Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A szelepfészek a hengerfejemben sárgaréz. Kivenni nem nagy feladat, viszont miből csináljak újat? A régi autók öntött vas hengerfejjel készültek és ott a hengerfej anyagából volt kimarva a szelepfészek. Az öntött vas szelepfészek viszont törik és puha, hacsak nem lemez grafitos szerkezetű. Gondoltam autómata acélra. Nem túl kemény, nem is puha, jól megmunkálható és olcsó. Minden sarkon kapni. Főtengely. Az olajnyomást továbbitó csap a főtengely első csapágya(6209) előtt nekem kopott. Valószinűleg a csapágyház lazult ki anno. Ez a csap gyárilag mekkora átmérőlyű? Az enyémből leveszek padon 3 mm-t, csinálok hozzá egy perselyt, 2 százados tulfedéssel rápréselem, kifúrom ahol a furat van de mekkorára köszörüljem vissza? Hajtókarok. Van közöttük majd 10g eltérés. Ezt korrigálom de továbbra sem tudom hogy kell e a fötengelyt köszörülni avagy sem. A válaszokat előre is köszönöm szépen.
Hajtókar ügyben, itt a válasz: http://s001.radikal.ru/i195/1108/e7/35bfb0fa450e.jpg
Mért pont az MTré? Normális K750 nem volt?
Csak szólnék, hogy az egyik ismerősöm 650-esében úgy tört ketté a sonka, mint a templomi ostya.
Ez a csap gyárilag mekkora átmérőlyű?
Amekkorára sikerült félrészegen a gyárban.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 febr. 13, 19:40.
Akkor üdv majdnem szomszéd! Egy 100 km-rel lejjebb, Mengen mellett a szobámban én meg a k750-es blokkját újítom fel!
Ha szelep kell előbb az otthoni kereskedőket kérdezd meg, mert néha jó az áruk és még postával és jobban kijössz. Ha nem, akkor ural zentrale, vagy ural hamburg!
Udv Igor. Neztem az ittenieket. Az az alap gondom hogy a gyári ukrán szelep TOJÁS! A 360 fokbol 180 felfekszik a maradek nem igazán. Nagyjaból zár de.. ebay motowadim 210 próbáltad mar? A magyarban kinált 22ezer /pár Almot dugattyú szettet megvettem 55€ ert postával. Nem vagy messze, valamikor majd ha idő és a munka engedi megleslek...
- - - Updated - - -
Tehát ha jól látom egyik pont a vezérlés a másik a tengelykapcsoló felé néz. Köszönöm. Azert MT mert ezzel szeretnek dolgozni járni. A K750 meg nem rajong a belvárosi dugókért a vas hengerekkel.
- - - Updated - - -
Az "ahogyan felreszegen sikerült a gyárban" nagyon pontos méret, hetfőn be is allitom a köszörüt. Koszonom szepen.
Tekintettel arra, hogy olykor jelentős eltérés van az SKF-katalógus által megadott illesztési méretek és a megvásárolt csapágy tényleges furatátmérője között először mérd meg a csapágyfuratot furatmikróval. A csapméretet ehhez képest illeszd k6-a.
Ha megadod a pontos csapméretet, akkor kikeresem neked a tűréstáblázatból.
Köszönöm a választ, de lehet én fogalmaztam rosszul. A 6209 es csapágy és a főtengely fogaskereke közötti csap átmérőlye érdekelne. Ezen a csapon van egy furat, azon keresztül áramlik az olaj a főtengelybe.
Valahol van MTré főtengely rajzom is, de nem találom most csak a K-750-ét. De amúgyis a méretek tájékoztató jellegűek. Az egyik váltótengely amit vettem, pl. 2mm-rel volt hosszabb, mint a régi. Most hívták fel a figyelmem arra, hogy az előgyujtás se egyforma a két hengeren, a vezérműtengelyek nagy része gyári hibás.
Én azt mondom neked, ha tényleg megbízható motort akarsz, cseréld a blokkot BMW R-45/65 re.
A főtengelyhez a javítóméretek: Alap: 47.975-48.0 or 47.925-47.95 Első javítóméret: 47.725-47.75 Második: 47.475-47.5 Harmadik: 47.225-47.25 Negyedik: 46.975-47.00
A főtengelyhez szerintem ezek a méretek kellenek neked:
Az az alap gondom hogy a gyári ukrán szelep TOJÁS!
Ez egyértelmű...csodálkozol rajta? Bőven lessz még más meglepetésed is.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 febr. 14, 21:00.
Nem ezt a méretet keresem. A fotengelyen van a vezermű fogaskerék. Utána van egy csap egy furattal. Ez a csap a főtengely csapágyházban fut, a csapágyházat 6 csavar fogja fel, ezen a deklin van az olajszivattyu. Ezen a csapon ami a dekniben fut ( a6209es csapágy ahova megy, az elött van ez a futófelület!!! A csapagy illeszteseket fejbol tudom. Ez nem a gogyos csapágy felülete. Ha most sem megy majd akkor kell hogy csinaljak fotot.
K 750. A vezerlesi szoget nem lehet beallitani, mert a vezermű hibasan van tájolva (rossz helyre van marva az íves fészkes retesz a vezermű tengelyen)...nem szeretek más tollával ékeskedni, ezt Vas Csabi mondta nekem is. Mint ahogy az M72 és a K 750 is forraljak égetik az olajat, mindig csak a jobb henger zabálja és az melegszik jobban. Az égésterek asszimezrikusak, ki kell köbölni őket stb stb stb..
R65....tavaly vettem az enyémet. Van benne 13ezer km. Semmi gondja, turazni hasznalom, napi nyüstölésre sajnálom. Ami fontos. .a bmw alap alu öntvényei anyag minöségre NEM JOBBAK a dnepr nél. A ruszki variációnál a megmunkálás a fos. Darabszám, öt éves terv, a szelep himba tengelye csámpás, a hajtokarokat nem egyensulyozták ki. Mondjam még? Tisztában vagyok a gondokkal de ez a hobbim. Jobb mint a kocsmában ülni,...és még ha a szerzámozottság is adott...ez az igazi feladat. Majd latjuk mi lesz belole....
- - - Updated - - -
A ruszki pótalkatrészek...van egy haverom a bajoroknál Csajka buzi, van neki négy. A Csajkárol tudni illik hogy az automata váltót gombokkal kapcsolod a műszerfalrol, a kapcsoló megadta magát, elöregedett a bakelit...rendeltünk újat. Nem fér be...
Utoljára szerkesztve a következő által: Nemes Pista; 2015 febr. 14, 22:49.
Köszönöm szépen. Igen ez az a méret. Az én főtengelyemen ez már csak 33, 1- és 33, 5 között van valahol. A gumigyűrűt én is beszúrom. Azt hiszem van belőle Viton. A szelepfészek anyaga...eelolvastam a német fórumot. Öntvény csőböl vagy anyagból csinálják. Bevált. A sárgarézzel idekint sincsenek megelégedve. Jovő héten delutanos vagyok ugyhogy indul a buli. Ha valakit erdekel teszek fel képeket szívesen.
Találtam hozzá rajzokat méretezve, ha kell. Valahol megvan nekem a kiütőszerszám rajza is, két napja keresem.
650 es csak a baráti körömben van, nekem csak egy 750 van. Viszont gépkönyvem van mindenhez, mindenféle földönkívüli nyelveken.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
A kiutő szerszámot megcsinálom, az nem gond, viszont a szelep fészek mérete érdekelne. Kivancsi vagyok hogy mi az elmélet és a gyakorlat közötti külömbség ' ukrán' módra. Sokat segítettél a 34 es csappal. Az volt a fő gondom.
Komment