Összeraktam a gépet és ma ki is próbáltam. Egyenlőre motorolajat töltöttem bele, majd lecserélem. Müködik minden, csak a lakatszekrénynél a tengelyeknél és a vonóorsónál szivárog az olaj. Nem folyik, csak szivárog. Gondolom a perselyek amikben forognak a tengelyek már kopottak. Lehet ezt valahogy javítani? Új perselyeket kellene csinálni?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
A vonóorsónál valószínű szimeringet kell cserélni az áthajásnál (csigánál).PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéselakatszekrénynél a tengelyeknél és a vonóorsónál szivárog az olaj
A tengelyeknél perselycserével lehet megoldani a problémát.
Lehet, hogy a tengelyvégeket és a csigánál a szimering helyét fel kell szabályozni a bekopás miatt.
Csak utána lesz jó a tömítettség.
- 2 likes
Komment
-
Meglatom mennyire fog folyni, aztan szétszedem mégegyszer a lakatszekrényt, tengelyeknél még nem vészes a folyás, vonóorsónál ott jobban csöpög. Láttam a lakatszekrény alján a csigát, meg a vonóorsó az egy hüvelybe megy bele, amiben van egy retesz, azzal hajt. De hol van ott szimering?
kösziKopasz 1 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A vonóorsó hüvelye az nem hüvely szokott lenni, hanem a kihajtótengely vége, ami meghajtja a vonóorsót. Általában a "norton" szekrény házában a kihajtótengely csapágyazása mellett van egy szimering. Lehet, hogy a tiédből hiányzik?PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevonóorsó az egy hüvelybe megy bele, amiben van egy retesz, azzal hajt. De hol van ott szimering?PLali kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Köszönöm a választ. Nem a norton szekrény kihajtó tengelyénél, hanem a lakatszekrénynél látok erősebb csepegést. Ahol a vonóorsó át van vezetve a lakatszekrényben lévő hüvelyen. Majd csinálok egy képet mire gondolok, lehet nem jól írom le.Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA vonóorsó hüvelye az nem hüvely szokott lenni, hanem a kihajtótengely vége, ami meghajtja a vonóorsót. Általában a "norton" szekrény házában a kihajtótengely csapágyazása mellett van egy szimering. Lehet, hogy a tiédből hiányzik?
Komment
-
Nagy valószínűséggel filces, vagy "O" gyűrűs tömítési megoldás lehet itt, ami elkopott. Cserélni kell. Kép alapján gondolom, mert nem látok szimering helyet, hacsak belül nincs. Szétszedéskor kiderül.PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMajd csinálok egy képet mire gondolokPLali kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Addig kell tölteni, hogy a csiga vagy a csigakerék tengelyének az alját éppenhogy csak ne érje el az olaj. Így nem tud kifolyni az olaj. A csiga már felhordja az olajat a csigakerékre, ami továbbkeni a többi alkatrészt. Az alkatrészekről lefolyó olaj pedig keni a csapágyhelyeket.PLali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésecsigakerék kicsit beleérjen az olajba
- 4 likes
Komment
-
Most kezded? Vagy már megy egy ideje?Dogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEAN 340 karbantartás
Komment
-
Mivel a gépkönyv szerint dugattyús szivattyú nyomja az olajat, ISO VGA 20 - ISO VGA 30 sűrűségű olajjal nem tudsz nagyot tévedni. Javaslom a MOL TCL 22, vagy a MOL TCL 32 olajokat, vagy ezeknek valamelyik más megfelelőjét. A gépkönyvben nem találtam erre utaló adatot. Mi annak idején G30 gépolajjal szoktuk feltölteni. Ennél sűrűbbet ne tegyél bele a főorsó siklócsapágyai miatt. A lakatszekrénybe mehet kicsit sűrűbb, 46-ös olaj. Ilyen a MOL TCL 46. https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoa...rszamgepolajokDogoargentino eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemilyen olaj dukál az EAN kockákba
- 3 likes
Komment
-
Lehet kapni 20 literest is.emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért a 216,5l kiszerelés elég komoly mennyisé
De ott van például a MOBIL DTE Oil Light - 20 literes. Ez is ISO VG 32 -es cirkulációs szerszámgépolaj.
https://olajshop.hu/mobil-dte-oil-light-20-lUtoljára szerkesztve a következő által: Kopasz 1; 2021 dec. 13, 07:55.
Komment

Komment