A röhej az, hogy a Fifi egyből indul. 2 perc alatt vissza lehet tolni a szívatót. És megy. Remekül.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk
Collapse
X
-
Mátéapum mihelyst kész az alfórum odamozgatom. Remek ötlet, szép kidolgozás. És még te mondod, hogy nem értessz ezekhez a számítógépes dolgokhoz.
- - - Updated - - -
Találtam egy lengyel szervizkönyvet az Albiról. Ha jól értem, akkor ennek a csőnek a végén van a légtelenítő szelep. Ide valami csövet kell csatlakoztatni a kép szerint. Ez valami sima gumicső, vagy valami speciális hidraulika cucc. A cső vége belső menetes. A műanyag zárókupak ebbe van betekerve.
Komment
-
Örömmel jelentem, hogy az Albeám immár 2. hete hiba nélkül megy ismét, igy elmondhatom, hogy sikerült megjavítanom. Egyúttal az is biztos, hogy elmúlt nálam az a misztérium, amit eddig az agyonelektronizált autók iránt éreztem.
Mivel a csaknem üres tank és a nagy hideg miatt jégdugóra, lelevegősödésre vagy dugulásra tippeltem, átvizsgáltam a tanktól a tápszivattyún át a kisnyomású elosztóig mindent. A henzin akadálytalanul folyt.
Elektromos ellenőrzés következett. Minden vezeték a helyén volt és a gyertyapipák (már amennyire ezeket a hosszu vackokat annak lehet nevezni) szemre jók voltak. Szikrapróba rendben. Maradtak a gyertyák.
Kiderült, hogy ezekkel kellett volna kezdeni. Így néztek ki:
A baloldali kettő alig akart kijönni. A másik kettő szinte jött magától. Rosszul lehettek meghúzva és a hirtelen hideg miatt ez már elég lehetett ahhoz, hogy a 3. 4. henger tömítetlenné váljon.
Szerencsére az uj gyertyákkal azonnal indult, és azóta is szépen megy. Így négy gyertya árából megúsztam.
Kérdés: ezt a hibát ki tudja-e szűrni a szerviz a hibakód kiolvasásával?
- 1 like
Komment
-
Ha nem generál hibakódot nincs mit kiolvasni, marad a régi módszer ha értenek hozzá. Ha a check engine lámpa nem villant fel ( a kis motorblokk ikon) akkor valószínű hibakód se keletkezett. Legalábbis én így gondolom, de biztos valaki megmondja a tutit
Tapatalkkal küldve az én GT-I8190 eszközömről
Komment
-
Alapból szervizbe vittem vásárlás után az autót. Ott felírtak minden javítandó cserélendő dolgot. Márkaszerviz, ahol lehívták az autó előéletét. Komplett átvizsgálás volt km-óra szerinti aktuális szervizzel. Egyedül a szíjcseréket nem kértem akkor. Diagnosztika szerint a motor rendben volt. Azóta 8000 kmt mentem vele gond nélkül. A franc se gondolt gyertyahibára, mikor előző este még tuti volt minden. Az első -16 fokos reggelen nem indult. Utána másfél hétig kerestem a hibát és kértem a segitségeteket. Mindenki az üzemanyagra illetve az elosztóra gyanakodott. Én is.
Már meg ne haragudj, de az legyen már alap, hogy gyertyát cserélsz, onnan indítod a hibakeresést. Nem pedig telefonálgatsz
Nem haragszom, de ezt miért csak most írod? Pár hozzászólással ezelőtt hasznosabb lett volna.
- - - Updated - - -
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseZsolti lehet a kép csal de úgy néznek ki a régi gyertyáid mint a hamisítványok.Azokon szokott így kinézni a kidolgozás a fémnek.!Az SK. javításnál felfedezett hiba maradandó megoldás lesz később. Legközelebb evvel keresed először a bajt.
- 2 likes
Komment
-
Kicsit kihalt a téma, gondoltam, írok kicsit. Ezek szerint jók a kisautóink.
Azért nálam nem múlt el a tél probléma nélkül, bár nem konkrét meghibásodásról van szó. A közösségi portálon az 5-ös váltóról volt egy kis eszmecsere, és ott világosodtam meg arról, hogy kevés a váltómban a gyárilag előírt mennyiség. Jöhetett az aláfekvés, és a váltó oldalán lévő nívó csavar kiszedése. Aki ismeri, tudja, ez négyszögletű fejű csavar, szinte mindig berohadva. Szerencsém volt, kijött. Az olajmennyiséget viszont csak erősen oldalra döntött pozícióban fogadta be. Azóta az 5. sebesség is halkabb lett szerencsére.
A konklúzió számomra annyi, hogy nem elég beszerezni a drága készleteket, kicsit jobban utána kell járni az ilyen infóknak, még akkor is, a az átalakító készlethez "nem jár" automatikusan. Drága mulatság lett volna ledarálni a váltót.
- 1 like
Komment
-
Ez így van sajnos. Pont nemrég rakta fel valaki a csoportba a táblázatot a forgalomban lévő autótípusokról. Abból az derült ki, hogy kevesebb mint 5000 db van forgalomban.
Pápa környékén találtak a srácok egy 85-ös kisműszerfalasat, abból nem nehéz krómos lökhárítósat csinálni, persze ha nem akarsz kúpos futóművet is alá. Még megy a dilemma, mi legyen vele. Rákérdezzek?
Még egy kérdés. Rég jártam itt, sokszor megnyílik külön ablakban reklám miközben klikkelek. Ez normális?
Komment
-
A reklám nem normális jelenség. Alapból váltottam - Wsievers - tanácsára Operára és beállítottam a reklámszűrést. Sajnos a többi böngésző (mobil gyári és a Króm) nem szűrte ki mindet. Megjegyzem, hogy 90 %-ban mobilról fórumozok.
Elmúlt a tél és hétvégén szembesítem magam a pusztításaival, ami a kocsikat illeti. A Polski különösebb hiba nélkül teszi a dolgát. Ami biztosnak látszik, hogy a meleg közeledtével majd bele kell nyúlnom egy picit. Szelephézag, megszakitó és gyújtás. Többet nagyon nem is tervezek. Fékállítás, pumpálás és mennek föl a nyári dísztárcsák. Szóval elégedett vagyok a Fifivel.
UZ, mennyi plusz olajat kellett abba a váltóba önteni? Csak azért kérdem, mert a nívó fölé töltött olajat szépen ki szokta nyomni mindegyik hajtómű. A szimmeringek 0,5 barig bírják. A Polskin pedig bőven van ilyen hely.
Javaslom, hogy a szuszogó csavart vezesd ki a motortérbe egy gégecsővel, és ott rögzítsd valamivel. Az enyémben ez a szelep alapból hiányzott, ezért oldottam meg így. Eddig bevált.
- 3 likes
Komment
-
A váltóolaj mennyiségének gyári értéke 1,1 liter. Ebbe 1,6 liter kellett, így tud a váltó első részébe, a kiválasztó villáig elfolyni az olaj, ugye ott van az 5. fokozat.
Még mindig porszáraz a váltó, jók a szimeringek. A gyári gumiharangban azt mondják, nem szabad benne hagyni a gyári szimeringet, mert fos a minősége. Én is cseréltem, de nem kaptam a javasolt Corteco márkájút, így itt győrben a szaküzletben vettem. Azt hozzáteszem, a féltengelyek sincsenek megkopva a szimeringnél szerencsére. Remélem tartós lesz, ha nem, kicsit szerelgetek majd.
- 1 like
Komment
Komment