Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa CZ 175 type 450 váltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jöhet a blokk szét húzás?
    Kedves Pepe! Nem vagyok szakember, de ez az opció már akkor felmerült bennem, amikor az első hozzászólásodból kiderült, hogy "1-2 órát ment a motor", aztán meg kb. felesnyi fekete trutyi jött ki belőle olaj helyett. Szerintem az a baj, hogy túl gyorsan (és könnyen?) akarsz a dolgok végére járni, amit persze megértek, hiszen nyakunkon a tavasz. Nem akarok okoskodni (e fórumon az nem járja, és nincs is mire) de szerintem végy egy nagy levegőt, kezd nulláról, szedd darabjaira a blokkot, csapágyak, szimmeringek és minden egyes alkatrészt végy szemügyre, tedd rendbe, cseréld ki, majd - a rengeteg fénykép alapján - rakd össze. Ha sikerül, - és biztosan sikerül - olyan gép duruzsol majd alattad, aminek minden porcikáját ismerni fogod és ez nagy előny.
    Nem kell persze hallgatnod egy műkedvelőre, de sztem csak így úszhatod meg, hogy ne jöjjenek elő folyton új és még újabb problémák. Drukkolok Neked és irigylem a korodat!.
    wsievers, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kedves Pepe! Nem vagyok szakember, de ez az opció már akkor felmerült bennem, amikor az első hozzászólásodból kiderült, hogy "1-2 órát ment a motor", aztán meg kb. felesnyi fekete trutyi jött ki belőle olaj helyett. Szerintem az a baj, hogy túl gyorsan (és könnyen?) akarsz a dolgok végére járni, amit persze megértek, hiszen nyakunkon a tavasz. Nem akarok okoskodni (e fórumon az nem járja, és nincs is mire) de szerintem végy egy nagy levegőt, kezd nulláról, szedd darabjaira a blokkot, csapágyak, szimmeringek és minden egyes alkatrészt végy szemügyre, tedd rendbe, cseréld ki, majd - a rengeteg fénykép alapján - rakd össze. Ha sikerül, - és biztosan sikerül - olyan gép duruzsol majd alattad, aminek minden porcikáját ismerni fogod és ez nagy előny.
      Nem kell persze hallgatnod egy műkedvelőre, de sztem csak így úszhatod meg, hogy ne jöjjenek elő folyton új és még újabb problémák. Drukkolok Neked és irigylem a korodat!.
      Igen ez lesz pontos ahogy mondtad. És úgy volt, minél előbb túl szerettem volna rajta lenni azért is reménykedtem hogy 1-2 kisebb cserével az egészet sikerül megoldani. De sajnos nem jött össze a dolog mint tudjátok... de így látni fogom tényleg mi baja látni is fogom mi van benne és nem csak rajzok alapján ami egy újabb mérföld kő lesz számomra! A koromra nem kell irigykedni! Ez a kor még sok tudatlansággal és tapasztalatlansággal is jár. De ahogy a tapasztalatlanság el múlik úgy a kor is elfog múlni sajnos.
      Jankó51 és movisz kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

        Attól hogy új, még nem biztos, hogy jobb is lesz.
        Az majd kiderül! De jobb ha van tartalékba nem de?

        Komment


          #49
          Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          Attól hogy új, még nem biztos, hogy jobb is lesz.



          Az majd kiderül! De jobb ha van tartalékba nem de?
          Szervusztok!

          Madorka jól tudja mit beszél. Vettem én is kondit nem egyet a komar 2352w-hez. 10-ből 2 volt jó... VALAMDDIG..
          Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Remélem hogy jó lesz. Ennyi negatív dolog után lehetne már pozitív dolog is.

            Komment


              #51
              Persze, hogy jó lesz, hiszen újra csinálod. Csak a számtalan kisebb- nagyobb mélytorok se szegje kedved. Higgy magadban, kérdezz bátran!
              Jankó51, Pepe és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Már leírtam a Face-en is, ne kínozd tovább azt a Czetkát. Annak a blokkját szét kell szedni, és átvizsgálni a váltót. Esetlegesen még egy endoszkóppal bele lehet nézni, de egy blokk szét-össze kevesebb mint 5 óra hossza. Ha esetleg egy csapágy sült be, leginkább az előtéttengely bronzperselyére(mivel annak fontos a kenés) a kihajtás csapágyára(oldalterhelés), és a kapcsolókerekekre tippelnék, a blokkot is hazavághatod a további próbálkozással, ha a helyén megforog a bronzpersely, vagy a kihajtáscsapágy...
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 márc. 30, 23:26.
                Jankó51, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Már leírtam a Face-en is, ne kínozd tovább azt a Czetkát. Annak a blokkját szét kell szedni, és átvizsgálni a váltót. Esetlegesen még egy endoszkóppal bele lehet nézni, de egy blokk szét-össze kevesebb mint 5 óra hossza. Ha esetleg egy csapágy sült be, leginkább az előtéttengely bronzperselyére(mivel annak fontos a kenés) a kihajtás csapágyára(oldalterhelés), és a kapcsolókerekekre tippelnék, a blokkot is hazavághatod a további próbálkozással, ha a helyén megforog a bronzpersely, vagy a kihajtáscsapágy...
                  Nincsen kínzás alatt nyugalom. 2-3 napja ki van szerelve a vázból. A mai nap folyamán remélhetőleg szét is lesz húzva.

                  Komment


                    #54
                    A mostani kérdésem az lenne hogy a mágnes hogyan jön le neki? Bal oldali fogas kerék le lett szedve csapágy le húzóval, a mágnest is úgy kell le szedni neki? Azt nem mertem megprobálni mert azt nem tudom hogy hogyan kell pontosan.

                    Komment


                      #55
                      Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A mostani kérdésem az lenne hogy a mágnes hogyan jön le neki? Bal oldali fogas kerék le lett szedve csapágy le húzóval, a mágnest is úgy kell le szedni neki? Azt nem mertem megprobálni mert azt nem tudom hogy hogyan kell pontosan.
                      Egy minimum 80mm hosszú végigmenetes M8 csavarral. Le kell venni az állórészt, kivenni a forgórészt tartó hosszú M6 csavart. Ezután kiveszed a bütyköt(simán kihúzod kézzel, esetleg a peremnél aláakasztassz egy csavarhúzót, és úgy húzod ki.
                      Majd ha ez megtörtént, egy minimum 80 mm hosszú, tövigmenetes M8 csavart koppig behajtassz, meghúzod kulccsal, majd kalapáccsal a csavar végére koppantassz. Ekkor leugrik a helyéről a forgórész. Ha elsőre nem jön le, ismételd a csavarmeghúzás-kalapáccsal kopogtatás játékot.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 márc. 31, 10:35.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #56
                        A gyári lehúzó amúgy így néz ki:
                        https://www.jawashop.com/ignition-ro...jawa-cz_z3099/
                        Click image for larger version

Name:	image_37572.jpg
Views:	144
Size:	49.5 KB
ID:	227049
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #57
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A gyári lehúzó amúgy így néz ki:
                          https://www.jawashop.com/ignition-ro...jawa-cz_z3099/
                          Click image for larger version

Name:	image_37572.jpg
Views:	144
Size:	49.5 KB
ID:	227049
                          Látom jawa shopos kép, jawa markthoz volt itt már valakinek szerencséje?

                          Komment


                            #58
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                            Egy minimum 80mm hosszú végigmenetes M8 csavarral. Le kell venni az állórészt, kivenni a forgórészt tartó hosszú M6 csavart. Ezután kiveszed a bütyköt(simán kihúzod kézzel, esetleg a peremnél aláakasztassz egy csavarhúzót, és úgy húzod ki.
                            Majd ha ez megtörtént, egy minimum 80 mm hosszú, tövigmenetes M8 csavart koppig behajtassz, meghúzod kulccsal, majd kalapáccsal a csavar végére koppantassz. Ekkor leugrik a helyéről a forgórész. Ha elsőre nem jön le, ismételd a csavarmeghúzás-kalapáccsal kopogtatás játékot.
                            Ma mutatók róla képet mert nekem az álló rész teljesen máshogyan volt felfogatva mint ahogy így azt le írás alapján kéne lennie. Az álló rész lent van amin vannak a réz tekercsek és a kondi.

                            Komment


                              #59
                              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A gyári lehúzó amúgy így néz ki:
                              https://www.jawashop.com/ignition-ro...jawa-cz_z3099/
                              Click image for larger version

Name:	image_37572.jpg
Views:	144
Size:	49.5 KB
ID:	227049
                              Sikerült! Csapágy lehúzó és 100as szög megoldotta a dolgot

                              Komment


                                #60
                                Amúgy nem szabad különböznie. Csak szerintem rajta van a bütyök, nem vetted le.
                                Akkor különbözhet, ha valaki rámókolt egy robogó gyujtást. Egyébként nem. Majd tegyél fel képet.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 márc. 31, 14:56.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X