Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350/ 634- 638????

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350/ 634- 638????

    Üdv minden kedves fórumlátogatónak! A közeljövőben szeretnék majd szerezni ( a nyáron vagy ősszel ) egy jawa 350-est.
    Volt már egy 638-asom de nekem abszolút nem vált be, ezért kikérném mindenki véleményét mi a tapasztalat a jawa 350/ 634-essel vagy a 638-assal kapcsolatban ugyanis régi álmom egy "kocka" jawa 350. Természetesen a 350/360 is érdekel mivel jelenleg egy 250/559-essel motorozok és imádom, sosem válok meg tőle. Csak mivel járok hosszabb túrákra (pl: Székelyföld, Horvátország és az országon belül is ) jó lenne egy nagyobb, de új motorra nincs pénzem és nem akarok új motort venni mert nem is igazán tettszenek úgy mint az oltimerek. Mindenféle tapasztalat és vélemény, élmény érdekel.


    Tisztelettel a Lyeti.

    #2
    Nekem bevált a 634 blokkos Czetka...nem volt bajom sosem a gyujtással, töltéssel, és mindíg hazahozott, egyedül 1* a váltóval gyült meg a bajom, de azóta 30000 km, és nincs gond. Gondolom a korai 634-esek is hasonlóak ebben a tekintetben. Én most Twin Sportra vadászok jelenleg. A nyáron a dorogmai motoros találkozón a felvonulás+egy próbakör erejéig cseréltem egy Twin Sportos szlovák sráccal, és azt kell mondanom nagyon bejött.
    Viszont az átmeneti 638 nem igazán tetszik, mentem már párszor egy oldalkocsissal, de állítom hogy a 634 sokkal összeszedettebb konstrukció.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 nov. 15, 17:13.
    Ricsi95D és Taurus1047 kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Az első nagymotorom 634-es volt imádtam a nyomatékát és a stabilitását a lábtartóig dőlt és tartotta magát szerette a 90-es tempót.Jó kemény az ülése egésznap elültem rajta.nagyobb utak előtt gyujtást karbit tisztitottam defekten kivül nem volt bajom.Az én tipusom nem vette ki a kezemből a kuplungot,ezt is értékeltem benne.
      És ma is szeretnék egyet!
      sepy, Ricsi95D és wsievers kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Üdv lyeti!


        Nem tudom ,hogy milyen gondod volt a Jawa 638-as géppel,nekem jó véleményem van róla.Én most egy 638 TS-t használok.Tetszik a kényelme,jó az indulási készsége. Hidegen,melegen egyaránt könnyen életre kelthető. Az elektromos részével sincs probléma a 210W-os generátor könnyen kiszolgálja a fogyasztókat.Rugalmas,nyomatékos motorja miatt könnyen veszi az emelkedőket,nem zavarja az erős szél sem.A fiam 5 évig használt napi munkába járásra egy 638 TS-t autópályán emelkedőkkel tarkított terepen,ő is elégedett volt vele.
        sepy és Ricsi95D kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          AZ én 638-asom egy 84-es évjáratú átmeneti típus volt sajnos nem twin sport. A blokkja állandóan csörgött eszméletlenül hangosan és már mindent kicseréltünk benne haverral, de tényleg mindent (vettem hozzá egy pótmotort is ) így aztán megváltam tőle.




          Érdekelnének még olyan dolgok, hogy a kb. 90-100 km/h utazót lehet e vele teljesíteni illetve a fogyasztásokra lennék kíváncsi, egy/ két személlyel esetleg megpakolva. Köszönöm az eddigi válaszokat mindenkinek !

          Komment


            #6
            A 90-et lazán tudja mindegyik változat, kultúrált, komótos járással( a ramazuri amúgy is 110 felett kezdődik). A fogyasztás 90 környékén a 634 blokknál 4,5l körül alakul, de inkább alatta 1 személlyel.(bár azt bele kell venni, hogy a Cz könnyebb)
            Amit észrevettem, hogy 50 km/h nál nagyon nem lehet eltalálni a sebességet, pont 2 sebesség közzé esik, az egyikkel túlságosan pörög a motor, a másikkal meg épp alapjárat fölött prüszköl...60-nal sokkal kultúráltabban működik, benne lehet a dologban az, hogy régen annyi volt a megengedett sebesség.
            sepy, Ricsi95D és 2 további látogató kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Ahha hát sztem valahogy megoldható ez a probléma egyébként köstönöm mindenkinek még 1 utolsó dolog ki milyen messzire merészkedett el ilyen motorokkal??( mármint jawa350)

              Komment


                #8
                Nálam napi használatban 40 km, de bármikor bárhová...200-250km simán, csak bírd végigülni...sőt még belefér egy jó nagy tötymörgős felvonulás is
                sepy kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  hát én hosszabbra gondoltam pl. Horvátország Erdély stb....

                  Komment


                    #10
                    lyeti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    hát én hosszabbra gondoltam pl. Horvátország Erdély stb...
                    Egy barátom anno Bulgáriába ment kempingezni. Egy komplett szerszámost és egy fél műhelyt vitt magával. Ez akkoriban általános dolog volt. Én a Mátrát, Bükköt, Pilist többször is bejártam vele. Szerszámost én is vittem mindig magammal. Sose hagyott ott az út szélén. Igaz, volt olyan, hogy egy hengerrel jöttem haza, mert belefolyt az olaj az alsó megszakítóba, és lusta voltam kitakarítani.

                    Jó gép a JAWA 634. A blokkja mindenképp. Nekem is Cetka vázban van, mint Wsieversnek.

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm! Akkor érdemes beszermányolni egyet esetleg valamilyen típusjelenség vagy hibaforrás amire ennél a típusnál oda kell figyelni?? Az eddigi válaszokat nagyon szépen köszönöm!

                      Komment


                        #12
                        Én ugyan Pannóniás vagyok, de ez a motor nagyon tetszik:

                        Click image for larger version

Name:	Eladó használt JAWA 350 TYP 638 (6091916).jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	133493

                        Igaz még nem veterán, de gyári állapotban, krómozott sárvédőkkel azért megfogott.

                        Komment


                          #13
                          lyeti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          valamilyen típusjelenség vagy hibaforrás amire ennél a típusnál oda kell figyelni
                          Nálam általános jelenség volt, hogy az alsó megszakítóra ráfolyt a kenőfilcből az olaj, és azt leslusszolta. Úgy emlékszem, hogy a jobb henger állt le emiatt. (Régen volt és lusta vagok most utánanézni. ) Ezenkívül nálam gyenge volt a töltés. Erre itt ezeket a válaszokat kaptam: http://veteran.forum.hu/bemutatkozas-4/czsolti-1967/

                          Cezet 350-nél van egy érdekes jelenség, ami kezdőként megszívathat. Egyenes úton mész, és hirtelen leáll a motor. Én először gyújtásgondra gyanakodtam (teljesen hasonlít ugyais hozzá), mígnem rájöttem, hogy egyszerűen tartalékra kell állítani - célszerűen csak az egyik - benzincsapot.

                          A tankot ugyanis a váz két félre osztja, emiatt 2 benzincsap van 2 tartalék állással. A második nálam mindig a "tartalék tartalékja" volt. Azt jelentette, hogy irány a benzinkút.

                          Egyszer Miskolc felé tartva Felsőzsolcánál (de lehet, hogy már Lillafürednél) át kellett állítani tartaléktartalékra. Nagyon óvatosan, szinte gurulva mentem Miskolcig és kerestem az első kutat. Erőteljesen pufogott már, mire végre találtam egyet. Éppen nem kellett tolni.

                          Más durva hibára nem emlékszem. Mondom, úton még nem hagyott sosem. Most 27e km van benne. Én 20-at tettem bele. Ebben jórészt észak-magyarországi hegyi túrák voltak, 2 személlyel nagy csomaggal. 4,5-l/100 km volt az átlagfogyasztás.

                          Komment


                            #14
                            Hmm Ezek bíztató válaszok voltak egyre nagyobb izgalomba jöttem hogy szert tegyek egy 350-esre




                            Nekem pontosan ilyenem volt ami csörgött de nagyon és már nem tudtuk balumesterrel megállapítani mi baja úgyhogy megváltam tőle :/




                            Jaa még egy kérdés : (már a sokadik ) a 12v os gyujtás kompatibilis rá vagy sem ???

                            Komment


                              #15
                              lyeti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              a 12v os gyujtás kompatibilis rá vagy sem ???
                              Megfelelő "illesztőszoftverrel" bizonyára. Annakiedjén az Autó-motor gyorsan leírta, hogy a 12V-os JAWA rendszert nem lehet egy az egyben átszerelni a régiekre. Nem volt időm foglalkozni a részletekkel, de képtelenségnek tartom, hogy ne lehetne valahogy - és persze szakszerűen összehozni.

                              Én a magam részéről a LED-es izzós vonalat tanulmányozom. Ha az összejön, akkor bőven elég a 6V 75W-os dinamó. Az mégis magyarosabb megoldás (Jedlik Ányos), mint a generátor.

                              Nézzél szét a fórumon. Elektromosság tekintetében is sok infó van. Pl. ez biztos érdekel:
                              http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...eteranra-1968/

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X