Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szervusz Mir-mur!

    Ismerős helyprobléma,akkor most spájszer,görgő és hó-rukk,-ami nem is lenne gond,ha az útjából nem kellene tonnákat megmozgatni,mert se előtte,se mögötte,se jobbról,se balról nincs egy csöpp hely se.

    A vasipar egy gyönyörű szakma,de annyi szerszám és gép szükséges a műveléséhez és természetesen a fentieknek hely és tér,hogy aki azt nem műveli el sem tudja képzelni.

    Azután ha még kovácsolsz és hegesztesz is,akkor azt igazán külön térben kellene csinálni a darabolással és köszörüléssel egyetemben és amire mindent összehozol,-már nem is marad idő másra.

    Üdvözlettel:Che
    OdinHEM, mir-mur és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A baj csak az, hogy a gépet beépítettem a sarokba, a kapcsolószekrény meg hátul van.

      bontsd ki a falat , tegyél be egy ajtócskát
      OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        bontsd ki a falat , tegyél be egy ajtócskát
        Már gondoltam rá, de a másik oldalon egy páncélszekrény van !
        CZsolti és OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          A tied - vagy a szomszédé ?
          sepy, OdinHEM és Atti69 kedvelte ezt.

          Komment


            A tied - vagy a szomszédé ?
            A műhelynek, és a garázsnak közös fala van !
            OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              Ezt nevezem , marha jól megy arra a vállalkozóknak --- még a garázsban is van egy külön "mackó" , a dugipénznek . Erre meg csak egy mackógatya zseb , ha jut az embernek .
              sepy, CZsolti és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                még a garázsban is van egy külön „mackó” , a dugipénznek
                Nem a dugipénznek, hanem a cukor árunak. Mint pl állítható dőrzsárak, menetmetszők. stb.
                sepy és CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ezt nevezem , marha jól megy arra a vállalkozóknak --- még a garázsban is van egy külön "mackó" , a dugipénznek . Erre meg csak egy mackógatya zseb , ha jut az embernek .
                  Rég jártam arrafelé, de mintha nálad is lenne valami hasonló
                  mátéapu és sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    Ismerős helyprobléma,akkor most spájszer,görgő és hó-rukk,-ami nem is lenne gond,ha az útjából nem kellene tonnákat megmozgatni,mert se előtte,se mögötte,se jobbról,se balról nincs egy csöpp hely se.
                    Honnan tudhatja Józsi bácsi, pedig nem is járt nálam !Click image for larger version

Name:	SAM_2470.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	149883
                    Che és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Honnan tudhatja Józsi bácsi, pedig nem is járt nálam ![ATTACH=CONFIG]33981[/ATTACH]
                      Brekivel nem tudod valahogy megemelni és úgy kihúzni?

                      Komment


                        Kedves Gyuri!

                        Onnan tudhatom,illetve sejthetem,hogy "egy vérből vagyunk"..Akik itt a fórumon írogatunk,sőt már személyesen is ismerjük egymást,mind olyan emberek vagyunk,hogy egy rozsdás vasból még ki,vagy belenézünk valamit,-jó lesz az még valamire és eltesszük.Évek alatt,csak halmozódnak és halmozódnak a dolgok és az természetes,ha tényleg szükség volna valamire,a félrerakott akármiből,azt pont akkor nem találjuk meg.

                        Nekem még a vasforgács láttán is az jut az eszembe,-mit lehetne ebből csinálni,az elkopott tárcsafékbetét pedig drága kincs,mert pl. vasoszlopok betonba kerülő részébe,kitűnően fel lehet hegeszteni és nem kell laposvasért szaladni a boltba.

                        Szóval a gyűjtögetésnek van előnye és hátránya is és természetesen neveltetés kérdése is.

                        Gondolkodtam már azon is,hogy Kínai példa alapján "népi kohót" kéne csinálni,de aztán lemondtam róla,mert egyrészt semmi értelme,másrészt elvinnének a diliházba.

                        Üdvözlettel:Che
                        Süpi, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Sajnos nálam is csak Medve csapás van és nálam is történt már merénylet! Mégpedig kórházba voltam és gondolta a család- meglepnek hát sikerült nem győztem az elrakott értékeimet vissza hordani. Én sem azért gyűjtöm a vasat, hogy a méhecskébe hordjam de nálam egy kidobásra szánt pl. lengés csillapító értékes anyagokat rejt. Mikor valami "ezekből a kidobni " valóból elkészül akkor meg jön a csodálkozás . Honnan a fenéből szedted elő de jó lett!! Én is úgy nőttem fel,hogy egy 5-ös alátét is érték ez a mai napig így van pedig néha nehezebb lehajolni érte mint a pultnál kérni csak az általában rögtön kell és akkor de jó ,hogy van. Pár tonnától a gyerekeim megszabadítottak már volt vagy 6 autó mit szétvágtak mondván minek az most pedig lenne kuriózum köztük. Ha valakit érdekel vannak szélvédőim oldal üvegeim mik elvihetők csak azt ne kérdezd mibe való! Rövid válasz autóba.
                          Lemezjáték, emu és Che kedvelte ezt.

                          Komment


                            Sziasztok.
                            Jelentem muzsikál az Ean.
                            6mm es fogÍ¥snál egy ici picit hallani a csapágyat.
                            Még járatom,hagy kopjon/szokjon össze!
                            Ennek örömére szét is szedtem Durva hangja volt az orsóházba a csapágyaknak,igy ki is cseréltem mind a 4db ot.
                            Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segitséget!
                            Neked meg külön Kotász Józsi.
                            Innentől kezdve szinte már csak a keresztszán orsót cserélem anyával természetesen,majd összehántolom és kész a gép.
                            Közbe szert tettem egy gyorscseréllős késtartóa is,és egy jó barátomtól kapok egy siktárcsát is.
                            KÖSZÖNÖM mégegyszer. Mindjárt Hapy-b az élet.
                            sepy, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              Kedves Laacika!

                              Köszönöm a köszönömöt,-nincs mit,-szívesen.

                              A gyorsváltós (Olasz) késtartó használatának csak akkor van értelme,ha van hozzá vagy tíz betéted,-főleg a javítóiparban,mert ott sok kést kell használni és váltani.Nekem a hagyományos négy kés megfogására alkalmas késtartóm van,amennyiben kést kell cserélni,akkor a kifogott kést a hozzá tartozó alsó alátétekkel felteszem a polcra.Amennyiben valamely művelet folyamán ismét szükség van a késre,alátétestől cserélem,így nem kell minden befogáskor vacakolni az alátétekkel.Minden kés fölé is használok alátétet,hogy ne sértse a késtartó csavarja a kések felső felületét.Gyorsacél kés használatánál a felső alátét szinte kötelező,mert a gyorsacél a csavartól származó koncentrált nyomásra könnyen elpattanhat,az alátét használatával a nyomás megoszlik.Azért is jó a felső alátét,mert annak anyaga lágyabb mint a késtartó csavarjainak anyaga,-így a csavarok kímélve vannak,azok alsó része mely a késekkel érintkezik nem torzsásodik ki.Találkoztam már olyan késtartó csavarokkal,melyeknek ki volt talpasodva a vége és úgy kellet kifűrészelni a késtartóból.

                              A keresztszán orsójának és főleg az orsó anyájának a cseréje és legyártásának a módja egy külön fejezet,hogy jó is legyen,-nagyon át kell gondolni.Az EAN keresztsztszán egy nagyon alultervezett konstrukció,-érdemes átgondolni annak átalakítását.A keresztszán orsóanyáját megcsinálni holtjáték mentesre,illetve állíthatóra amivel a holtjátékot ki lehet korrigálni.Okos dolog volna még a hosszú keresztszán felső,amibe hátul T hornyot lehetne marni,ahová a hátsó késtartót fel lehetne szerelni.Lehetne még gondolkodni a keresztszán hatókarjának meghosszabbítását kifele és átalakítani bordássá,hogy a kúpvonalzó használatára lehetőség nyíljon,mert akkor kúpos menet vágására is lehetőség nyílna.Nagy vonalakban az E 400-as keresztszán konstrukcióját kellene átmásolni az EAN-ra.

                              A nevem nem Kotász,csak Kotasz,a Józsinak viszont kifejezetten örültem,mert végre valaki,aki nem bázik,vagy bácsizik,de jó vagyok én jóskának is.(Az ember nehezen látja be,hogy elszálltak a feje felett az évek)

                              Remélem azzal,hogy befejeződött az EAN csapágyának a hántolása,mely sikerrel végződött,nem leszel hűtlen a fórumhoz és továbbra is társunk maradsz ebben az elidegenedett világban!

                              Üdvözlettel:Che
                              sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Szia Jóska,viccet félre téve örülök ha jobban tetszik a Józsi.
                                Na szóval Józsi,leirhatnád hogy mire gondolsz az alatt hogy alultervezett a kereszt orsó,vas sejtésem,mint pl az osrsó mérete,kissebb gépemen is 16 os volt nem 14 es,ez az amire gondolok elősször is.
                                nagyon jó ötlet a kúpvonalzó de azt hiszem ezt kihagyom,miért?szerintem nagyon nem egyszerű egy kúpvonalzót kerite és erre a gépre rászabni sem egyszerű szerintem.

                                A kértartóhoz lesz 8-9 db betétem,azzal nem lesz gond,egyszerűbb lesz vele az életem.

                                Hűtlen??Semmi képp,mindig itt leszek és akinek tudok majd esetleg annak segitek is, (mint ahogy te is tetted)

                                Visszatérve egy kicsit a kereszt orsó cseréjére,hát bizony nem lesz kevés meló de azt hiszem meg fogja érni,imádom mikor valami úgy működik ahogy kell!!
                                A hántolása sem kis meló amihez majd gyüjteni kell a tapasztalatokat,mérések stb.

                                Üdvözlettel:Laci
                                OdinHEM és Che kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X