Alapozó nélkül csak dekoráció! OT esetén rücsi és úgy a festékköd/ gyári utánzat!Ha használni is akarod akkor rendes alvázvédő. Én sokat kipróbáltam /alvázvédőt/ de amelyiket lakbenzinnel kell hígítani az ha kellő vastagságban akarod megfújni a működő felületeken csöpög. Ezért jobb az melyet Nitró hígítóval kell hígítani. Van olcsó nitró is de az nem jó mert / túrósodik csak nem hígítja rendesen/.- Katepox belső térben Juta zsák leterítve és ez ráöntve. Zajcsillapításra és védelemre.Én a Ladás korszakban így csináltam és sokkal csendesebb lett. A Kispoláknál ez fordított mert a Tűzfal hátul van. Ha érdekel a technika írjál Zsolti.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk
Collapse
X
-
Köszönöm a válaszokat! Sajnos nincs most időm és több energiám, amit a Fityóba bele tudnék fektetni. A hátsó híd lelöktema gyári festést, de még semmi baja a fémnek. Ezért gondoltam arra, hogy lekenem ezzel az Autotillel. A váltó mosása elkerülhetetlen. Utána le tudom a futóműveket alvázvédőzni.
Brigéciol, erős vízsugár a tisztításhoz, utána festek.
Komment
-
Ezt az egy kispolszki témát találtam, ezért itt osztom meg az alábbi infókat.
Tegnap egy brüsszeli ülésen vettem részt, ahol ebédszünetben jót beszélgettem egy lengyel kollégával. Kiderült, hogy régen auóversenyzett, egy Skoda Octaviával kezdte. Azután átnyergelt a 126-os Fiatra és - ha jól emlékszem - 46 lóerőt hozott ki a gyári blokkból.
A következő módosításokat eszközölte:- Nagyobb sűrítés. A hengerfejből vett le, így érte el.
- Fiat 125-ös vezérműtengelyt kettévágott, és azt építette be. Ezt a megoldást később többen átvették tőle.
- A szelepek átmérője maradt, de a szelepszárakat 9mm-ről 6 mm-re vékonyította, hogy kevésbé akadályozza az áramlást.
- Valami volt a dugattyúk meg a hajtókarok kiegyensúlyozásával is, de arra már nem emlékszem.
Aztán kezdődött az ülés. Mondtam neki, hogy sokkal jobban érdekel, amit ő mesél, de talán be kellene mennünk.Everything is better when you decide you don't care.
- 5 likes
Komment
-
Kedves Fórumtársaim!
Ezúton szeretném kérdezni tőletek, hogy kötött-e már be valamelyikőtök olajnyomásmérő órát. Én most erre készülök. Az olajnyomás jeladó helyére gondoltam bekötni. Elképzelésem szerint egy 6-os csőhöz való homloktömítős rátétes közcsavarral és egy T-idommal megoldható a dolog. A T-idom egyik ágára a jelenlegi jeladó, a másikra pedig az óra lenne kötve. Remélem, hogy működhet a dolog. Ti mit tanácsoltok?mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Vagyis diagnosztizálási szándékkal akarsz bekötni egy "manométert" (hagyományos bourdon -csövest ? ) , hogy tájékozódj a nyomásról , esetleg állandóra ? A 126 polski-nál nem lehetne az 1500-1600 ladákon alkalmazott közdarabot használni , így megmarad a lámpa , és rá tudsz akasztani egy fékcső hollander jellegű megoldással , egy darab réz csövet , aminek a végére már rámegy a feszmérő . De ha csak meg akarod mérni egyszeri jelleggel , akkor valamelyik KGST teherautó (talán IFA , de már nem emléxem...) szemes - gumisfékcsövébe teflonnal feltömíted az órát , a szemnél felfúrod a megfelelő méretre , és egy egyszerű áteresztő csavarral, két rézkarikával felépíted ...
Komment
-
Állandóra szeretném. Sikerült vennem egy eredeti szovjet olajnyomásmérőt. Szerintem még sosem volt használva. A krómkarika berozsdált rajta, de egyébként hibátlan. Még a roppantógyűrű is benne van.
A Polski nyomásérzékelőjének menete M12x1,5-es. Az óráé M10x1-es. Az általad említett Lada közdarab is ilyen méretű? Nem ismerem ezt az alkatrészt.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Állandóra szeretném. Sikerült vennem egy eredeti szovjet olajnyomásmérőt.
Fékcsövet ajánlok betenni átperemezve,egyik vége lehet 1-es a másik 1,25-ös,
MTZ óracsövet ajánlom az egyik tagja teljesen flexibilis a hoszabb félig.Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 okt. 27, 06:05."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Remélem nem sértődik meg a Fifi, de már lassan 200 km-t raktam bele városi forgalomban, és megy, mint egy kisgolyó. Lassan megszokom, hogy ne maradjak a belső sávban, mert nem a Swift van alattam. Sok a türelmetlen, izgága sofőr, a Kispók pedig még nem az az igazi veterános kategória. Azért 2. és 3. fokozatban egész jól gyorsul. Nagyon szeretek vele menni.
- 3 likes
Komment
-
Köszönöm! Most küszöbvédőt barkácsolok hozzá, ami alulról véd majd a sós létől. A Swiftről vettdm az ötletet. Azon van ilyen műanyagból. Én lemezből hajlítok alá egy tetszetős profilt.
Apropó, normálisan kinéző Kispók dísztárcsája nincs valamelyikőtöknek eladó? Egy komplett garnitúra érdekelne a nem elhagyós fajtából.
Komment
-
A négy csavarnak kiképzett bemélyedéssel rendelkező fekete müanyagra gondolsz , ami FSM felirattal bír a közepén ??? (vagyis már az újabbik felnihez - 4x98 mm - való kell , vagy a régi nagy furattávolságú felnire, segédlemezzel középen felfogatott alumínium darabra gondolsz ) Mintha az újabb kivitelből kallódna a műhelyben , a jövő héten sort kerítek rá és megnézem !
Komment
Komment