Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ez nem Kavinton kérdése, csak nem szoktam hozzá hogy hibakeresést kell gyakorolnom és az ezzel kapcsolatos gondolkodásmód nem fejlődött ki bennem.
    Ha ki kellen kalkulálnom hogy hány sorkapocs és kábeltüske, saru stb. kell hozzá az lehet most is menne pedig 27 éve már annak.

    Feltételezem Mir-Mur barátom gyakorolt már ilyennel, neki ez zsigerből megy.
    sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      Kedves Emu!

      Igaz,hogy nem E3N esztergapad forgácsvédője,de azért érdemes megnézni és,ha tetszik megcsinálni.

      Click image for larger version

Name:	Forgácsvédő 01.PNG
Views:	1
Size:	606.8 KB
ID:	151270Click image for larger version

Name:	Forgácsvédő 02.PNG
Views:	1
Size:	822.9 KB
ID:	151271

      Hasonló van az E3N prospektuson is,melyet ugyan már megkerestem,de a szkenneléssel elakadtam.Mióta nem az XP van más minden,várni kell valakire aki segít.

      Nekem nagyon tetszik az első képen lévő,mert felül egy kis tárolópolc van kialakítva,alatta hosszában pedig egy világítótest,az elhúzható plexi ablak az a non pluss ultra.Nagyon praktikus a védő belsejének világos színű festése is,mert nem nyeli el a fényt.Nem tudom ismerős e,de nekem sokszor fehér lapot kell tenni a keresztszánra,hogy jobban lássam,ha pl. menetjavításkor vissza kell állnom a késsel a menet árokba.

      Jól meg van csinálva,talán már egy kicsit több is mint egy forgácsvédő,de ha már hozzáfog az ember törekedjen a legjobbra.

      Üdvözlettel:Che
      sepy, emu és OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        de nekem sokszor fehér lapot kell tenni a keresztszánra,hogy jobban lássam,ha pl. menetjavításkor vissza kell állnom a késsel a menet árokba.
        Loptam!! .
        sepy, Fergusson és 2 további látogató kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Köszönöm Józsi bátyám. Ennél egyszerűbbre gondolok és egyelőre horganyzott lemezből lesz. ugyanis a gép mögött mellmagasságtól fölfele van egy szerszámfal amit így kitakarnék. Ezen vannak az alapfelszerelések tokmánykulcs késtartókulcs csollagvlillás készlet reszelők menetfúró és metszőhajtóvasak stb.
          Nos erről szoktak a dolgok behullani a gép mögé.
          Bár most inkább fel tudnám gyújtani a készüléket.
          Az 5 helyett 4 erű a tápkábel R S T N+F és van egy földelőzsinór. A 4 ér felmegy a főkapcsolóba onnan visszajön a sorkapocsra és itt a nulla elveszett nem megy tovább. Gyakorlatilag eddig a földkábelről kölcsönözte a nullát a gép.
          Úgy tűnik hogy tegnap ennek hiánya megette a mágneskapcsoló tekercsét

          Komment


            A 4 ér felmegy a főkapcsolóba onnan visszajön a sorkapocsra és itt a nulla elveszett nem megy tovább.
            3 fázisú motornak, minek a nulla ?

            R S T
            L1...L2...L3

            - - - Updated - - -

            Úgy tűnik hogy tegnap ennek hiánya megette a mágneskapcsoló tekercsét
            Annak pedig 24 voltosnak kéne lennie, ami a trafóról van táplálva.

            Komment


              3 fázisú motornak, minek a nulla ?
              Annak nem kell
              Annak pedig 24 voltosnak kéne lennie, ami a trafóról van táplálva.
              110V
              Ahhoz viszont igen! Nem??

              Komment


                A 3 fázisú motornak nem kell nulla, de többnyire van 1-2 alkatrész aminek kell. Pl a trafó(ha nem 3 fázisú)
                A nulla és a test egy kábelre vitelével, a működés szempontjából, nincs gond. A villanyóránál úgyis össze van kötve a kettő(nulla nincs a villanyoszlopon, az a földről jön).
                Szóval ettől a rendszernek működnie kell, és működött is. Egyszerűen csak most adhatta meg magát a tekercs. Előfordul az ilyen.


                Ezzel a közös nulla-test dologgal akkor van gond ha a műhely villamos rendszere a mai szabályoknak megfelel és van érintésvédelmi relé. Na az rögtön lekapcsol ha ilyen gépet kötsz utána.


                Nekem is a falnál van a gép, mögötte a falon a lepergésre hajlamos szerszámok és alapanyagok.
                Nekem így van megoldva a forgácsvédő:
                Click image for larger version

Name:	20161222_192549.jpg
Views:	1
Size:	201.1 KB
ID:	151272
                (jobb képet nem találtam, most meg lusta vagyok lemenni és csinálni egyet. De szerintem felesleges is, nem egy bonyolult szerkezet )
                Elég sok éve már hogy elkészült. Gyors megoldásként bontott pozdorja lapból hogy majd megcsinálom normálisan.
                Az azóta is készül, ez meg kicsit ázva, kicsit porladva itt-ott, kicsit kitoldva 1-2 lemezdarabbal de még teszi a dolgát
                A falra van csavarozva a függőleges része(valahogy nem volt túl jó amikor a falra verte a gép a hűtőfolyadékot) a döntött része pedig a tálcába lóg.
                sepy, OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  Nekem így van megoldva a forgácsvédő:
                  Pontosan így képzelem

                  Komment


                    3 fázisú motornak, minek a nulla ?
                    Védőföldelés miatt,a nulla az áramtermelők védőföldje,és négy négyzet-milimétertől közösíthető......
                    OdinHEM kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Soha ne csináljatok meg semmit ideiglenesen,-mert az úgy is marad!Az alapanyag drága kincs és,ha egyszer már keservesen megszereztétek (van egy tábla horganyzott lemezem),próbáljatok belőle olyat alkotni,ami elkészülve többet ér,mint az alapanyag bekerülési költsége,úgy vélem ezt nevezik hozzáadott értéknek!Törekedni kell,hogy az elkészített dolog tökéletesen ellássa a funkcióját,de ezen túl esztétikai értéke is legyen!

                      A műhely a mi "szentélyünk",ami mindig kicsi,-ahogy a fórum aktív tagjainak írásaiból kitűnik,de azért azt be kellene tartani,hogy a szerszámgépek jól körüljárhatóak legyenek,elsősorban balesetvédelmi szempontból (nálam sincs betartva,-tehát bagoly mondja,a verébnek),mert egy esetlegesen baleset folyamán leszakadó testrészt,nehéz kihalászni a közvetlenül falhoz szorosan telepített gép mögül,-ami egyébként simán visszavarrható lenne!

                      Üdvözlettel:Che
                      sepy, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        egy esetlegesen baleset folyamán leszakadó testrészt,nehéz kihalászni a közvetlenül falhoz szorosan telepített gép mögül,-ami egyébként simán visszavarrható lenne!
                        Mi is szeretünk Józsi bácsi !

                        - - - Updated - - -

                        110V
                        Ahhoz viszont igen! Nem??
                        Akkor a géplámpádnak külön trafója van ?
                        CZsolti, wsievers és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Akkor a géplámpádnak külön trafója van ?
                          ugyanaz a trafó egy másik szekunder tekercs.

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ezzel a közös nulla-test dologgal akkor van gond ha a műhely villamos rendszere a mai szabályoknak megfelel és van érintésvédelmi relé. Na az rögtön lekapcsol ha ilyen gépet kötsz utána. .
                            Azt meg se emlitsuk,hogy a kis szeszélyes relé hiányában egy nulla-földközösnél megjelenhet a fazis a foldelt gepek testén. Szarvasi vasalonal jartam igy. Kábelek megégtek, korrodálódtak és rövidzár-lecsapás helyett átment aa vezetés a föld felé, testen kint afázis. Jött a panasz, nem megy a vasalo. Azota van fi relé.
                            OdinHEM, heeegany és emu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Azt meg se emlitsuk,hogy a kis szeszélyes relé hiányában egy nulla-földközösnél megjelenhet a fazis a foldelt gepek testén. Szarvasi vasalonal jartam igy. Kábelek megégtek, korrodálódtak és rövidzár-lecsapás helyett átment aa vezetés a föld felé, testen kint afázis. Jött a panasz, nem megy a vasalo. Azota van fi relé.
                              Ugye mindőnk tudja ,hogy a műhelyben még a satupadot is földelni kell!
                              sepy, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Soha ne csináljatok meg semmit ideiglenesen,-mert az úgy is marad!
                                A tapasztalat szerint az ideiglenesen megcsinált dolgok maradnak a legtovább használatban.
                                sepy, mátéapu és CZsolti kedvelte ezt.
                                Everything is better when you decide you don't care.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X