Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Koyo csapágyak jelölése a dobozon, csapágyon?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!


    Kétütemű motor főtengelyére vettem Koyo 6203-as csapágyat C3 minőségben.
    Itthon levettem a csapágy oldaláról a porvédő gyűrűt és akkor láttam, hogy a golyók közti távtartó valami műanyag izé.
    Ez így rendben van? Bírni fogja a kiképzést és főleg a hőhatást? Vagy eszembe ne jusson ezt a fajtát beépíteni?


    Köszi a válaszokat!
    Feri

    Komment


      #32
      Én nem fáznék annyira tőle, szereltem már ki ilyet blokkházból.
      Amit viszont soha nem teszek, az porvédős csapágy vétele motorblokkba.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Urak,

        A Koyo, az egy érdekes állatfajta. Csatlakozom Demeter szaktárs véleményéhez, én sem raknék bele eredetileg porvédős csapágyat a blokkba. A váltóba talán még igen, de főtengelyre semmiképp!

        Én Jawa 350-be kerestem csapágyat, 3205-öst. A Koyo ezt szállítja is, acél golyókosárral, ahogy kell, de a csapágy oldalán nincs rajta, hogy C3. A kereskedők ( kettő is, egymástól függetlenül ) állítja, hogy az C3. A Koyo katalógusban két külön cikkszáma is van.

        Úgyhogy nekem maradt a k. drága SKF...

        Üdv,
        skac

        Komment


          #34
          Ha jó a füled ,meg hallod a különbséget ,csak rázd meg ( a csapágyat ). Persze az a gond ,hogy be van csomagolva

          Komment


            #35
            Nagy hőterhelésnek kitett helyre az SKF az acél, vagy sárgarézkosaras csapágyakat javasolja. Műanyagot semmiképpen nem. Porvédős csapágyat olyan helyen alkalmazunk, ahol nincs zárt csapágyház és védekezni kell a por behatolása ellen. Pl. motorkerékpárnál kerékcsapágynak tökéletes. Váltóba már nem való, mert a szimmering és a fedéltömítés eleve biztosítja - jó esetben - a pormentességet.

            C3-as hézagnak nagy üzemi fordulatszámon van szerepe. Szerintem egy max. 6000-et pörgő főtengelynél erre nincs szükség.

            Mindenesetre itt egy elérhetőség. Kiss József a főnök és nagyon ért a csapágyakhoz. Akkor is ad felvilágosítást, ha nem tőle veszel:

            SKF Műszaki Áruház - Békéscsaba
            Gabó_Racing és wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              C3-as hézagnak nagy üzemi fordulatszámon van szerepe. Szerintem egy max. 6000-et pörgő főtengelynél erre nincs szükség.
              Nincs is. Nekem 6 éve van a Cz be sima valamikor porvédővel szerelt(beszereléskor ki lett belőle szedve) fémkosaras csapágy, és köszöni jól van. Nem szükséges a C3. Mert amit C3 ba akartak adni akkor, az műanyagkosaras. Köszönöm, a magam részéről műanyagot sehova nem teszek.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 27, 13:57.
              dongos78 és CZsolti kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #37
                Hallgatok a többségre és lecserélem őket acélkosaras csapágyakra!
                Csak azt nem értem, hogy mi a baj a porvédős csapágyakkal? Ha beszerelés előtt leveszem róla a porvédőt, akkor nem ugyan olyan, mint az anélkül gyártottak?

                Komment


                  #38
                  Csak azt nem értem, hogy mi a baj a porvédős csapágyakkal? Ha beszerelés előtt leveszem róla a porvédőt, akkor nem ugyan olyan, mint az anélkül gyártottak?
                  De igen. Csak drágábbak éppen a porvédők miatt. Fölös pénzkidobás, ha nyitott csapágy kell.
                  wsievers, St.Z.350 és dongos78 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Hali, a jelöléses dologhoz hozzászólva, Koyo-nál amikkel találkoztam és C3-as volt a nyitottaknál a külső gyűrűn jelölve volt, a zártaknál pedig a porvédőre volt domborítva. Fötengelycsapágyaknál találkoztam többször is műanyagkosarassal, (gyárilag) ezekközül a békebelieknél , pl. ETZ, nem volt alakváltozás a műanyagkosárnál , de a mostanság használatos könnyített kivitelű műanyagkosarasnál találkoztam több deformálodottal. A régi imi villanymotorokban is volt műanyagkosaras is, ezeket szét is lehetett szedni.

                    Komment


                      #40
                      Kiegészítve az előzö hsz.- em ami az imi motorokban volt természetesen nem C3-as volt, csak műanyagkosaras.

                      Komment


                        #41
                        Műanyagkosarast 125 °C-ig javasol az SKF. Ennek ismeretében lehet az egyik gépnél jó megoldás (kisebb hőterhelés) a másik típusnál meg rossz. Az öntöttvashengeres Jawakba pl. én biztos nem tennék műanyag kosarast.

                        Egyébként egyszerű, meg kell nézni a Koyo katalógust, hogy milyen paramétereket ad meg.
                        kollarg, György Bognár és St.Z.350 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Természetesen, nem fikázás részemről a beszámoló a deformálódott kosarakról. Betartott gyártói igénybevétel, használat, kenőanyag mellett valószínű nem történik meg ilyesmi. De mivel egyesek szerint a szabály arra való, hogy megszegjék. Előfordul hasonló.
                          sepy és CZsolti kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            C3-as hézagnak nagy üzemi fordulatszámon van szerepe. Szerintem egy max. 6000-et pörgő főtengelynél erre nincs szükség
                            Persze ez így igaz -de -a C3 a szerelési és egyéb pontatlansági hibák kiküszöbölésére szolgáló segédezköz . Főleg , ha minél házilagosabb a lehetőségek tárháza .

                            Komment


                              #44
                              A C3 mindössze anyit jelent, hogy növelt hézagú, vagyis "lötyögősebb". Egy motor főtengelye soha nem fog együtt futni, helyet kell hagyni a, gyárilag is, megengedett ütésnek. Tehát nem a "magas" fordulatszám" indokolja a C3 használatát, ezeket a fordulatszámokat a "sima" csapágy is tudja.

                              Komment


                                #45
                                ...hamá ketten mongyuk

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X