Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Figyelni kell az alsó holtpontot, annál tovább nem szabad nyomni.
    Elméletileg a hengert le lehet csavarozni a blokkról és akkor az alsó holtponti álláson túl is kisajtolható.

    Komment


      #32
      Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Elméletileg a hengert le lehet csavarozni a blokkról és akkor az alsó holtponti álláson túl is kisajtolható.
      Teljesen igazad van, azt akartam írni, hogy a képeken is látható Pannónia henger szerelésénél a célszerszám a hengerben rögzített tőcsavarokra van rögzítve, Csepelnél a tőcsavarok a blokkházból jönnek. Ha elkezdjük nyomni lefelé a dugattyút ahhoz hogy fel tudjuk emelni a hengert vissza kell forgatni kissé a szárat, mivel a dugattyúval együtt a hengert a blokkhoz szorítjuk. A Pannóniánál nem, ezért ott egyszerűbben ellenőrizhetjük hogy közelítünk-e már a holtponthoz a henger megemelésével.
      Vagy szét kell húzni a blokkot a tőcsavarok kiszerelésével és utána már nem lesz gond az alsó holtponttal a kinyomatáskor.
      Tegnap kissé szűkszavúan fogalmaztam, de talán így már érthetőbb az utolsó mondatom.

      Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a hengert le lehet csavarozni a blokkról
      Itt a 4 anya levételéve gondolsz a hengerfejen? A Csepel hengert a hengerfej szorítja le.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 máj. 31, 22:44.

      Komment


        #33
        Hát... én megcsináltam a célszerszámot, áztattam, rámelegítettem, tekertem de semmi!!! Egyszerűen meg se mozdul. Holnap egy másfajta kisajtolószerszámot készítek amivel nagyobb erőt lehet kifejteni. Ezzel már mennie kell!
        Titus, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Huh, akkor elég jól beállhatott.
          Elég masszív ez a cucc a videóban, egy Danuvia dugattyúval is biztosan elbír ha ilyennel próbálkozol.

          Komment


            #35
            Ez a videó nem semmi! Profi motyó, de szerintem egy egyszerűbb szerkezetnek is megadja magát a Danuvia dugattyú. Megjegyzem nekem az egyik blokknál nem csak a dugó volt beállva, hanem a főtengely, az alsó tűgörgővel.... kb minden. Úgy pedig már nem annyira egyszerű operálni. (nálam sajnos a blokkház kuka lett...)

            Komment


              #36
              dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Megjegyzem nekem az egyik blokknál nem csak a dugó volt beállva, hanem a főtengely, az alsó tűgörgővel.... kb minden. Úgy pedig már nem annyira egyszerű operálni. (nálam sajnos a blokkház kuka lett...)
              Srácok, ilyenkor be kell áldozni a dugót. Kerestek egy jó hosszú fúrószárat, és szépen körbefurkáljátok a dugó tetejét, jó közel a henger falához, csak vigyázva, hogy az ne sérüljön. Így le lehet venni a dugó tetejét. A dugó palástját is meg lehet faragni fúrószárral, csak vigyázni kell, hogy a hengerfal ne sérüljön. Addig kell faragni a dugót, míg össze nem omlik, vagy meg nem mozdul. Előbb-utóbb engedni fog. Így megmarad a henger és a blokk is épségben.




              Egy ilyen cucc nekem is nagyon hiányzik a műhelyből:
              Karosszériás egyengető készlet 10t - TL0010-2 | Hidraulikus eszközök | Karosszériás eszközök

              Sokmindenre lehet használni szerelgetés közben.
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                lejött!!! A dugó kuka, de a henger és minden más megmenekült, még a henger is szépen megúszta! nem mondom elbíbelődtem vele, de győztem. Most van egy klassz kinyomó szerkezetem, de azt hiszem egy darabig nem kezdek bele másikba. Ezt a blokkot felújítom és megy a tartalékba! :-)
                Titus, Beagle és OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Képet tehetnél fel a szerszámról amit készítettél Persze csak ha nem titkos konstrukció
                  Titus kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Csepelnél a tőcsavarok a blokkházból jönnek.
                    Jogos a felvetés. Ez esetben hengerfejet kell levenni, ha a felső holtpont közelében ragadt meg a dugattyú, akkor csak néhány centit kell lejjebb sajtolni a szerszámmal, aztán kontaanyával kicsavarni a tőcsavart és alulról utána a kiszedett csavarra rá egy- egy anyát és felülről kaphatja a sajtolást a témában szereplő módon. Én így tudnám elképzelni.

                    Komment


                      #40
                      Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      kontaanyával kicsavarni a tőcsavart és alulról utána a kiszedett csavarra rá egy- egy anyát és felülről kaphatja a sajtolást a témában szereplő módon.
                      A tőcsavar nincs méretezve a "sajtolásra". Én nem erőltetném. Ráadásul, ha a dugó domború tetejét nyomod, akkor az mégjobban szétterül, és beleszorul a hengerbe.
                      Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Csak egy kiváncsi kérdés : miért akarjátok minden áron nyomkodni ezeket a szegény Csepel és társai dugattyukat ? Hisz ha nem jön ki "áztatás " után kis mozgatás segítségével --minden erőteljesebb nyomkodás kivégzi a dugót .

                        A videón látható dolog pedig a maga nemében nagyon jó --csak , elnézve a stabilmotor korát , szerintem az egy vas dugó ,ill mivel nagyon régi esetleg nincs róla rajz és azért kell egyben kiszedni hogy legyen minta .

                        Véleményem szerint , mivel a fent nevezett motorokhoz könnyen és fillérekért beszerezhető dugó -amiből még a leggyengébb minőség is sokkal jobb-- mint egy kinyomott visszatéve --miért kell nyomkorászni ?
                        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ha a dugó domború tetejét nyomod, akkor az mégjobban szétterül, és beleszorul a hengerbe.
                        Ha meg a szélét nyomod , elcseszed a gyűrühornyot .
                        Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Üdv Joker!

                          Szerintem itt a henger sérülésmentes leszerelése a cél és az ütésktől való kímélése a hajtókarnak és a főtengelynek.

                          Komment


                            #43
                            Sziasztok! Nos, mikor az első nekifutásra meg sem moccant a felső holtpont alatt 18 mm-rel beszorult dugattyúm ( a főtengely elforgott szerencsére) megtaláltam a jutyubon a mellékelt videót és nagy lelkesedéssel vágtam volna bele a hidraulikus kinyomó szerkezetbe, de rá kellett jönnöm, hogy az én orosz gk emelő hidraulikus dugattyúm túl nagy ehhez. Ráadásul csak függőlegesen működik, pedig itt pont fejjel lefelé lett volna az ideális. Ehhez egy akkora szerkezetet kellett volna készítenem mint a videón látható. Ekkor adtam még egy esélyt a tőcsavarra rögzített menetes kitoló szerszámnak. Ismét rámelegítettem a henger oldalára amitől (mint utólag kiderült) a dugattyú és a henger között berohadt olajos film réteg "megizzadt" sikosabbá vált. A blokkot az oldalára fordítva 2 faipari nagyméretű leszorítóval rögzítettem elfordulás ellen. Megerősítettem a kitoló menetes szárra rögzített kart, és megtoldottam egy csővel az erőkart és tekertem még egy negyed fordulatot onnan ahonnan korábban már nem bírtam. Ekkor pattant egy nagyot mintha eltört volna valami. Gyorsan leszereltem a kitoló célszerszámot és belenéztem a hengerbe. Szerencsére a dugó megindult!!! Innen már csak tekerés bejlagolás ( a hengertalp és a blokk közé) és szépen le lehetett húzni addig amíg elértem a dugattyú csapszegig. Itt már teljesen megmakacsolta magát. Ígyhát kivettem a rugós gyűrűket, kivettem (nagyon könnyen jött) a csapszeget így a hengerbe szorult 2 cm re még beragadt dugóval együtt le tudtam szedni. Innen már egy még egy kis csavarlazító és egy alu dorni segítségével kikocogtattam. erre ráment kb 3 órám. Ja közben 3-szor kellet új csavart hegesztenem a kinyomó szerkezetre mert akkora erők ébredtek a kitolásnál, hogy egyszerűen leszakította a csavart (pedig elég jól megy a hegesztés) Szóval így sikerült!
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              Sziasztok!
                              Elkelne nekem is egy kis segítség D Csepel ügyben.
                              Évekkel ezelőtt még motorozható állapotban szétszedtem, hogy majd jól felújítom mert bevallom kapott tőlem rendesen annak idején. Rajta tanultam meg motorozni még tíz évesen (ez majd harminc éve volt) és nagyon szeretem.
                              Szinte minden alkatrészt beszereztem, és elkezdtem szétszedni. Aztán itt megakdtam pár évre.
                              Most újra nekilendültem, de kicsit megakadtam.
                              Szét merjem szedni atomjaira a blokkot?
                              Ha nem tudom összerekni tud valaki segíteni?
                              A nagybátyám szerint (övé volt a motor az ötvenes években) "új" csapágyak vannak benne, de én inkább kicserélném.
                              Mire figyeljek?
                              köszi

                              Komment


                                #45
                                szia én biztos nem szedném szét atomjaira, ha nem tudnám üzembiztosan össze is rakni. Meg spec szerszámok, csapágy lehúzó kinyomó stb sem árt, és persze a szakmai rutin. Készíts fényképeket a szétszerelés munkafázisairól az is segíthet, de inkább egy "régi motoros" segítségét kérd aki a közelben elérhető. Egy csomó szakmai leírás is van itt a letöltésekben. Vagy, vegyél fillérekért egy nem működő danuvia blokkot és azon gyakorolj! Sok sikert, menni fog! :-)
                                Lemezjáték, sepy és Che kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X