Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • mátéapu
    replied
    yerico eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    gyári zöld RAL színkódját, ha tudja valaki. RAL
    Ne vidd túlzásba,ha használod a dépedet fesd olyanra ami neked tetszik.A felujitó műhelyben amig a lakatosok hántoltak(hetekig)átjött egy festő srác ,nitrós higitóval áttörölte a sérült részeket és nitrós késtapasszal bekente egy hét múlva kicsit átcsiszolta majd ujjab réteg,mikor lakatosan készen volt egy óra alatt ecsettel átkente ...két nap múlva finom csiszollós javítás után kétszer lekente.mikor kigörgőztük a műhelybe azt hitték uj gép jött.A festő elmondása szerint a maradékokból keverte a szint... ő festette a trabantomat is szintén "maradékból"gyönyörű lett igaz ez 80-környékén volt,azóta mások az igények...Én azt javasolom(gondolom fújod)Hammerrite kalapácslakk a legelérhetőbb viszonylag komoly 1k festék válassz és két kg-al lefested,ha egyenletes volt az alapszín...

    Leave a comment:


  • yerico
    replied
    Szasztok.
    Új tag, és új E1N tulajdonosként szeretném a segítségeteket kérni. A mechanikus gondokon már túl vagyok (remélem ) , most a festéssel vannak gondjaim. Ha valaki festett már ilyen gépet írja meg legyen szíves, hogy mennyi festék kell hozzá, és esetleg az eredeti gyári zöld RAL színkódját, ha tudja valaki. RAL táblázatból nekem a 6018 a legszínpatikusabb. Néztem ipari festékeket, két komponensű, ütés, vegyszerálló sajnos csak 5l-es kiszerelésben van (14500 Ft. ) Ha valakinek maradt esetleg ilyen festéke az is érdekelne. Előre is köszönöm a segítséget, további kellemes napot mindenkinek.

    Leave a comment:


  • default6
    replied
    Sikerült elmozgatnom a gépet, leszedtem mindent az orsók végeiről amit kellett, csináltam egy képet a vonóorsó végéről is. Maga az orsó oldalirányban akadálytalanul el tud mozogni a Nortonba, így, hogy a rugókat nem kell összenyomni.

    A lakatszekrényben persze nagy dzsuva van, a benne lévő tengelyek olajosak de az olajozójáratok szárazak voltak.

    Azt látom, hogy a csigakerékkel egy tengelyen lévő fogaskerék (22 fog) akad egy pozícióban. Ha azt a tengelyt kiveszem az egész lakatszekrény akadálytalanul forgatható. Ha visszateszem a tengelyt a csigával viszont a fogaskerék nélkül, szintén. Viszont összerakva mindig kb ugyanott akad +/- 15 fok. Kicsit erősebben át lehet forgatni ezen a pozíción. Alighanem ebben a pozícióban dobta ki előtolásból, pláne hogy a kapcsolókar arrettálása is bizonytalan. A kereket is lefotóztam, azokat a fogakat ahol akad. Kopottnak látszik de nem világos, hogy emiatt miért szorulna meg. Méricskéltem (tolóméróvel) 24,2 -24,4 mm az átmérője fogtól fogig. Lehet, hogy megcsavarodott pár fog?

    Leave a comment:


  • default6
    replied
    Semmiképp se hegeszteném én, lenne egy ótvar nagy gombóc belőle tele salakzárvánnyal. Igy latatlanban azt gondolom a két kerék közül amik egy tengelyen vannak a kulső lehet lefáradva mert keresztirányban nem dobja ki az elotolást. Hátha eljutok addig hét végén, kimozgatom a gépet, stb.

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Kedves Default!

    Azt javasolnám neked,mielőtt elkezdenél hegesztgetni,meg egyedi műhelyekben megrendelni,hogy nézz szét a neten bontott,vagy új alkatrészek után!Elég sok alkatrészt árulnak,mondjuk arra nincs garancia,hogy pont olyan lesz majd,amire szükséged van,de hátha.Van solymár tájékán egy Sólyom Patrik nevű ember,nos Ő ilyesmiben utazik,nem reklámot szeretnék neki csinálni,de tokmány alkatrészekből nem áll rosszul és a net szerint az árak ott kedvezőbbek mint máshol.

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ogaskereket fel lehet újítani úgy, hogy ráhegesztenek és újramarják/köszörülik?
    Persze,de szólj nekem is mert ha olcsóbb mint egy ujj akkor nekem is kell néhány féle....Durva mezőgazdasági gépeken ahol ujjnyi fogak vannak azt felszokás hegeszteni és kiköszörülni,egyértelmű,hogy finom szerkezeteknél marógéppel fogköszörűvel minőségben lehetne javítani,viszont a fogak átmásolása nagyobb munka lenne mint egy uj darab elkészítése.Elképzelhető,hogy vannak elfekvő alkatrészek ,de nem biztos a találkozás a feleknek!!!!

    Leave a comment:


  • default6
    replied
    Raklapokból csináltam egy "egyköbméterest", ami hülye méret vagy forma abba hajítom, a többit szépen lehet rakosgatni, bár azt a melót meg lepasszoltam a mostohafaternak. Nekem a küzdés marad a tuskókkal.

    Az #566. hozzászólásban posztoltam képet a keresztszánomról, nekem ott nehezebben eshet le a forgács de a legvalószínűbb indok tényleg a kerék kopása lesz, vagy néhány helyen esetleg fog is törhetett. Az öreg akitől vettem esküdött, hogy könnyen le lehet szedni a lakatszekrényt és csak valami stift kophatott el benne azért esik ki az előtolásból, reméljük legalább ő is ezt hitte.

    Fogaskereket fel lehet újítani úgy, hogy ráhegesztenek és újramarják/köszörülik?

    Leírás szerint amikor a lakatszekrény az ütközővel találkozik a vonóorsó rugó ellenében balra mozdul és a Nortonban megszűnik a meghajtása. Ha megragadom a vonóorsót tudom is kicsit mozgatni, már amennyire kézzel bírtam. Ahogy nézegettem az orsók jobboldali csapágyazását valóban vagy 8 rugó van a vonóorsó körül. Mondjuk az ütközőből is hiányzik a csavar.

    Kell még szerszámot csinálnom a vezérorsó körmösvagymilyen anya oldáshoz.

    A csigás jótanács is hasznos, nem jutott volna eszembe, megkarcolom a csigakereket keresztben meg a csigát hosszában mielőtt lehúzom a tengelyről. Vagy ahogy majd odaférek, ezen még töprengek.

    Üdv default6


    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Szervusz!

    Szívesen.Jól átnéztem most ezt a lakatszekrényt és úgy találom,hogy ebben nincs szinte ami elromoljon,annyira egyszerű.Úgy gondolom,hogy a fogaskerekek kopása lehet a leggyengébb pontja.Sajnos felül a kereszt előtolás fogaskerekénél,annak nyitottsága miatt bele tud hullani a forgács és,ha az a fogak közé kerül az nem tesz jót.Jó lenne oda csinálni,egy olyan megoldású csúszkát,mint az EAN gépeken van.A kenés is elég hitványul van megoldva,de a lakatszekrény hátulja nyitott,tehát naponta többször érdemes egy kevés olajat csurgatni a kenő furatba,mert alul úgyis kifolyik.

    Átgondolom még,hogy mit kellene csinálni a szétszedés érdekében és majd megírom,hogy én hogy csinálnám. Sajnos ha csavarhúzó nútos csavarok vannak benne,akkor azokat nem valószínű,hogy a lakatszekrény leszerelése nélkül ki lehetne venni,ahhoz meg ki kell venni a vezér és vonó orsót is a nortonból és le kell szerelni azok csapágyházát is a gép jobb oldalán.

    A képeken nem látható a csigakerékhez tartozó csiga,ami a vonóorsón van,de az a csiga alatt látható szemekben csúszkál,ha kihúzod a vonóorsót,okvetlen jegyezd meg a csiga helyzetét,mert úgy kopott össze és fontos,hogy összeszereléskor ugyan úgy kerüljön vissza!

    Az előtolás ennél a konstrukciójú lakatszekrénynél ütközéskor nem kapcsol ki,ezért nézd meg,hogy a vonóorsót ha tengelyirányban a norton felé megnyomod,akkor az valamekkora rugóerővel szemben 4-5 mm.-ert elmozdul e,nagyon kíváncsi vagyok rá!

    Olyan régen foglalkoztam már az E1N géppel,hogy igencsak megkopott az emlékezetem az apró részletekben,jó egy kicsit frissíteni.


    (Megyek fát pakolni máglyába,felaprítva már fel van,de ezt a sziszifuszi pakolgatást nagyon utálom.Hiába kértem a faárust,hogy durván 30-35 cm.-es hasábokat kérek,ebben van a 10-40 cm.-ig minden méret.Annyira nehéz a sok eltérő méret miatt egy stabil rendszerbe pakolni,hogy inkább hasogatnám,pedig az sokkal nehezebb mint rakni,de mégis.A faárus annyira tud "Kedves Uramozni",hogy az már sok,de mérni úgy tűnik nem.Inkább szólítana faszikámnak,de tartaná a méretet,de ne panaszkodjak és örüljek neki,hogy van tűzifa,ebbe a gyönyörű pénz és fahiányos szép új világban.)

    Különben is útálom az urakat,meg az urazást is,mert túl sok benne a képmutatás.

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • default6
    replied
    Köszi szépen, ez nagy segítség. Tehát le kell húznom a szánt oldalra mert a te képeiden három zölddel jelzett imbuszfejű csavart nem lehet kicsavarni alulról az orsók miatt. Egyet tudtam megpillantani tükörrel ahogy nézegettem felfelé a tálca felől, nekem sliccelt csavar van ott. Szépen látszik a képeken még az olajozás koncepciója. Az én lakatszekrényem olajozó nyílása jó száraz :/

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Kedves Default!

    Megkerestem és lefényképeztem a lakatszekrényt és a hosszszánt,mellékelten felteszem ide neked a képeket,már-ha sikerül feltöltenem!

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    vagy ez szabvány ?
    Tokmánytípusonként változik az osztókör és az illesztőperem átmérője.Egy új hátlapon nem hiszem ,hogy van furat,vagy illesztőperem azt felszerelésnél kell elkészíteni,érdemes a csavarfuratokat előre kifúrni úgy ,hogy semmiképpen ne feszüljenek a csavarszárak minimum +0,5-1 m/m-er.ezután a főorsóra felszerelni a hátlapot ,ott ráesztergálni az illesztőperemet nem igazán hagyva hézagot a forgácsnak,vagy gyürüt esztergálni közé ezután ,felszerelni a tokmányt.Én most járatok be egy cseh tokmányt a cégnél,élvezem mennyire jól fogja az anyagot.

    Leave a comment:


  • Bendzsi
    replied
    olyan kérdésem lenne hogy az Ean eszterga tokmányfelfogó ugye menetes és akarok venni egy 200-as tokmányt a 200 as felfogó megvan de az a kérdésem ha veszek egy tokmányt akkor annak a csavarok helyei egy helyre esnek a felfogótárcsa lyukak nem térnek el ezek ? vagy ez szabvány ?

    Leave a comment:


  • default6
    replied
    Várok türelmesen, most hogy mondod nekem is kell fát vágni.
    T

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Kedves Default!

    Várj egy keveset,-van nekem egy ilyen gépem szétszedve,de nagyon nehezen férek hozzá,majd megpróbálom megnézni,csak az időm kevés!

    Most épp tűzifa hasogatásban vagyok,természetesen a szabad ég alatt,-ez a qrva eső meg állandóan fenyeget és ahogy vágom már pakolnom is kell a fedett helyre.45 mázsa az egész,nem olyan sok,de azért 71 évesen már nem olyan frissen megy,hasogatni még csa-csak,de ez a máglyába rakás,szépen,hogy le ne dőljön,-hát ez kiakaszt.

    Egy szó mint száz,amilyen gyorsan csak tudom előszedem és ha egy módom van rá,le is fényképezem és felteszem neked ide,-ne kapkodd el,szépen türelemmel.

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • default6
    replied
    Megpróbálok alánézni valami tükörrel, hátha valahogy odaférnék de így elsőre a lakatszekrény takarja az első lécet. Ahogy írtam a hátsót gond nélkül le tudtam szedni. Amikor épp nem próbálkozom vele akkor két csavarral visszacsavarom a lakatszekrényt a hossz szánra, hogy ne az orsókat görbítse a súlya. Próbáltam képeket keresni a szétszedett állapotáról de nem találtam olyat ami a szánt mutatná a lakatszekrény nélkül. Illetve olyat találtam ahol más típusú a lakatszekrény, jobb oldalon van a kar a gépi előtoláshoz de azon se látszik ez az alsó sín.
    Pár dolog még:
    A gépen nem volt rajta az adattábla, fogalmam nincs hogy mikor készülhetett.
    A Norton is elég bizonytalanul kapcsol, az ABC kerekek váltását is megnézném hogy mi történik bent.
    A főorsó direkt kapcsolásához a körmöskapcsoló nehezen jár, át lehet mozgatni de egy nagy csavarhúzóval kell segíteni a villánál. Valószínűleg másnak is volt ezzel baja korábban mert oldalbaverték a csúszógyűrűt két helyen is, úgy hogy letört belőle. Megfújkáltam WD40-el, aztán olajoztam, átmozgattam, ugyanezt még párszor de sokkal nem lett jobb. Pedig ha kopott lenne akkor pont kotyognia kéne a tengelyen, normális esetben pedig kézzel könnyen kéne tudni kapcsolni a főorsót kézzel forgatva.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information