Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azt a részét nem teljesen értem, hogy az illesztőperemet 3/4 résznyit szabályozzam fel.
    Lehet nem pontos a meghatározás.
    Mikor egy anyag üt ,vagy ovális és nem tudjuk tovább központosítani,nem tudjuk körkörösre szabályozni a méret miatt, foltos marad,erre értettem,hogy 3/4-része a felületnek legyen simítva,hogy minél kevésbé vedd méret alá,mert igy beállitható a tokmány kb 0,02 m/m futása.
    PLali és Kopasz 1 kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Lehet nem pontos a meghatározás.
      Mikor egy anyag üt ,vagy ovális és nem tudjuk tovább központosítani,nem tudjuk körkörösre szabályozni a méret miatt, foltos marad,erre értettem,hogy 3/4-része a felületnek legyen simítva,hogy minél kevésbé vedd méret alá,mert igy beállitható a tokmány kb 0,02 m/m futása.
      Köszönöm, most már világos.

      Komment


        Másik kérdésem még az lenne, ha nem vagyok pofátlan a sok kérdéssel, hogy szeretném a lakatszekrényben is lecserélni az olajat. A gépkönyvben nem találtam leírást, ahogy néztem alul van egy lemez, amit 6 csavar fog, itt kell leengedni az olajat? Meddig kell tölteni olajjal? Az orsóházba 15W40-es motorolajat töltöttem, a lakatszekrénybe is megfelel ez?
        A Norton szekrény az csak az olajozó szelencéken keresztül kap olajat? Itt nincs olajtartály, nem kell olajat cserélni, ha jól gondolom.
        Köszönöm

        Komment


          PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A Norton szekrény az csak az olajozó szelencéken keresztül kap olajat? Itt nincs olajtartály, nem kell olajat cserélni, ha jól gondolom.
          Köszönöm
          Gőzöm sincs!

          Szerintem,ha sem betöltő,sem leeresztő nincs akkor alkalmi kenőnyílások vannak,ha alá kukkantassz legalább meglátod az állapotát.
          PLali kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Gőzöm sincs!

            Szerintem,ha sem betöltő,sem leeresztő nincs akkor alkalmi kenőnyílások vannak,ha alá kukkantassz legalább meglátod az állapotát.
            Megnezem majd, elöször a lakatszekrényben cserélek olajat, csak itt sem tudom a feltöltési olajszintet. Majd valahonnét megpróbálom kideríteni.

            Komment


              PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              csak itt sem tudom a feltöltési olajszintet. Majd valahonnét megpróbálom kideríteni.
              Van gépkönyved? Abban benne kell, hogy legyen, hova milyen és mennyi olaj kell. Szerintem a fentebb említett 15W40 motorolaj nem jó bele, nem teljesíti a fogaskerékhajtás feltételeit.. Ettől még a hidraulikaolaj is jobb, mivel annak az alapolaja gépolaj, csak nyomástűrő és habzásgátló adalék van benne. De a gépkönyvben benne kell, hogy legyenek a feltöltési adatok. Lesz egy kis időm, utánanézek.
              mátéapu és PLali kedvelte ezt.

              Komment


                Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Van gépkönyved? Abban benne kell, hogy legyen, hova milyen és mennyi olaj kell. Szerintem a fentebb említett 15W40 motorolaj nem jó bele, nem teljesíti a fogaskerékhajtás feltételeit.. Ettől még a hidraulikaolaj is jobb, mivel annak az alapolaja gépolaj, csak nyomástűrő és habzásgátló adalék van benne. De a gépkönyvben benne kell, hogy legyenek a feltöltési adatok. Lesz egy kis időm, utánanézek.
                Köszönöm a választ. Van gepkönyvem, de nem találtam meg benne, viszont egy facebook csoportban igen. A lakatszekrénybe 1,5 l olajat kell tölteni. Többen használják a gépet motorolajjal, biztos nem a legjobb. Utána nézek majd, hogy hol lehet kisebb kiszerelésben orsóolajat venni es hogy a lakatszekrénybe mi a pontos belevaló olaj.
                mátéapu és Kopasz 1 kedvelte ezt.

                Komment


                  PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Van gepkönyvem, de nem találtam meg benne
                  A főorsóházba, mivel szóró olajozása van, ilyenekbe éna MOL TCL 22 -t szoktam beletenni.
                  https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...jok/mol-tcl-22
                  Még sosem volt baj vele.
                  A lakatszekrénybe, és a többi helyre, ahol csepegtető olajozás illetve dugattyús szivattyús olajozása van, kicsit sűrűbb olajat szoktam tenni, mivel itt lényeges az olaj kenőhelyen maradása, tapadása. Ilyen a MOL Multi SW 32.
                  https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...ol-multi-sw-32
                  Attached Files
                  mátéapu és PLali kedvelte ezt.

                  Komment


                    köszönöm a választ. Keresek ezekből az olajokból kisebb kiszerelést.
                    Közben megtaláltam a lakatszekrény betöltő nyilást. A rézlemezt eltolva lehet olajat betölteni. Belevilágítva nem látok benne olajat, a fogaskerekek mintha zsírral lennének megkenve. Ezt is szét kell szednem szerintem, jobban megnézni. Remélem az olajozó dugattyú, rézcsövek bennne vannak...
                    mátéapu és Kopasz 1 kedvelte ezt.

                    Komment


                      Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A főorsóházba, mivel szóró olajozása van, ilyenekbe éna MOL TCL 22 -t szoktam beletenni.
                      https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...jok/mol-tcl-22
                      Még sosem volt baj vele.
                      A lakatszekrénybe, és a többi helyre, ahol csepegtető olajozás illetve dugattyús szivattyús olajozása van, kicsit sűrűbb olajat szoktam tenni, mivel itt lényeges az olaj kenőhelyen maradása, tapadása. Ilyen a MOL Multi SW 32.
                      https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...ol-multi-sw-32
                      Ezt a gépkönyvet megkaphatnám valahogy,? Ami nekem van az régebbi szerintem. Például ez az oldal sem így néz ki benne, olajok típusai hiányoznak.
                      Köszönöm
                      Szétszedtem a lakatszekrényt, jól láttam, semmi olaj nem volt benne. Az dugattyús olajozó szerkezet benne van, és működik is, csak pár cső hiányzik. ezeket a hiányzó csöveket pótolom és utána remélem jó lesz. Gépzsírral voltak csak megkenve a fogaskerekek, de így a forgó tengelyek a perselyekkel nem is kaptak kenést. Nem tudom miért gondolta valaki, hogy így is jó lesz...Majd holnap pár képet még csinálok, remélem sikerül össze hozni.
                      Kopasz 1 kedvelte ezt.

                      Komment


                        PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        olajok típusai hiányoznak.
                        Az olaj típusait én írtam rá a képre, eredetileg nincsenek rajta. Ezeket az olajakat szoktam használni, már 50 év szakmai tapasztalattal, minden gond nélkül. A MOL TCL 22 megfelel a régi O-20 adalékolt orsóolaj tulajdonságainak, a MOL Multi SW 32 pedig a régi G-30 -as gépolajnak, amit ezekhez a gépekhez előszoktak írni. Csatolom az EMU 200 esztergagépnek az olajfeltöltési táblázatát, ami ugyanúgy szóróolajozású főorsószekrényes, mint az EMU 170-1000.
                        Attached Files
                        PLali, mátéapu és movisz kedvelte ezt.

                        Komment


                          Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az olaj típusait én írtam rá a képre, eredetileg nincsenek rajta. Ezeket az olajakat szoktam használni, már 50 év szakmai tapasztalattal, minden gond nélkül. A MOL TCL 22 megfelel a régi O-20 adalékolt orsóolaj tulajdonságainak, a MOL Multi SW 32 pedig a régi G-30 -as gépolajnak, amit ezekhez a gépekhez előszoktak írni. Csatolom az EMU 200 esztergagépnek az olajfeltöltési táblázatát, ami ugyanúgy szóróolajozású főorsószekrényes, mint az EMU 170-1000.
                          Köszönöm a választ, szerzek majd be ezekből az olajokból.
                          Ma meg megcsináltam a lakatszekrény olajozását, úgy néz ki sikerült, működik. Youtube-on találtam egy videót hasonló problémát oldottak meg. Lágy rézcsőből csináltam meg a hiányzó csöveket, ahogy a videóban is megoldották.
                          mátéapu és Kopasz 1 kedvelte ezt.

                          Komment


                            PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Lágy rézcsőből csináltam meg a hiányzó csöveket
                            A vörösrézcsövet ha pirosra felmelegíted, majd még pirosan hideg vízbe teszed, kilágyul és úgy hajlítod, ahogy akarod.
                            PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            szerzek majd be ezekből az olajokbó
                            Vannak más gyártóknak is megfelelő olajai, nemcsak a MOL -os a jó.
                            PLali és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ezt az olajat találtam 10 l-es kiszerelésben, főorsóházba megfelelne szerintem, nem tudom esetleg a lakatszekrénybe is jó lehetne?
                              https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...jok/mol-tcl-46

                              Kopasz 1 kedvelte ezt.

                              Komment


                                PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                főorsóházba megfelelne szerintem, nem tudom esetleg a lakatszekrénybe is jó lehetne
                                Főorsóházba sűrűnek találom a 46 -os olajat. Máshova teljesen jó.
                                Főorsóházba még jó lehet a MOL Spinol 15. Ez van 10 literes kiszerelésben is.
                                PLali kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X