt Km.-ek alatt megmutatná magát,kijönnének a hibák és akkor,amikor már kiismerted és tudod,hogy "hol viszket neki",-nos akkor már el lehetne gondolkodni azon,hogy mit kell feljavítani rajta.

                Amíg gyakorolgatsz vele,-kóstolgatod,addig be lehetne gyűjteni a szakirodalmat,az esetlegesen számbavehető alkatrész forrásokat,márkatársak ismereteit és javítási tanácsait és módszereit és akkor talán könnyebb lehetne a dolgod.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #9
                  Használat közben nézegesd az olajat.

                  Komment


                    #10
                    Hali! Én lábon jöttem haza Katowicéből ezzel ni:


                    Click image for larger version  Name:	P7220002.JPG Views:	1 Size:	575.3 KB ID:	208156

                    Komment


                      #11
                      bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én lábon jöttem haza Katowicéből ezzel ni:
                      Úgy látom:nem lett a szíved csücske.....
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Hali! Én lábon jöttem haza Katowicéből ezzel ni:
                        minden elismerésem! és egyhuzamban? Lengyelországban nagyon jók az utak, Szlovákiában pedig nagyon rosszak...

                        Komment


                          #13
                          Reggel kilenckor indultam Katowice-ből és este 7-kor Pesten voltam. Az utak jók voltak mindenhol, Beszterce és Zólyom között vadiúj gyorsforgalmi út vezet.Másnap délelőtt mentem haza, összesen 550km-t motoroztam hazáig.
                          Attached Files

                          Komment


                            #14
                            És nem szeretted meg?
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              Az Ural nekem jobban bejön... És nemrég vettem egy R25/3-as BMW-t, most arra koncentrálok.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X