Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • laacika
    replied
    A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Szervusz!
    Köszönöm a tanácsot. Most egy 200-as TOS van a gépen, csak azon van olyan tokmánypofa amelyiknek egyik foga törött. Illetve a fordított garnitúra nincs meg hozzá. Van egy lengyel 200-as tokmányom a 2 garnitúra pofával. Az illesztőpereme kisebb, mint a TOS-nak. Ezért kellene módosítanom.
    Nagyon tip-top az E400-as géped. Látszik sok-sok munka van benne. Nincs esetleg egy fotó, hogy milyen volt mikor vetted?
    Szia.
    Most ezt nem igazán értem,a tost akarod levenni a gépről és a lengyelt feltenni aminek azt írod kissebb az illesztőpereme,ha kissebb akkor csak le kell esztergállni a peremből és mehet is fel a lengyel,de lehet valamit én értek félre.

    Van képem de túl sok különbség nem látható mert az eladó lemajszolta hemorite szürkével,közelebbről viszont óriási a különbség.

    Itt egy kis videó az összevágott képekről.
    Köszönöm a dicséretet,van benne munka az biztos.

    Videó: https://www.youtube.com/watch?v=LMhU6YV0sO4

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    laacika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Nem tudom mekkora tokmánytárcsáról van szó de én az illesztőperemre ráillesztenék egy gyűrűt,feltéve ha van ilyen anyagod,ha nincs talán Méh telepen kereshetsz,kár ez miatt eldobni egy tokmány tárcsát.Van aki folyékony fémmel felrakja az illesztőperem melllett és utánna szépen megesztergálja.
    Vigyázni!!! kell a vékonyka öntvény tokmánytárcsákkal mert nekem volt egy 10mm es annó az Ean on amit egyszer jobban megvizsgálltam és igen csak hosszú repedés volt rajta,én meg bátran pörgettem rajta a 200-as tokmányt.
    A levételnél is kaphat (mivel menetes),legjobb lenne egy bajonettzárasra átalakitani.
    Az e400as gépemen hosszúkúpos a csatlakozás,azóta imádom cserélgetni a tokmányokat,Ean idejébe igen csak utáltam.
    Remélem nem gond ha megmutatom a gépemet.(elnézést kérek) iszonyat sok munka van benne!
    Szervusz!
    Köszönöm a tanácsot. Most egy 200-as TOS van a gépen, csak azon van olyan tokmánypofa amelyiknek egyik foga törött. Illetve a fordított garnitúra nincs meg hozzá. Van egy lengyel 200-as tokmányom a 2 garnitúra pofával. Az illesztőpereme kisebb, mint a TOS-nak. Ezért kellene módosítanom.
    Nagyon tip-top az E400-as géped. Látszik sok-sok munka van benne. Nincs esetleg egy fotó, hogy milyen volt mikor vetted?

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    laacika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    NEM bántom nagy fogásokkal,de volt hogy vettem már vele 10mm-t.
    Csak akkor "bántja ha nem jó a vágósebesség"amúgy nem kínozom a gépeket:csak szeretem ha haladósan teszi a dolgát...

    Leave a comment:


  • laacika
    replied
    Szia.
    van egy darabka rozsdamentes palánk a gép mögött,a polc bal alsó sarkánál látni,kb 50cm széles,inkább az a bajom hogy sokszor sok emulziót szór kifelé a földre a gép elé.
    Nem múzeumi darab,nem rég lett kész de már a forgácstálca csurig lett,már nem ment le az ágy között a forgács.
    NEM bántom nagy fogásokkal,de volt hogy vettem már vele 10mm-t.
    Nem sokat váltogatok mert frekvenciaváltóról hajtom,ott a poti az elején.
    Ne is mond az öntvényt,rühellem

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    laacika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Na ezt megkínoznám ! Nem lenne aki kimossa a függönyt egy kis öntvényesztergálás után és nem látok palánkot a gép mögött ami védené a falat a hűtőfolyadéktól forgácstól,így olyan múzeumi darabnak néz ki,élettelen.
    Ennek rezgés nélkül vinni kell a 20 m/m-es fogást...ha olyan a belseje mint kívűlről ahogy kinéz !Régen melóztam ilyenen imádtam a kezességét:igaz a toronyváltó hamar kikopik,de nagyon jó karbantartó gép...!
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 máj. 08, 19:41.

    Leave a comment:


  • laacika
    replied
    A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    A tokmányomnak nincs meg mind a 2 garnitúra tokmánypofája. Ki szeretném cserélni a tokmányt ezért, csak a hátlap nem jó hozzá, kicsi rajta az illesztő perem. Annyit meg nem ad ki, hogy az új peremet ráesztergáljam.
    Nem tudom mekkora tokmánytárcsáról van szó de én az illesztőperemre ráillesztenék egy gyűrűt,feltéve ha van ilyen anyagod,ha nincs talán Méh telepen kereshetsz,kár ez miatt eldobni egy tokmány tárcsát.Van aki folyékony fémmel felrakja az illesztőperem melllett és utánna szépen megesztergálja.
    Vigyázni!!! kell a vékonyka öntvény tokmánytárcsákkal mert nekem volt egy 10mm es annó az Ean on amit egyszer jobban megvizsgálltam és igen csak hosszú repedés volt rajta,én meg bátran pörgettem rajta a 200-as tokmányt.
    A levételnél is kaphat (mivel menetes),legjobb lenne egy bajonettzárasra átalakitani.
    Az e400as gépemen hosszúkúpos a csatlakozás,azóta imádom cserélgetni a tokmányokat,Ean idejébe igen csak utáltam.
    Remélem nem gond ha megmutatom a gépemet.(elnézést kérek) iszonyat sok munka van benne!

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A lángvágott miért nem jó? Úgyis utómunkálva lesz, nameg egy ügyes kezű ember a 20-as lemezt szebben elvágja lánggal mint nálunk a lézervágó...
    Vagy megfelelő átmérőjű köracélból lefűrészeltetni egy pogácsát valahol...
    Ez itt a kérdés ? A céges tokmányomhoz két éve nem tudok egy hátlapot rendezni:hivatalosan nem engedi a főnököm(igy baszogathat amiért nem rakom fel az újat )Nem baj már három éve nyugdíjas,pótolhatatlan így mellékesben továbbszolgál , kivárok még....

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Emlékeim szerint öntött hőkezelt acél az ipari kivitel,arra lehet garanciát vállalni !

    A mai világ nem a tartósságról hanem a gazdaságosságról szól !
    Az öntöttvas rezgéselnyelő önkenő könnyen megmunkálható. Ha lenne abból készíteném.Ma ami elérhető a kereskedelemben az a lézer-vágott anyag ,nem számít,hogy nem lehet olcsón vastag anyagot szabni mindenen spórolunk,inkább kettő három vágással érik el a méretet,nem számít most,olcsón kell !
    A lángvágott miért nem jó? Úgyis utómunkálva lesz, nameg egy ügyes kezű ember a 20-as lemezt szebben elvágja lánggal mint nálunk a lézervágó...
    Vagy megfelelő átmérőjű köracélból lefűrészeltetni egy pogácsát valahol...

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    nem öntöttvas a hivatalos ?
    Emlékeim szerint öntött hőkezelt acél az ipari kivitel,arra lehet garanciát vállalni !

    A mai világ nem a tartósságról hanem a gazdaságosságról szól !
    Az öntöttvas rezgéselnyelő önkenő könnyen megmunkálható. Ha lenne abból készíteném.Ma ami elérhető a kereskedelemben az a lézer-vágott anyag ,nem számít,hogy nem lehet olcsón vastag anyagot szabni mindenen spórolunk,inkább kettő három vágással érik el a méretet,nem számít most,olcsón kell !

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    nem öntöttvas a hivatalos ? mire hegesztesz , eresztesz , meg minden .... adnak levágva , méretre olcsó és könnyebb bele a menet elkészítése ,és ha le fel cserélgetem a tokmányokat , akkor azért ez jobban bírja

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Annyit meg nem ad ki, hogy az új peremet ráesztergáljam.
    Nem csak neked van ilyen gondod ! Nekem se másik tokmányom,se másik hátlapom,se kedvem !

    Neked azért legyen ! Első a tokmány lehetőleg tos vagy német hárompofás és lehetőleg 200 m/m-es:rendkívül pontos darabok.azért ekkora mert ettől a mérettől felfelé már nem rugóznak,nyúlnak ki erősebb szorításnál,ugyanígy nem engedik el az anyagot.A magyar tokmányok tartósak:viszont nagyobb a ütés-szórásuk anyag-cserélésnél.A hátlapot érdemes kazánlemezből kivágni,igaz a lézervágók nem tudják a vastagságot de ha két darabból kiadja érdemes összehegeszteni ,normalizálni (kályhába tenni pirosra melegíteni és a parázzsal együtt kihűlni hagyni) kiesztergálni .Ezt érdemes gépműhelyre bízni,felszerelés után a helyén pedig méretre szabályozni.

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az oktatóm szerint a tokmánypofa elé puha-fémet:tömör allut,bronzot,rezet kell az ágyazatra támasztani és legkisebb fordulaton hátraindítgatva meglazul.Érdekes módon a sok év alatt soha nem láttam menetes hátlapot leszerelni,neked miért kellene?

    Eről jut eszembe:esetleg valakinek nincs kallódóban egy használható ean lakatszekrénybe való csigakereke a maszek gépemen az viszi az előtolást:és egyre sűrűbben átugorja a fogak maradékát....Más helyen nem kerestem,de úgy is csak akkor jut eszembe mikor már kellene......
    A tokmányomnak nincs meg mind a 2 garnitúra tokmánypofája. Ki szeretném cserélni a tokmányt ezért, csak a hátlap nem jó hozzá, kicsi rajta az illesztő perem. Annyit meg nem ad ki, hogy az új peremet ráesztergáljam.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Az oktatóm szerint a tokmánypofa elé puha-fémet:tömör allut,bronzot,rezet kell az ágyazatra támasztani és legkisebb fordulaton hátraindítgatva meglazul.Érdekes módon a sok év alatt soha nem láttam menetes hátlapot leszerelni,neked miért kellene?

    Eről jut eszembe:esetleg valakinek nincs kallódóban egy használható ean lakatszekrénybe való csigakereke a maszek gépemen az viszi az előtolást:és egyre sűrűbben átugorja a fogak maradékát....Más helyen nem kerestem,de úgy is csak akkor jut eszembe mikor már kellene......
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 ápr. 25, 21:55.

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    Szevasztok! EAN 1000-es esztergán az a piros négyzettel jelölt csavar az orsóház olajleeresztője? Van arra tapasztalat, hogy milyen olaj megfelelő az orsóházba? Illetve a menetes tokmány hátlapot hogy tudom levenni? Gondolok itt arra, hogy a főorsót kell kiékelni, vagy valami más módszer kell?
    Click image for larger version

Name:	CAM00538a.jpg
Views:	2850
Size:	508.6 KB
ID:	211399

    Leave a comment:


  • Zsolt
    replied
    Tudnám használni így is mert 55-ös kerék van hozzá de menetvágáshoz nem jó.Nem sürgős de lassan egy éve nekifogtam és még nem haladtam vele sokat.Ezért szeretném a hiányzó alkatrészeket összeszedni és működőképessé tenni.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information