A hosszán mindkét oldalán van egy léc,amelyek az ágy alsó részén támaszkodnak,nem emlékszem rá,hogy hány csavarral és pontosan hol vannak felcsavarozva alul a hosszánra,de ezeket a léceket le kell szerelni.Hasznos lenne a lakatszekrényt alul a forgácstálcán feltámasztani,valamilyen fadarabokkal,hogy ne a vezér és vonóorsón lógjon,terhelve azokat.
Látom a képről,hogy már megindult a lakatszekrény lefele,ezért úgy vélem,hogy az illesztőszegek már nem fogják.
Üdvözlettel:Che
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
A lakatszekrényről jobbról keszult fenykepen látszik mi tartja es az a szán felső részével mozog együtt ha diszkréten emelgetem a szán tetejét. Azt nem tudom mi fogja, gondolom ha széjjelebb tudnám szedni látszana.
Leave a comment:
-
nem azért nem jön le a teteje , mert hátul nem vette le a csúszótalpat ami a szánhoz húzza az egész fedelet ? mert szerintem orsó meg ilyenek bolygatása nélkül lejön a fedél és ott van minden ,látható ..
Leave a comment:
-
Látom megnyílt a lakatszekrény,ha most a norton csonkokból kiütöd az illesztőszegeket és a tengelyek végéről a csapágyházból szintén kimacerálod a csavarokat és a stifteket akkor jobbra kicsúszik az egész szerkezet és meglátod a bibit.default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseelmozgatom a gepet és lehuzom oldalra a szánt.
A kúpos szegek kihúzásának az egyik módja fúrj beléjük menetet és vonókalapáccsal húzasd ki .....
Leave a comment:
-
Megprobaltam leszedni a hossz szánt, de azt látom hogy elől is van olyan lap (hatul 3 csavar fogta, azt leszedtem) ami a szán megemelkedését akadályozza meg, es a szán felső reszehez csatlakozik, tehát leemelni nem tudom, a lakatszekrény illesztőcsapja miatt pedig elore nem mozdul el, a lakatszekrenyt pedig az orsók nem engedik.
Ha elmozgatnám az ágy jobb végébe, es lecsavarnám az orsók csapágytartóját hogy engedjenek kicsit kifele akkor talan jönne de az inkabb a mátéapu által leírt gányolás terhelné a csapágyat a Norton oldalán, akkor inkabb elmozgatom a gepet és lehuzom oldalra a szánt. Szerintem a lakatszekrényben bármi baj van ugyis rommá kell szedni mert valami elkopott, stb. Mit gondoltok?2 képek
Leave a comment:
-
Köszi a választ, most csak ilyen képem van róla (ez nem en vagyok)
Leave a comment:
-
Szervusz Default!
Szereld le a hossz szánt és akkor bele látsz a lakatszekrénybe!Kis szerencsével felülről meg tudod állapítani,hogy mi a probléma és orvosolni is tudod.Amennyiben le kell szerelni,akkor le kell szerelni a vezér-vonóorsó jobb oldali tartóbakkját,mert másképp nem jön le a lakatszekrény.Jó lenne,ha töltenél fel képeket a gép elejéről,mert volt az E1N-nek egy ősebb változat,ami a köztudatban Kemény padként híresült el,Kemény Antalról eredendően,akinek a gyárában készültek ezek a gépek.A két gép tulajdonképp a norton szekrény kivételével azonos.A Kemény pad nortonjába van megoldva,az előtolás kikapcsolása úgy,hogy a vonóorsó tengelyirányban befele elmozdult,ha a ráhúzott rögzíthető hüvely ütközött a lakatszekrénnyel.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Leave a comment:
-
A gépkönyvben a főorsó csapágyakhoz 1-1.5E, más helyekre 4-5E viszkozitású olajat ír. Nem tudom ez milyen mértékegység de eszerint jóval hígabb. Nekem jo ha nem kell futkosni utana, van itthon 30as olaj.
Leave a comment:
-
Szerinted az autód motorjában:nem siklócsapágyon forog a főtengely?default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede siklocsapágy olajat milyet vegyek?
Leave a comment:
-
Az enyem ket hete jott teherautón.
A türelemre szükségem lesz rögtön az elején mert beallitottam a gepet ugy hogy a fal jobbra husz centire van, szépen kiszintezve gumitalpakon
Sebaj, elgörgőzöm. Azert is kerdeztem egyből hogy ne gányoljak, nem sürgős a dolog. Ha lenne egy képetek egy szetszedett E1N lakatszekrényrol jobban el is tudnám kepzelni mi lehet a baja.
Valahova elkevertem a hozzaszolasom masik részét az olajozással kapcsolatos kérdést. Tehát hasznalhatok járműbe való motorolajat, Norton sz-be hajtóműolajat, de siklocsapágy olajat milyet vegyek?
Leave a comment:
-
Tegnap láttam az itt nálunk a Kolozsvár utcán egy utánfutón vittek egy ilyent .....
Leave a comment:
-
Nem lézerel faragták egy darabból,ugy kezdődik minden csavart ILLESZTŐSZEGET kiszerelsz és szépen lehúzod a tengelyekről,vagy egyben a tengelyekkel együtt...!A javítás arról szól mennyi türelmed van:ha sietsz sokat hibázol és annak ÁRA van még több munka.sok-mindent lehet csak félig széthúzni kicserélni amit kell összenyomni..utána ...nem láttad mi van mögötte ..csepeg az olaj kiesik egy csavar...stb.Szereld szét mosd meg,javítsd amit kell és szépen szereld vissza:tudod,hogy ez a része oké!!!!default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRemelem nem kell leszedni a vono, vezerorsók jobboldali csapágyait.
Leave a comment:
-
Sziasztok,
Egy E1N gép boldog tulajdonosa lettem, majdem az egesz forumot vegigolvastam, az kb kiderült nekem, hogy barmilyen allapotu a főosóm nem fogom szetszedni. Viszont ahhoz hogy pár probaesztergálást végezzek rendbetenném a gépi előtolást mert most kidobja a lakatszekrenyen. Tehat szeretném szetszedni a lakatszekrényt. Van gépkönyvem de abban nincs lerajzolva. El tudnátok mondani hogy kell szétszedni? Remelem nem kell leszedni a vono, vezerorsók jobboldali csapágyait.
Leave a comment:
-
Hú de kár hogy csak 250-esjoker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése1 db , 250 x45 , nekem is van ..
de majd akarok épiteni egy kisebbet is),ha neked nincs szükséged rá akkor megköszönök egy árat és egy fényképet.
Leave a comment:
Leave a comment: