Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ez a " föttögés" gátló csak az előre hátra mozgást határolja. Józsi az oldal irányú mozgást határolná. Indításkor emlékeim szerint bólogat- billeg azt kellene kiküszöbölni a válóhoz rögzített kétoldali határolóval.
azt kellene kiküszöbölni a válóhoz rögzített kétoldali határolóval.
Ez lehet akár egy teleszkóp szerű alkatrész?
Nekem pl. van swift csomagtér ajtó teleszkópom, 4db , ilyennel nem lehet megoldani? Ad némi lehetőséget a mozgásra de mégis csillapítja, határolja. Szóval nagyon szivesen elküldöm ezeket, ha kell.
A csomagtérajtót már nem tartják meg, de ettől függetlenül igen komoly erő lakozik bennük. Kézzel is elég nehéz összenyomni...
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 okt. 20, 09:54.
Ez a " föttögés" gátló csak az előre hátra mozgást határolja. Józsi az oldal irányú mozgást határolná. Indításkor emlékeim szerint bólogat- billeg azt kellene kiküszöbölni a válóhoz rögzített kétoldali határolóval.
A legnagyobb probléma vele, hogy hidegben, ha véletlenül lefullad, vagy le akar fulladni és ilyenkor rácsúsztatod a kuplungot, akkorát fordulna, amekkorát bír. Szegény kis váltós gumibakok ilyenkor kapnak rendesen.
Zsolti! Én gondolatom szerint kereszt irányban akar körbe csavarodni ilyenkor. Erre pedig az egyetlen orvosság a váltónak gumi bakon való felfüggesztése a karosszériához. Direkt nem rögzítésnek neveztem én egy rugalmas kötésnek nevezném talán.
A mai nap tapasztalata: rossz íze van a hidraulika olajnak. A lengéscsillapítókban csináltam olajcserét. Naná, hogy képen spricceltem magam.
Amúgy nagyon mérges vagyok, mert a neves japán lengéscsillapító gyár igen drága teleszkópja csak ott ül a rugóban és nem csillapít semmit. Ezért a régieket próbálom újratölteni.
Persze ezek nem szerelhető kivitelűek, ezért trükköztem. Feltöltő furatokat kédszítettem. A feltöltés sikeres. Remélem a vizsga is az lesz.
Elmaradtam pár hónapja a fórumokról, most láttam a kluboldalon is a kérdésedet.
Lengéscsillapítókról érdekes tapasztalataim vannak nekem is. A 76-os autóban az eredetiek vannak bent. Most múlt 40, de jól csillapítanak, a tavalyi műszakin még megfelelő értéket produkáltak, lengyel gyártmányúak. A 88-as most volt műszakin, na az egy érdekes sztori. Már el volt kopva a futómű, szarok voltak a lengéscsillapítók is, fékek sem voltak az igaziak. A teljes futómű felújítás mellett döntöttem. Cseréltem a komplett első tengelycsonkokat, fékrendszert, hátsó lengőkarokat, szilenteket, és az ominózus lengéscsillapítókat is. Én a kayaba mellett döntöttem a tapasztaltabbak tanácsára. Érzésre szuper, de az előzőek teljesen rosszak voltak, így nincs viszonyítási alapom (a 76-ossal 60 km-t mentem 2 év alatt...). Jártam előműszakin, ahol a fékeket, és a lengéscsillapítókat is jónak mérték. Co-t a sportkipufogón nem tudtak mérni, illetve volt az alján két lyuk, ezért egy barátomhoz vittem javításra, és kértem, vizsgáztassa is le. Erre Vas megyében került sor, pontosabbat nem szeretnék leírni. Hát, ott azt mondták, szar volt a fék, és az összes lengéscsillapító is, amit nem értek... A műszaki sikerült, de ekkora különbséget nem tudom, hogyan lehet mérni. Lehet, hogy a kocsi kis súlya miatt a keréknyomásnak lehet ekkora szerepe?
A kocsiról annyit, hogy visszakapta a motorját, illetve bekerült az átalakított váltó is. ...va jó érzés beszúrni a kispóknak az 5. sebességet.
A motortartó kérdésre: a 76-os kocsimban fixes rögzítés van, ezt hirdette Imi. Ennél a kereszt, és hosszirányú mozgásra nincs lehetősége a motornak. Hosszabb rugó való hozzá, de én nem érzek semmi különbséget a két motor viselkedése között.
Az 5 sebességes váltóról,amennyiben lehetséges légyszíves bővebben írni!Kíváncsi vagyok rá és gondolom mások is,hogy a régi 4-es váltó lett átalakítva,vagy másképp lett megoldva.A magam részéről a sebességváltók tervezését a mérnöki munka egyik csúcsának tartom,annak ellenére,hogy nem űrhajó és ezért is érdekel a dolog.
Köszönöm, hogy megírtad. Az a helyzet, hogy a 'kispolskis oldalon" még csak választ sem kaptam. Egyébként ez nem az első eset. Nekem is Kayaba lengéscsillapítót ajánlottak, meg is vettem, beszereltem...és csodálkoztam. Szinte jobban lengett a hátulja, mint lengéscsillapító nélkül. Lehet, hogy tévedésből gázrugót küldtek?
Mindenesetre a régiekből lecseréltem az olajat és hidraulika olajat töltöttem beléjük. Érezhetően jobb a kocsi útfekvése. Ami szép volt, hogy alig akarták visszadni a pénzemet. Eleve cserét kértem és a 72-órán belül voltam. Más gyártót fogadtam volna csak el. Ez a Kayaba már megvolt. Ilyen többet nem kell.
Az ötesebességes váltó engem is érdekelne. Olyan ingerem van 70-nél ötödikbe rakni. Szoktam próbálni is, azután csodálkozok, hogy miért pörög föl hirtelen....3-ikban.
Elnézést, elfelejtettem benézni.
A fiat126 fórumot én javasoltam, de mára úgy látom hogy szétment a társaság, ami szomorú.
A kayabát hol vásároltad Zsolti?
5-ös váltóról a saját történetem a következő. Több alkalommal előjött a téma a fórumon, mindig ott bizsergett hátul a fejemben, aztán tavaly adódott egy lehetőség, a bolti árnál lényegesen olcsóbban megvenni egy átépítő készletet. Szóval megvettem, és bár nem ez a szakmám (még csak közöm sincs a gépészethez, autószereléshez), autodidakta módon, a szerelési könyv segítségével a múltkor sikerült egy váltót megépíteni, így azt gondoltam, meglesz ez egyedül is. Volt telefonos segítség, így tényleg nem volt nehéz. Cserélni kell az első burkolatot, a kiválasztó villát, a rükverc kapcsoló villáját, meg néhány apróságot, kell alkatrészeket is átalakítani, valamint az új házat is kell faragni. Rövídíteni kell a rugalmas összekötőt, és át kell alakítani a kulisszát is.
Ezek pedig egy kolléga képei, én sajnos keveset fotóztam:
Autózásnál az a lényeges különbség, hogy jóval halkabb, hiszen elég az alacsonyabb fordulat is. Végét nem próbáltam mivel még bejáratós a motor is.
Cserélni kell az első burkolatot, a kiválasztó villát, a rükverc kapcsoló villáját, meg néhány apróságot, kell alkatrészeket is átalakítani, valamint az új házat is kell faragni. Rövídíteni kell a rugalmas összekötőt, és át kell alakítani a kulisszát is.
Szabad tudni:a szett árát?
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
A Kayabát Bárdiéknál vettem. Végül visszakaptam a pénzt. Kiderült a régivel sem volt különösebb gond, csak 1,6 helyett 2,8 barra voltak pumpálva a gumik.
Minden esetre most sűrűbb olaj van bennük. Szerintem jók.
Klassz ez az 5-sebességes váltó. Ami viszont nem tetszik, az a szinkronkapcsoló hiánya. Így duplán kell kuplungolni kis gázfröccsel. Amúgy szép munka. Gratula.
Komment