Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Sziasztok! Sport hengerfejes motor, erő van benne, de érdekes csilingelő, cirpegő hang jön kifejezetten a hengerből. Nem a súber zörög, hanem valami a hengerben.
De mi?
Köszönöm! 1:20 as keverék, jó minőségű olajjal, súber tűszelep a 2. fokozatban, szikra hatalmas, gyújtás jó helyen...
Akkor elkezdek kísérletezni, hátha több nafta kell vagy az előgyújtáson állítok, remélem megszűnik a cirpegés.
Az mit jelent hogy kicsi a káros tér?
Bocs de én sem értem. Ha az égéstérről beszéltek, akkor érthető. Írd meg kérlek, hogy milyen típusú motorod van? Lehet, hogy a motorhoz képest túlzott mértékű a sűrítési viszony és emiatt olyan igénybevételnek van kitéve szegény, hogy ciripel kínjában. De az is lehet, hogy nem tömít jól a hengerfej. Ha esetleg a hengerfejből volt leesztergálva (gyakran "sportosítják" így a gépeket), akkor ez okozhatja a bajt. A kompressziót ebben az esetben hengerfejtömítéssel tudod csökkenteni. Lehet, hogy ez is elég a boldogsághoz.
Még egy tipp: gyertya mellett kifúj egy picit, vagy a dugattyú beleér a gyertyába.
Javaslat: vedd le a hengerfejet, takarítsd meg a dugattyútetővel együtt és rakd össze. A helyzetnek javulnia kell. Az acetonos foltbenzin nagyon jól lehozza a kokszot a dugattyúról és a hengerfejről.
vagy azért ciripel mert jön a tavasz, esetleg párját keresi
Hengerfejtömítésnél is lehet bibi, nekem is volt P10-nél, hogy feltettem a hengerfejet, eleinte nem vlt semmi baj, aztán a rázkódástól meg a hőtől helyreállt a tömítés és lett egy kis hézag, ott először ciripelt aztán, köpte a kormot is, utána ellet húzni a hengerfejcsavarnak és azóta nincs semmi baja.
Vagy ha esetleg hónolva, fúrva lett a henger, és új a dugógyűrű akkor az összekopást hallhatod, bár ennek nagyon nem kéne hallatszania.
El kelle tudnod dönteni hogy kifúj-e valahol, 20-as keverékkel jó taknyos lesz azon a helyen. Hallhatsz mehanikai ciripelést, hasonló hangja van ha gyújtás felől főtengelyszimeringes, vagy máshol farsot szív. Lehet szegény keverék, ahogy előttem is írták. Sőt a farsszívás eleve szegény keveréket idéz elő. Gyárilag 20-as benzin kell bele? Nekem a jawa-m csörgött a sok olajtól, meg leállításnál utórobbanásai voltak. Mondjuk az agyonkomprimált motorban jobban ciripel a kopott hajtókarcsapágyazás, dugattyúcsapszeg, dugattyúszoknya, gyűrűhorony meg minden.......
köszönöm a válaszokat! Ez egy 125 D Csepel amibe danuvia blokk van sport (vagy cross) hengerfejjel)
A káros teret azért sem értettem mert az igazából a hasznos tér (égéstér) ahol maga a reakció végbemegy! Nem fúj ki sehol, de hogy kompresszió van benne az biztos mert olyat visszarúg hogy ihaj. Ma lekapom a hengerfejet és megnézem tényleg nem ér e bele valami. Maga a motorhang, a kipufogó hang szép szabályos a járása egyenletes nem dadog nem hagy ki, csak ez a cirpelés! kifejezetten alapjáraton hallható, de ha ráhúzom akkor is bezörög. Na lesz mit csinálnom, de ha rájövök közzéteszem mi lett a megoldás!
Ez egy 125 D Csepel amibe danuvia blokk van sport (vagy cross) hengerfejjel)
Közben megnéztem a profilodnál a fényképalbumokat is. Nagyon szép kis motor. Elmondásod szerint én kifejezetten a hengerfej tömítetlenségre gondolok. A Rigákon volt dekompresszor. Az, ha nem zárt jól - és általában így volt - szintén ciripeléshez hasonló hangot hallatott. Jó bütykölést kívánok.
Szerintem nagy az előgyújtásod. A csilingelő hang általában erre utal,a Danúviák és Csepelek gyári előgyújtás értéke 3,5-4mm a felső holtpont előtt,de ez az érték csak a gyári 1 : 6,5-ös kompresszió viszonyhoz megfelelő.Mivel a Te gépeden sport hengerfej van gondolom a kompresszió viszony is nagyobb,ez kissebb előgyujtást igényel,szerintem próbáld meg 2,5-2,8mm előgyújtásra állítani,ha így sem szűnik meg a csilingelő hang akkor valami mechanikus hiba lesz.
Komment