Gamos
Úgy tünik kupol az EAN-om, hol tudom állítani a főorsóházat? Csinált már valaki ilyet?
Szia!
Hivatalosan: Tokmányt levenni, főorsó belső kúpját kitkarítani. Esetleges felverődéseket sérüléseket kihántolni kicsiszolni. 300-mm hosszú D 35-40 es végén kúpos bemérő tüskét kézzel erőteljesen a főorsó furatába lökni hogy koppanjon. 0,01-os mérőórát óraszárral a kézi vagy keresztszánra rögzítjük. A tüske végét megérintve ellenőrizzük az ütést. ne legyen több 0,03mm-nél. A lakatszekrény kézikerekével végig hajtom a mérőórát a tüskén. Az érték mutatja hogy a főorsó tengelyvonala mennyire párhuzamos az ágyvezetékkel. Az optimális ha a bemérőtüske vége vízszintes síkban max 0,03mm-t áll a kezelő oldal felé (a késnyomás kompenzálása), függőleges síkban 0,03mm-t áll felfelé (az anyag súly).
Ha nem így áll, a függőleges síkot az orsóház felfekvő felületének hántolásával(döntés) a vízszintest alján lévő négy állító csavarral lehet beállítani.
Mivel beállító tüskéje nincs mindenkinek a következő a megoldás. A tokmányba befogsz egy kb D 50-es anyagot, kiengedve 250-300mm-t. Tisztára leátmérőzöd. Utána kis előtolassal kis fordulattal max 0,1 fogásmélységgel lehetőleg R2-es késsel besimítod. Azért így hogy minél kisebb legyen a késkopás,és nyomás. Mikro-val megméred az elején, végén, közepén. Az a jó ha 0,03-0,02mm-el vastagabb a tokmányfelőli vége. Ha állítani kell tedd fel a mérőórát, érintsd meg a tüske elejét. Bontsd le a váltókereket villástól, így hozzáférsz a hátsó állító csavarokhoz. Lazitsd fel az orsóház rögzítő csavarokat. Az egyik állító csavaron lazítol a szembenlévőn húzol így az orsóház fordul a két első állítócsavar a tengelyvonal, a mérőóra mutatja az elmozdulást. Ha a tüske eleje volt vastgabb az óra +ba mozduljon, ha a tokmány felöli része vastagabb akkor -ba. Orsóház lefogató csavarokat meghúzni. Visszaszerelni a váltókereket, kicsi fogás, mérés. A 3.-4. -re általában beállítható. A szegnyerget ez után állítom az orsóházhoz.
Úgy tünik kupol az EAN-om, hol tudom állítani a főorsóházat? Csinált már valaki ilyet?
Szia!
Hivatalosan: Tokmányt levenni, főorsó belső kúpját kitkarítani. Esetleges felverődéseket sérüléseket kihántolni kicsiszolni. 300-mm hosszú D 35-40 es végén kúpos bemérő tüskét kézzel erőteljesen a főorsó furatába lökni hogy koppanjon. 0,01-os mérőórát óraszárral a kézi vagy keresztszánra rögzítjük. A tüske végét megérintve ellenőrizzük az ütést. ne legyen több 0,03mm-nél. A lakatszekrény kézikerekével végig hajtom a mérőórát a tüskén. Az érték mutatja hogy a főorsó tengelyvonala mennyire párhuzamos az ágyvezetékkel. Az optimális ha a bemérőtüske vége vízszintes síkban max 0,03mm-t áll a kezelő oldal felé (a késnyomás kompenzálása), függőleges síkban 0,03mm-t áll felfelé (az anyag súly).
Ha nem így áll, a függőleges síkot az orsóház felfekvő felületének hántolásával(döntés) a vízszintest alján lévő négy állító csavarral lehet beállítani.
Mivel beállító tüskéje nincs mindenkinek a következő a megoldás. A tokmányba befogsz egy kb D 50-es anyagot, kiengedve 250-300mm-t. Tisztára leátmérőzöd. Utána kis előtolassal kis fordulattal max 0,1 fogásmélységgel lehetőleg R2-es késsel besimítod. Azért így hogy minél kisebb legyen a késkopás,és nyomás. Mikro-val megméred az elején, végén, közepén. Az a jó ha 0,03-0,02mm-el vastagabb a tokmányfelőli vége. Ha állítani kell tedd fel a mérőórát, érintsd meg a tüske elejét. Bontsd le a váltókereket villástól, így hozzáférsz a hátsó állító csavarokhoz. Lazitsd fel az orsóház rögzítő csavarokat. Az egyik állító csavaron lazítol a szembenlévőn húzol így az orsóház fordul a két első állítócsavar a tengelyvonal, a mérőóra mutatja az elmozdulást. Ha a tüske eleje volt vastgabb az óra +ba mozduljon, ha a tokmány felöli része vastagabb akkor -ba. Orsóház lefogató csavarokat meghúzni. Visszaszerelni a váltókereket, kicsi fogás, mérés. A 3.-4. -re általában beállítható. A szegnyerget ez után állítom az orsóházhoz.
Komment