Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Csak a hajtókar valamint fötengely elég keskeny

    Komment


      #92
      Nem tudom a szélességet,mostanában pihen a Csepel projektem.A h.bihari a Hegany féle változat...tudtommal egyre több veteránba készül szett! Egyébként Kínai...viszont többek szerint megbízható.Én csak halogatom a Pannóniámba..nekem megbízhatóan működik...viszont irigylem a fényerejét.
      Jankó51 és zahi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #93
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        .Én csak halogatom a Pannóniámba..nekem megbízhatóan működik...viszont irigylem a fényerejét.
        Mintha magamat hallanám .....

        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A h.bihari a Hegany féle változat...tudtommal egyre több veteránba készül szett!
        Mind a kettő az ... Nem tudtam ! Le a kalappal !

        Vajon készít olyat is, ami csak a gyertyához állít elő áramot ? ( versenygépnél nem annyira kell az egyéb áramforrás ... )
        pasetta, Jankó51 és movisz kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Vajon készít olyat is, ami csak a gyertyához állít elő áramot ? (
          Szerintem akkor ki kell hagyni a generátort,tudtommal a gyújtás külön egység.
          Jankó51 és Atti69 kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #95
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szerintem akkor ki kell hagyni a generátort,tudtommal a gyújtás külön egység.

            Tudtommal a CDI gyujtásoknak (ez is az ) két fajta változata létezik ,
            Az egyik amelyik közvetlenül a lendítő kerék alatti tekercsről kapja a megfelelő áramot a gyujtáshoz (ilyen a VAPE is , és sztem ez is) , a másik pedig az akkumulátorről kapja a naftát , a tekercsek csak az akksit táplálják a fesszabon keresztül , így az akku nem hagyható ki a rendszerből (nagyobb motorok)
            Az előbbi verzió esetén elegendő egy tekercs a gyujtáshoz , így kevesebb energia megy veszendőbe a főtengelyen .az áram előállítására.

            Sikerült egy Dv főtengelyt kölcsönbe kapnom a méretek pontosításához ...A hajtókar hossza egész pontosan 100 mm ... 54 -es lökrthez .... elég rövid ... (A P20 105 mm az 50-hez , az RD yam. 110 az 54 hez )
            A dugattyú pedig R70 sugárral bír a tetején ... ez meg túl kicsinek tűnik . már nem hiszek magamnak sem gyűrű vastagság 2,5 mm ... nem kicsi ... had surlódjon ...

            A ftg elég vékonyka , tükrözi a teljesítményt. Eredetileg 3db 6203-as mhg csapágyon "sereg" , ami szintén gyengécske . (17x40x12 ) főcsap 17 mm ...
            Állítólag létezett erősített kivitel is 20 mm -es csappal 6204-es csapágyakkal .
            Ebben az esetben kérdés hogy lehet -e 20 mm-es cserélhetős főcsaposra (mint az 1 hengeres -pannonia) átalalakítani a főtengelyt . és a csapágyház kibírja-é a 3,5 mm-es bővítést .
            Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Lehetőségek szerint szükségünk van egy nagyobb teljesítményű . nyomatékű erőforrásra .
              Most jutott eszembe, a novemberi Veteránban volt egy cikk a 40-ik oldalon egy Csepel 125-ös versenygépről, amiben szerepelt a henger vezérlés is. Ha nem láttad volna még Zahi nézd meg, hátha közelebb visz a megoldáshoz Egyébként történt valami előrelépés tavasz óta az ügyben? A másik, egészségügyi probléma remélem már a múlté.
              Jankó51 kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                Nos igen ....

                némi átalakítás azért történt ...

                A főtengely , meg a hengerfej is ...

                Attached Files
                Titus, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  A Danuvia kezelési könyvben van egy jó leírás a cross-ról is ....

                  (közben sikeresen túlestem egy műtéten ... )
                  Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2022 dec. 06, 00:11.
                  movisz, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #99
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    némi átalakítás azért történt ...
                    Szép!
                    Képről nehéz megítélni, de maradtak a 17 mm-es csapok? A hajtórúd viszont talán hosszabb lett ahogy tervezted.

                    Komment


                      Igen, hosszabb , a 17-es csapok pedig más anyagból . De a " sonka maradt a gyári ...sajnos ...
                      A kar hossza 110-112-vel lett volna az igazi ... lökethossz x 2-2,1 volna ideális az irodalom szerint . Gyárilag csak Lh x 1,85 ...
                      A hajtókar alsó csap BNCMo2-ből ( a fiatalabbak kedvéért kb 14NiCrMo13-4 )
                      Sajnos ólommal kellett balanszírozni , mert nehezebb latt a kar .
                      Majd kiderül .
                      Titus, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X