Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • mátéapu
    replied
    A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A keresztszánnak egészen a nóniuszáig ki kellene jönnie?
    Elvileg igen de egy 50-60-éves szerkezettől ne várj csodát ,nekem is hasonló a szánom kopott !
    Nagyobb átmérőjű anyagnál lazíts az állítócsavarokon utána ismét szabályozd be a megszokott szorosságra,egyébként fel kellene ujjítani a gépet mikor korlátozódik a szánok pontossága,de"szegény ember vízzel főz"ha teljesen kijavítanánk minden hiányosságot : akkor az árából új gépet vehetnénk....

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    Szevasztok! EAN gépemen azt vettem észre, hogy a keresztszán csak a mozgástartományának közepén mozog könnyen. Vagy mondhatom úgy, hogy ott tudom könnyen tekerni. A két végpontot nem is tudom elérni. Pl. magam felé mozgatom a szánt. A lakatszekrény olajbetöltő nyílásának fedelét mikor elérem már kb. onnan nehéz mozgatni. Levettem a késtartót, kés szánt. Próbáltam többet látni a keresztszán orsójából. Amennyire látom nincs eltömődve forgáccsal. Valakinek van esetleg ötlete, hol keressem még a hibát? A keresztszánnak egészen a nóniuszáig ki kellene jönnie?
    Üdv,
    Laci

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    A hát,ha másért nem,hát azért mert millió terved és ebből adódóan millió problémád van.

    Nekem nagyon sok tokmányom van,egyik sz@rabb mint a másik.Az EAN gépek egy tanműhelyből kerültek hozzám és a tokmányok nagy része is.Nem tudom kik voltak az oktatók de,ha én inas koromban olyasmit műveltem volna a gépekkel amiken dolgoztam,-valószínű,hogy élve megnyúztak volna.A tokmányhátlapok sem nagyon csereszabatosak,egyiken jobban lötyög a menet,mint a másikon,bár a tokmány futását nem a menet garantálja,hanem a menet mögött lévő illesztő felület és az illesztő felület mögött található váll.

    Vannak új tokmányaim is egy páran,de azokat még nem szereltem fel,mert azokhoz a munkákhoz amiket csinálni szoktam megfelelnek a használatosak is.Leginkább egy Lengyel gyártmányú 160-as hárompofást használok,eléggé ki van nyúlva az eleje,de azért egy kis odafigyeléssel elfogadhatóan szalad benne a munkadarab.

    Gondolkoztam már rajta,hogy felszerelek új tokmányt,mert van anyag a hátlaphoz,de kalibereket kellene csinálni a menethez,az illesztőperemhez,-szóval mindig van más,amolyan tűzoltó jellegű munka és minden marad a régiben,-no sebaj majd a 340-es EAN-ra.

    A menetes főorsóvég nem a kedvencem,-talán legjobb a rövid kúpos bajonett záras,ha jól meg van csinálva,akkor nyugodtan lehet cserélgetni,de ahhoz a kúp illesztésre,sőt magára a hátlap anyagára is nagyon oda kell figyelni.A hátlap anyagának a legjobb lenne a gömbgrafitos öntvény,hőkezelve (álmodik a nyomor) de honnan és főleg miből?

    Üdvözlettel:Che


    ( A bakancsot jól fényesítsétek ki és úgy tegyétek az ablakba,-mert a piszkos bakancsot a Mikulás (Joulepukki,vagy mi a fene),nem tolerálja)

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    Egy új 200 as tokmány ? ..mi vagyok én ? milllliomos ?

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Szerintem ár érték arányban a TOS a legjobb nagyon pontos évekig,a céges tokmány most ujj de a régi nyúlott,elszabályzott pofával használom mert nincs finom munka...A magyar tokmány laza illesztésű gyorsan lehet kezelni,viszont szerintem pontatlan....Így elhiszem,hogy kell cserélgetni,ideális lenne egy 200-as az EAN-ra újonan kiórázva szerintem nem vennéd le te sem ,ha befognál egy anyagot és 300-400-hosszon látnád hol hajolt meg:vagy éppen ,hogy simán fut.A kisebb tokmányoknak az a betegségük,hogy hamar nyúlnak és azután "kúposan szorítják az anyagot"harangozik az anyag a tokmányban,sokan emiatt gondolják,nem lehet a gépen leszúrni mert beremeg,sokszor a tokmányban remeg az anyag !!!
    A saját kis gépemen egy lengyel 160-as tokmány van három sor pofával,szerencsémre egy srác pofagyüjtő volt és onnan sikerült szereznem,sajnos 40-évtől idősebb de leszabályozva még mindig használható és a széleshusú pofák miatt jól tart,nem rúgja ki a 2m/m vastag alátétet sem magából..

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Minden tokmánycsere alkalmával vagy szabályozni kell a hátlapot,vagy centírozni,ha
    .....


    na , de mivel én csak úgy tanulom a dolgokat ( főként a magam kárából ) , ezért elmondom mi van ....


    Van egy 160 mm es tos tokmány ami a géppel jött 20 éve . kopott , lötyög ...és a normál pofa már jócskán alacsony a szabályozásoktól , de szeretem mert laza . ez van fent mindig .
    Van egy új 160 mm magyar ( ezen is van hátlap ) , utálom mert akad , szoros - de a precíz dolgokra ezt használom .
    Van 200 mm ( van rajt hátlap ) nagyon kopott , kiszolgált -de van ford.pof. -- ebben szabályozok tárcsát dobot - és akkor teszem fel amikor el kell nyelnie a tokmány furatának a vastagabb munkadarabot .
    Van még egy 200 mm ( hátlap nélkül ) ami valami jobb helyen szolgálhatott , mert azon meg olyanok a pofák , hogy a tetejükre csavarokkal rögzített , különböző formákkal lehet megtoldani .
    Van még 80-100 mm K-B pofákkal és négypofás 120 mm es , 2db ( egyik sima -másik fordított pofás ) ----ezeknek se hátlap , se nyeles hátlap .

    Erre a pontosságra pedig azt mondom , hogy szerencsére kevés amikor egy meglévő tárgyon kell - a befogáshoz képest centrikusan - dolgozni . Azt órázom , az új dolgot meg nem fogom ki amíg minden lehetséges műveletet el nem végzek rajta .

    aztán én meg cserélgetem őket , mint más a gatyát ( vagy még sűrűbben ) ---patronom az nincs , bár már volt , hogy jó lett volna

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hogy ne a tokmányba fogjam a tokmányt ....
    Minden tokmánycsere alkalmával vagy szabályozni kell a hátlapot,vagy centírozni,ha bajonettzáras vagy gyors-csatlakozós akkor 0,05 m/m-jó esetben,a menetesnél 0,2-0,3-m/m-es eltérés lehet tökéletes tisztasággal és szerelési sérülések nélkül !!! Én inkább befogom a tokmányt a másikba.Idősebb gépnél örüljünk ha sikerül jól beállítani,inkább ne vegyük le.....igaz használt kopott tokmánynál úgyis nagyobb a pofanyúlás és a kotyogás akkor lehet cserélgetni:viszont minek??

    Néhány esetben érdemes,ha sok négyszögletest kell esztergálni,vagy ha speciális készülékkel kell dolgozni,patron,körmös-csúcs...? Ilyen esetben megkerülöm a dolgot és a tokmányba fogva oldom meg ,ha nem nagy-sorozatba kell csinálni a munkadarabot,nem éri meg a gép újbóli visszaállítását....

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia mit akarsz ?
    Ha tudsz esztergálni ,akkor hátlapot is tudsz ,ha nem tudod elkészíteni akkor:mit akarsz? Kérlek ne sértődj meg ez az alap.....Viszont ha nem tudod elkészíteni akkkor amíg nem tanulod meg ,addig nincs szükséged ujjra....Minek neked hűtőfolyadék?

    Én majnem 20-éven kersztül hütőfolyadék nélkül esztergáltam,akkor mi van,én már nem is vagyok esztergályos ? A hűtés csak segítség...!!Ma viszont már nem szükséges,ezekhez a gyémánt ,és speciális szerszámokhoz már csak hibátlan gép kell ! Viszont a hagyományos esztergapadokhoz ,viszont:gyakorlat és ...némi tudás szükséges !!!!!

    én se tudok tokmányhátlapot csinálni , és nekem is kellene vagy 3-4 db , hogy ne a tokmányba fogjam a tokmányt ....

    - viszont ha kell , van egy szivattyúm - eladom jó drágán , vagy cserélem a fent nevezett vasdarabokra ......
    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2018 dec. 05, 06:01.

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Kedves Bendzsi!


    Most találtam ezt a hirdetést,itt aztán van minden.Sajnos a képek olyanok,hogy nem nagyon lehet áttekinteni,de azért egy telefont megérhet.Nekem ez a hirdető nagyon ismerősnek tűnik,-olyan kereskedőféle,de nem muszáj az erdőbe menni,még akkor sem,ha vinni akarnak!

    Nem tudom milyen az EAN főorsó végződésed,menetes,vagy rövidkúpos?

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • Bendzsi
    replied
    Köszi megnèzem ott is

    Leave a comment:


  • maradona67
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ,ha nem tudod elkészíteni akkor:mit akarsz?
    Kemény szavak, de igazak.

    Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    van e valakinek Ean eszterga alkatrèszei
    Én sem tanultam az esztergálást csak a meló helyenn 13 év alatt rávitt a kényszer, sok mindent ellestem már de még van bővenn mit tanulni.
    Azért is áldoztam bele egy E2N esztergába Én is, nekem is vannak hiányosságok a gépenn de a végére járok mindnek, meg amit nem tudok megcsinálni segítenek, és megmondják hogyann csináljam.
    A facén is van jónéhány esztergályos adok veszek csoport ott is nézelődhetsz.

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    A jófogáson kell keresgélni,nem mindig és nem minden alkalommal lehet kedvező áron vásárolni az EAN-hoz alkatrészeket,de gyakran előfordul.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Üdv èrdeklödnèk hogy van e valakinek Ean eszterga alkatrèszei itt gondolok tokmányfelfogo hütöfolyadèk rendszer egèszère stb. k
    Szia mit akarsz ?
    Ha tudsz esztergálni ,akkor hátlapot is tudsz ,ha nem tudod elkészíteni akkor:mit akarsz? Kérlek ne sértődj meg ez az alap.....Viszont ha nem tudod elkészíteni akkkor amíg nem tanulod meg ,addig nincs szükséged ujjra....Minek neked hűtőfolyadék?

    Én majnem 20-éven kersztül hütőfolyadék nélkül esztergáltam,akkor mi van,én már nem is vagyok esztergályos ? A hűtés csak segítség...!!Ma viszont már nem szükséges,ezekhez a gyémánt ,és speciális szerszámokhoz már csak hibátlan gép kell ! Viszont a hagyományos esztergapadokhoz ,viszont:gyakorlat és ...némi tudás szükséges !!!!!
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 dec. 02, 18:59.

    Leave a comment:


  • Bendzsi
    replied
    Üdv èrdeklödnèk hogy van e valakinek Ean eszterga alkatrèszei itt gondolok tokmányfelfogo hütöfolyadèk rendszer egèszère stb. köszi elöre is

    Leave a comment:


  • samtron
    replied
    Igaz!
    Ennek a gépnek gondatlan volt az előző gazdálya (olaj nélkül haználta, felülezi rozsda mindenhol. összeheggesztett (taknyolt) karok, reteszek kiszoposódva mindenütt,sok sok retek-mocsok, a kéziszánba és késtartóba beleesztergálva le is törött az egész szánszerkezet amit valami okádék módon összehegesztett valaki, a fokbaállíthatóság mexünt mivel a kalapácsfejü horonycsavart kitépte a leszakadó kéziszán ami az öntvényt is "rendberakta") Sokat kijavítottam már ezek közül de van még mit tenni.
    Szeretném amennyire lehet rendberakni a gépet...
    Utoljára szerkesztve a következő által: samtron; 2018 nov. 12, 22:36.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information