Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    kitölt tudok Ean esztergához alkatrészeket venni azon belül ezekre gondolok :tokmány,tokmányfelfogótárcsa morse kúpok ütköző,síktárcsa hűtőviz rendszer.stb .. válaszokat előre is köszi

    Komment


      Szervusz!

      Nézegesd a "Jófogás" hirdető oldalt,ott lehet találni az általad keresett alkatrészeket és kiegészítőket!A mennyiben belépsz az oldalra,akkor érdemes a keresést a következő módon csinálni először beütöd,hogy eszterga,majd esztergapad,majd esztergagép és szépen végig kukucskálod.Az ütközővel nem sokra mégy,mert annak csak egy állása van,esetleg annyit ér,hogy beállítod egy végállásba,hogy ne fussanak bele a szánok a tokmányba.Amennyiben szériázni akarsz,akkor érdemes egy revolver ütközőt készíteni.

      Üdvözlettel:Che

      Komment



        A revolver ütköző alatt,valami hasonlót értek.Sajnos az EAN bármely típusánál,a norton közelsége miatt,a képen látható szögben elhelyezett megoldás jöhet szóba,már akkor,ha közel kell dolgozni a tokmányhoz.

        Komment


          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A revolver ütköző alatt,valami hasonlót értek.
          Józsikám kérlek ébredj fel!
          Te is tudod akinek ma EAN-ja van annak nemhogy ütköző,hanem a kapcsolók is alig kellenek !
          Ne sértődjön senki ! Ha tanulni reszelgetni,csiszolgatni,tanulni akarsz tarts EAN-t....Szerszámot felfogót(Tokmányt ,patront,fúrótokmányt ,csak több százért lehet jót venni :ezek ára felülmúlja az alapgép értékét......egy 250-m/m-es tokmány 142000-ft-volt..a fúrótokmány43000-ft a morse szár..3800ft,miről beszélünk !
          Igen használtan lehet venni kopott pofahiányos tokmányokat és lehet elfekvő befogókat is venni,viszont szaktudás nélkül,azok is tönkre mennek hamar....
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Kedves Máté!

            Nagyon is ébren vagyok attól,hogy valakinek EAN-ja van és valójában az összes szét van kopva egy kis odafigyeléssel még lehet rajta pontosan dolgozni.Az,hogy mi mennyibe kerül egy dolog,be lehet azt olcsóbban is szerezni,mert mindig vannak hagyatékok,elfekvő alkatrészek,amit az örökösök értéktelennek tartanak és legtöbb esetben kikerül az ócskavasba,vagy kimenti valaki és árulgatja.

            A tokmányokat illetően igazad van,azok megvásárlásához szem kell és csak megtekintés után szabad benyúlni a zsebbe,a megtekintés kiértékeléséhez meg szaktudás kell,ami a jelen esetben lehetséges,hogy nincs meg de,ha a kérdező fényesedni akar,akkor olvasson vissza a témában a fórumon és akkor esetleg megvilágosodik,ha nem akkor kérdezzen tovább!

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              de,ha a kérdező fényesedni akar,akkor olvasson vissza a témában a fórumon és akkor esetleg megvilágosodik,ha nem akkor kérdezzen tovább!
              Tökéletesen igazad van,aki kérdez azt legalább érdekli a téma,de jelenleg ez a kategória,csak hobbi..

              Bocsi de a revolverütközőtől kiakadtam !Viszont egy hibátlan EAN-nal nem szabadna sorozatban dolgozni:hamar ócskavassá vállna.....
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A tokmányokat illetően igazad van,azok megvásárlásához szem kell és csak megtekintés után szabad benyúlni a zsebbe
                Egy börzén ráakadtam egy 160-asra egy kupacban(meglehetősen jobb volt a többitől)nem volt összefurkálva és kalapálva egy csavarhúzóval egyenletesen tekerhető volt,belül nem volt rozsdás viszont csak sima pofái voltak.Évek óta keresgélek:mert az enyém éppen fog kategória....40-50-éves lehet...Szintén igazad van biztosan lehet használhatót fellelni aki hasonló körben mozog.
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 aug. 04, 06:30.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                  Tökéletesen igazad van,aki kérdez azt legalább érdekli a téma,de jelenleg ez a kategória,csak hobbi..

                  Bocsi de a revolverütközőtől kiakadtam !Viszont egy hibátlan EAN-nal nem szabadna sorozatban dolgozni:hamar ócskavassá vállna.....
                  Na most nincs igazad szerintem . Ettől az ütközőtől felállt a cerkám !!!! Többször már nagyon jó lett volna , amikor néhány egyforma vackot kellett csinálni .És ha így lehetett volna több ütközési távolságot csinálni -egy mozdulattal ....!!!! Nem ezredre egyforma , csak úgy nagy vonalakban .
                  Szóval nekem nagyon tetszik .

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egy börzén ráakadtam egy 160-asra egy kupacban(meglehetősen jobb volt a többitől)nem volt összefurkálva és kalapálva egy csavarhúzóval egyenletesen tekerhető volt,belül nem volt rozsdás viszont csak sima pofái voltak.Évek óta keresgélek:mert az enyém éppen fog kategória....40-50-éves lehet..


                    ... most , mit ? pofát vagy tokmányt ?

                    Komment


                      3x160-200-m/m Esztergatokmányt:ami használható állapotban van,és megvan a külső belső pofasor.......

                      Az E-400-asokhoz tartozékként járt a 4-állású revolverütköző:imádtam melózni vele,kis sorozathoz megfelelő volt..
                      Könnyű lenne az EAN-ra is felszerelni csak rögziteni kellene a gyári ütközőjére !!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Sziasztok,
                        Idő hiányában még mindig nem sikerült teljesen szétszedni az E1N lakatszekrényt, viszont mateapu teóriáját a kopott tengelyek,perselyek miatti megszorulásról próbáltam ellenőrizni. A gyanus tengely meretei mindenhol egyformák, nem tojásdad. A perselyt nem tudom megmérni csak tolomérővel tehát inkabb annak hiszek hogy nem kotyog benne a tengely, tizedeket biztos nem.
                        Aztan a tengelyt visszatéve eltekertem odáig hogy szoruljon. Akkor mozgatni probaltam a kerekeket. Az első két kerék a szorulás miatt nem mozog, viszont a harmadik (ami a lengőkaron mozog a masodik kerék korul és vagy a hossz, vagy a keresztiranyu mozgatást választja) a fogak kozti holtjatek miatt mozog. Tehat az a tengely/ kerék nem szorul. Még h a tengely görbe lenne, de azon 3 centin hova görbülne.

                        Komment


                          Elég ám ott viszonylag kevés kopás és ovalitás,mert azok összeadódnak és megemelkedik valamelyik kerék.Azoknak az egy modulos kerekeknek,amelyek már szintén kopottak és torzultak a fogprofilok nem kell sok,hogy összeakadjanak.


                          Más

                          Előkerestem az EAN gyári ütközőjét,hát az egy semmire való dolog tehát,ha revolver ütközőben gondolkodunk egy teljesen más konstrukciót kell kitalálni.Az ágy ott van kikönnyítve közvetlenül a főorsóház előtt,ahol legnagyobb szükség lenne az ütközőtartó lefogatására,igaz lehetne oda valamilyen tagolt darabot faragni,de elvetettem a gondolatot,sokkal célszerűbb lenne a főorsóház munkaoldali első két lefogató csavarját felhasználni erre a célra.Lassan alakul valamilyen koncepció a fejemben az ütközőről,mely leginkább a dobrevolver esztergák dobjára hajaz agyamban,pillanatnyilag.Mindenképp jól meg kell emelni,mert csak a legalsó ütközőcsap eshet egy tengelybe az ütközőléccel,a többi csapnak mindenképp az alapszán fölött kell elhelyezkedni,mert másképp töréses ütközés lehet.Úgy gondolom,hogy célszerű úgy kialakítani,hogy az ütköző tartó állandóan fent maradjon a gépen,de maga az ütköző mechanizmusa,szinte egy mozdulattal eltávolítható legyen,ha arra nincs szükség.

                          Ez amolyan téli munka és lehet,hogy soha nem lesz belőle semmi,de néha tényleg nagy szükség volna rá,sajnos kis munkával nem nagyon tudom elképzelni.Az anyag kikerülne a ház körüli anyagosztályról az nem nagy probléma,csak az idő,ami soha nincs elég.

                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            Fogsz egy csövet amiben illeszkedik egy vasrúd 50-m/m-erenként kifurod amibe egy csappal rögzítheted.szembe vagy vonalba csavarozod az ütközővel.erre egy tengelyen felcsavarozod a ?..2-3..négyszögű dobot melybe menet van fúrva a finombeállításhoz:melyekbe lépcsőzetes hoszúságú csavarokat teszünk kontraanyával,ezek a csavarfejel ütköznek az előtoláskikapcsolóval,üzemen kívűl,esetleg eltérő méret esetén a lapolást kell odafordítani igy üzemen kivül helyeződik az ütköző.

                            Az E-400-nál kukachorony volt a kihúzható ütközőrúdban és a megfelelő hosszban eltekerve,karabélykulissza alakzatban rögzült.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Mindent szétszedtem, megpucoltam. Kíváncsi voltam hogy nem egy pontban szorul-e, ezért csak az összeszoruló két tengelyt raktam vissza és egy csík alufóliát etettem meg velük. Összecikcakkozta, ahol szorult ott meg el is szakította, kb a fél fog szélességben. Aztán a gyanús kereket tengelyével együtt befogtam és lassan forgattam, persze ezzel kellett volna kezdeni. Na így viszont rohadtul látszik, hogy üt az a kerék pár tizedet. Jobban megnézve elég sufni kivitel, tuti nem a gyári. Valahogy lecsiszolom a fejkörből az excentritást, most lenne jó a szánra szerelhető köszörű. Ja a szánom is szét van szedve Kereket vadászni ráérek azután is, elsőre 30e-t mondtak erre kis 22 fogú vacakra ha le akarnám gyártatni, jófogáson meg nincs ilyen.

                              Komment


                                default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                22 fogú vacakra
                                Jó megoldás ha motorkerékpár sebválltó fogaskereket keresgélsz..átmérő és a fogszám egyezzen és a többit vagy hozzáhegeszted vagy lefaragod...
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X