Kedves A_László!
Javaslom,hogy próbálj keresni a tokmányhoz pofákat.A jófogás hirdető oldalon nagyon sokszor olvasni eladó tokmány pofákról,van egy pilisvörösvári hirdető,aki nagyon sok eszterga alkatrészt hirdet.Minden gyártmányú tokmánynak van egy gyári sorszáma,ami mindegyiknél eltérő.Vásárláskor arra kell ügyelni,hogy megegyezzenek a méretek és a síkmenet emelkedése,valamint minden pofánál megegyező legyen a gyártási szám,valamint a pofák sorszámozása is.Legjobb az ilyen vásárlást személyesen megejteni,vinni a mintát és átmérni a kínálatot és csak akkor kifizetni,ha minden méret egyezik,nincs maradandó korrózió és épnek mondhatóak a pofák.
Sajnos meghalt már az öreg barátom,mert úgy tudom,hogy Ő TOS tokmányhoz vásárolt,még új pofákat is valahol,de már nem tudom tőle megkérdezni,hogy melyik cégtől,de az biztos,hogy utazó árus volt az illető.Meg kellene kutatni ez ügyben a netet,hátha ráakadnánk erre a cégre!Olyan 5-6 éve hallottam tőle,hogy vásárolt a kopott pofák helyett újakat,tehát nem is olyan régen.
A jó tokmányhátlap szürke öntvényből készül és pontosan azért,hogy a rezgést elnyelje,talán még jobb alapanyag lehetne a gömbgrafitos öntvény,mert az sokkal finomabb szerkezetű de,hogy hol lehet ilyet találni,vagy csináltatni azt még csak nem is sejtem,nemhogy tudnám.Valaha itt Orosházán három szürke öntöde is volt,jelenleg egy sincs és azt sem tudom,ha öntetni szeretnék valamit,hova is mehetnék,de ez már egy más probléma.
Az acélból hegesztett tokmányhátlap szükség megoldás,de a hegesztés utáni többszöri vörösre melegítéssel és lassú kihűléssel feszültség mentesítés után készre munkálva.használható hátlap készíthető,ahogy a témához előttem szóló Máté írta.Talán annyi még ide kívánkozik,hogy a főorsóhoz illeszkedő anyamenet elkészítéséhez érdemes egy kalibert készíteni,mert ott nem lehet tévedni!
Az olajat az általad megjelölt csavarnál is leengedheted,de van egy ilyen lehetőség a váltókerekek mögött is,érdemes egy pet palackból egy vájut faragni és abban elvezetni a kicsorgó olajat,mert a leeresztés elég lehetetlen módon van megoldva és az olaj csoroghat akárhová is,ha egyszer kiveszed a csavart!
Valahová már ebben a fejezetben feltettem egy képet,hogy milyen minőségű olaj kell a gépbe,ha jól emlékszem tavaly,-ha visszakeresed biztosan megtalálod,de ha nem akkor megkeresem újra neked,ha még szükséges és nem oldódott meg a dolog.
Üdvözlettel:Che
Laacikának nagyon szép a gépe,nem irigylem,de tetszik.
Javaslom,hogy próbálj keresni a tokmányhoz pofákat.A jófogás hirdető oldalon nagyon sokszor olvasni eladó tokmány pofákról,van egy pilisvörösvári hirdető,aki nagyon sok eszterga alkatrészt hirdet.Minden gyártmányú tokmánynak van egy gyári sorszáma,ami mindegyiknél eltérő.Vásárláskor arra kell ügyelni,hogy megegyezzenek a méretek és a síkmenet emelkedése,valamint minden pofánál megegyező legyen a gyártási szám,valamint a pofák sorszámozása is.Legjobb az ilyen vásárlást személyesen megejteni,vinni a mintát és átmérni a kínálatot és csak akkor kifizetni,ha minden méret egyezik,nincs maradandó korrózió és épnek mondhatóak a pofák.
Sajnos meghalt már az öreg barátom,mert úgy tudom,hogy Ő TOS tokmányhoz vásárolt,még új pofákat is valahol,de már nem tudom tőle megkérdezni,hogy melyik cégtől,de az biztos,hogy utazó árus volt az illető.Meg kellene kutatni ez ügyben a netet,hátha ráakadnánk erre a cégre!Olyan 5-6 éve hallottam tőle,hogy vásárolt a kopott pofák helyett újakat,tehát nem is olyan régen.
A jó tokmányhátlap szürke öntvényből készül és pontosan azért,hogy a rezgést elnyelje,talán még jobb alapanyag lehetne a gömbgrafitos öntvény,mert az sokkal finomabb szerkezetű de,hogy hol lehet ilyet találni,vagy csináltatni azt még csak nem is sejtem,nemhogy tudnám.Valaha itt Orosházán három szürke öntöde is volt,jelenleg egy sincs és azt sem tudom,ha öntetni szeretnék valamit,hova is mehetnék,de ez már egy más probléma.
Az acélból hegesztett tokmányhátlap szükség megoldás,de a hegesztés utáni többszöri vörösre melegítéssel és lassú kihűléssel feszültség mentesítés után készre munkálva.használható hátlap készíthető,ahogy a témához előttem szóló Máté írta.Talán annyi még ide kívánkozik,hogy a főorsóhoz illeszkedő anyamenet elkészítéséhez érdemes egy kalibert készíteni,mert ott nem lehet tévedni!
Az olajat az általad megjelölt csavarnál is leengedheted,de van egy ilyen lehetőség a váltókerekek mögött is,érdemes egy pet palackból egy vájut faragni és abban elvezetni a kicsorgó olajat,mert a leeresztés elég lehetetlen módon van megoldva és az olaj csoroghat akárhová is,ha egyszer kiveszed a csavart!
Valahová már ebben a fejezetben feltettem egy képet,hogy milyen minőségű olaj kell a gépbe,ha jól emlékszem tavaly,-ha visszakeresed biztosan megtalálod,de ha nem akkor megkeresem újra neked,ha még szükséges és nem oldódott meg a dolog.
Üdvözlettel:Che
Laacikának nagyon szép a gépe,nem irigylem,de tetszik.
Komment